Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Noen jenter har begynt å like den aggressive adferden som gutter framviser når de gjenopptar de middelalderske tendensene"

Det gjør at jeg er tilbøyelig til å kalle kvinner som gifter seg med muslimske menn, og dermed konverterer til islam, for forrædere av sitt eget kjønn. Jeg husker en artikkel i et eller annet blad for noen år siden (kan det ha vært Det Nye? *grøss), om en tre-fire slike norske kvinner, poserende med hodeplagg. Jeg ble rett og slett uvel og trist av å se og lese det.

"............................................"

Helt enig. Det gjør meg trist på alle kvinners vegne - og alt hva de har kjempet hardt for de siste århundrer....

Skrevet

Helt enig. Det gjør meg trist på alle kvinners vegne - og alt hva de har kjempet hardt for de siste århundrer....

Er det ikke underlig at ikke dette kvinnesynet provoserer mer enn det gjør?

Hadde etnisk norske framkommet med noe slikt i 70-åra, ville de blitt lynsjet. Men jaggu går de tyranniske menna fritt rundt uten at noen løfter på øyenbryna.

Er ikke innvandrerkvinner like mye verd som norske? en slags norsk paria midt i demokratiet, likhetens og solidaritetens vugge? En skam.

Jeg føler det som noen har klipt ut et stykke av middelalderens historie og bygget det opp på nytt midt i sivilisasjonen. At en gruppe i dette landet lever hundrevis av år tilbake i tid.

Skrevet

Men det vet vi. Guttungen i huset står over moren i hierarkiet.

Det var for øvrig også interessant å se at ordet voldtekt direkte oversatt betyr "æresran". Og da ikke i betydning at det er voldtektsmannen som mister æren.

Skrevet

Er det ikke underlig at ikke dette kvinnesynet provoserer mer enn det gjør?

Hadde etnisk norske framkommet med noe slikt i 70-åra, ville de blitt lynsjet. Men jaggu går de tyranniske menna fritt rundt uten at noen løfter på øyenbryna.

Er ikke innvandrerkvinner like mye verd som norske? en slags norsk paria midt i demokratiet, likhetens og solidaritetens vugge? En skam.

Jeg føler det som noen har klipt ut et stykke av middelalderens historie og bygget det opp på nytt midt i sivilisasjonen. At en gruppe i dette landet lever hundrevis av år tilbake i tid.

Jeg tror det skyldes at for mange fremdeles er for redde for å bli kalt rasister.

Sør og slike som han har alt for lenge tråkket på de som har ønsket men ikke turt å si fra hva de faktisk mener om dette.

Skrevet

Det var for øvrig også interessant å se at ordet voldtekt direkte oversatt betyr "æresran". Og da ikke i betydning at det er voldtektsmannen som mister æren.

Ja, tenk at det går an. Jenter mister alt, endog livet i visse tilfeller :-((

Skrevet

Jeg tror det skyldes at for mange fremdeles er for redde for å bli kalt rasister.

Sør og slike som han har alt for lenge tråkket på de som har ønsket men ikke turt å si fra hva de faktisk mener om dette.

"Sør og slike som han har alt for lenge tråkket på de som har ønsket men ikke turt å si fra hva de faktisk mener om dette."

Det, kombinert med visse her som står på spranget for å stemple enhver som er politisk uenig med israel som jødehatere, så er det jo åpenbart at det ikke er så lett å gjøre noe med noe som helst.

"..........................................."

Skrevet

De vet ikke en skitt om stammekultur og hvilke verdier som settes høyest i disse stammene. Det dreier seg om rå udemokratisk makt. Nærmere en mafia kommer du ikke.

Still deg opp på flyplassen og se når bestefaren (patriarken) ankommer Norge og inspiserer sine tropper.

Skrevet

"Sør og slike som han har alt for lenge tråkket på de som har ønsket men ikke turt å si fra hva de faktisk mener om dette."

Det, kombinert med visse her som står på spranget for å stemple enhver som er politisk uenig med israel som jødehatere, så er det jo åpenbart at det ikke er så lett å gjøre noe med noe som helst.

"..........................................."

"Det, kombinert med visse her som står på spranget for å stemple enhver som er politisk uenig med israel som jødehatere, så er det jo åpenbart at det ikke er så lett å gjøre noe med noe som helst."

Jeg tviler sterkt på at det har hindret noen i å uttrykke sin mening om muslimers / islams holdninger til kvinner....

Skrevet

"Det, kombinert med visse her som står på spranget for å stemple enhver som er politisk uenig med israel som jødehatere, så er det jo åpenbart at det ikke er så lett å gjøre noe med noe som helst."

Jeg tviler sterkt på at det har hindret noen i å uttrykke sin mening om muslimers / islams holdninger til kvinner....

Nei, men det er nøyaktig samme greia i prinsippet, bare en annen "sak". Meningstyranniet og ekstremismen er i alle ender.

"............................................."

Skrevet

Nei, men det er nøyaktig samme greia i prinsippet, bare en annen "sak". Meningstyranniet og ekstremismen er i alle ender.

"............................................."

Selvfølgelig - selv om temaet her var innvandringskvinner....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...