Gå til innhold

Hjelp - hvem skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille

"Forbausende mange voldelige menn kommer på bedre tanker etter et brudd."

Det er helt sant, og ved tidligere anledninger har jo dette skjedd... Men jeg føler virkelig at han har skjønt noe mer nå. Han har aldri før pratet som han nå gjør, eller reagert sånn han gjør. Det er vanskelig å forklare og jeg føler jeg blir oppfattet som naiv, men det har ikke vært alvorlig vold og kun et par ganger. Kan man virkelig aldri forandre seg..?

kan også virke som om at da han følte han mistet meg (da jeg fortalte at jeg har møtt en ny) var det som måtte til for å gi han denne innsikten ...?

"Men jeg føler virkelig at han har skjønt noe mer nå. Han har aldri før pratet som han nå gjør, eller reagert sånn han gjør. ""

Kan du sette fingeren på nøyaktig hva det er som får deg til å føle/tro/mene dette? Sier han det bare, eller kan du merke det ut fra noe annet i tillegg?

"det har ikke vært alvorlig vold og kun et par ganger."

Hm, det er vel ikke akkurat noe bra tegn at du forsvarer hans vold med at det ikke var så alvorlig, og bare et par ganger. Et par ganger er faktisk et par ganger for mye!

"Kan man virkelig aldri forandre seg..?"

Jo, det kan man.

"kan også virke som om at da han følte han mistet meg (da jeg fortalte at jeg har møtt en ny) var det som måtte til for å gi han denne innsikten ...? "

Og her er kanskje nøkkelen? Han var ikke så opptatt av å ha innsikt etc før du faktisk fant en annen - hvordan kan du da være sikker på at han er det nå?

Om du klarer å finne ut hvorfor du tror han har endret seg, og om de grunnene er gode nok til å prøve igjen - så kan du for all del gjøre det.

Men da mister du antagelig M for alltid, så da bør du jo være sikker i din sak.

Eller så holder du dem begge litt på avstand, finner ut hva du _virkelig_ vil ha ut av et samliv, og om noen av dem kan gi deg det.

lane1365380891

"Forbausende mange voldelige menn kommer på bedre tanker etter et brudd."

Det er helt sant, og ved tidligere anledninger har jo dette skjedd... Men jeg føler virkelig at han har skjønt noe mer nå. Han har aldri før pratet som han nå gjør, eller reagert sånn han gjør. Det er vanskelig å forklare og jeg føler jeg blir oppfattet som naiv, men det har ikke vært alvorlig vold og kun et par ganger. Kan man virkelig aldri forandre seg..?

kan også virke som om at da han følte han mistet meg (da jeg fortalte at jeg har møtt en ny) var det som måtte til for å gi han denne innsikten ...?

Alle hater å miste noe man hadde tro på, og vi vil gjerne tro at det vi har investert masse engasjement og følelser ikke er tapt.

Jeg har gått i den fella selv et par ganger, ikke med noen voldelige, men ved å forsøke og forsøke å få noe til å fungere, men som det egentlig ikke var håp for. Bare fordi det var noe vakkert og fint der som jeg hadde håp om at skulle blomstre igjen.

Spør deg selv, er det bare håpet på alt ikke var forgjeves som driver deg, eller er denne voldelige fyren virkelig den du ønsker å dele resten av livet ditt med?

Jeg ville ha utviklet meg til en redd og usikker person hvis jeg skulle bodd sammmen en mann som var voldelig. Et forhold som har vært så kort tid og vært turbulent, er ikke ment å skulle vare. Det skulle være nok av episoder som viser at det er feil mann å satse fremtiden på. Hvis du likevel ønsker å gi han en sjanse til, må han vise at han har forandret seg over mange måneder. Flytt for all del ikke sammen før han har fått innarbeidet de nye vanene.

Eksen bør du glemme.

Har ennå til gode å høre om menn som har brukt vold mot en partner som forandrer seg overfor dette spesifikke mennesket i løpet av såpass kort tid som du snakker om her.

Kanskje over lengre tid - med faglig hjelp - men tviler på om du har bruk for en utrygg situasjon med sporadiske tilbakefall av vold de neste 8-10 årene.

Dette under forutsetning av at eksen din er seriøs, har kommet på andre tanker og vil forbedre seg.

Mest sannsynlig er nok dette ikke reelt, men kun et utslag av sjalusi og eietrang. I så fall vil det være bra en periode, før det blir langt verre enn det noensinne har vært før.

Om det er noe poeng i å inngå noe forpliktende med en hy mann får du selv vurdere.

Med tanke på mange kvinners utpregede evne til å finne nye partnere som er svært like sine forhenværende i væremåte og oppførsel; bør du muligens vurdere å vente med å ta drastiske skritt (flytte sammen og slik) før du virkelig kjenner denne nye mannen.

Som et minimum bør du bli ferdig med "gamle forhold".

Dette er ihvertfall hva jeg mener om problemstillingen - så får du se om du får noe fornuftig ut av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...