Gå til innhold

OL - Alle svikter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Link ang skiskytterstafetten:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/torino2006/article565344.ece

Det blir kanskje ikke engang poengplass på Norge..

Hva kan årsaken egentlig være til at vi, sammenlignet med tidligere vinter-OL de siste 15 år, får en kollaps i nesten samtlige øvelser?

Sykdom har vært én årsak, men stort sett så dreier det seg om en kollektiv kollaps blant friske folk, i nesten alle grener?

Er det lederne som er for dårlig? Er det talentene som mangler? Kunnskap om treningsmetoder, utstyr og teknikk, bør vi vel beherske etter mange års erfaring?

Den tidligere Toppidrettssjefen, Bjørge Stensbøl, mente at det var de økonomiske rammevilkårene, som er vesentlig redusert av politiske myndigheter de siste to årene. Mulig han har rett?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ble i allefall nederlag når det gjaldt stafetten i dag! :(

Men tror nok at de økonomiske rammene kan ha stor betydning. Men sikkert ikke bare det som er unnskyldingen. Men det er jo betydelige beløp som er 'fjernet' fra budsjettene de siste to årene.

Men en ting kan vi vel være sikker på: det kommer vel til å bli litt oppgjør i ettertid av ol.

Uff, ble kun 5. plass i dag. Men Bjørndalen gjorde det jo kjempebra i dag da! I allefall et lyspunkt.

Gjest Bare godt av det
Skrevet

Har ingen idé om hva årsaken kan være, men vil bare si at dette har vi nordmenn så godt av!

Vi er så selvgode og selvsentrerte og skal alltid være best.

Vi trenger å komme ned på landjorda.

mil1365380270
Skrevet

Uansett er det ubegripelig trist at vi har falt så totalt gjennom på et så viktig område!!! Foreslår en dags landesorg med fri for alle sammen, også samles vi i kollokvier etterpå for brain storming.

Skrevet

Har ingen idé om hva årsaken kan være, men vil bare si at dette har vi nordmenn så godt av!

Du har et poeng, men vi må være klar over at vinteridrett er et område hvor vi har kunnet dyrke nasjonalismen for en stakket stund.

Vi har egentlig ikke så mye annet å komme med i div andre idretter.

Derfor er det ekstra surt når vi svikter der hvor vi har vært så gode.

Skrevet

Det er sikkert pga Muhammed....:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har et poeng, men vi må være klar over at vinteridrett er et område hvor vi har kunnet dyrke nasjonalismen for en stakket stund.

Det er også flaut. Det finnes ingen nasjoner i verden med flere skiløpere enn i Norge. Det finnes ingen nasjon i verden hvor det satses like ekstremt på skiidrett som i Norge. Det finnes ikke et land i verden hvor skiidrett blir tatt mer seriøst enn i Norge og hvor folket faktisk bryr seg om idretten.

Nå har vi vel vært maks uheldige i dette OL, med sykdom og det som er, dessuten har vi vært alt for selvgode i forkant av mesterskapet, men det flauste synes jeg faktisk er når vi hele tiden hører reporterne på NRK snakke om at vi er smørt bort, gang på gang.

Det kan faktisk være at enkelte andre nasjoner har prikket formen bedre enn oss.

Gjest Bare godt av det
Skrevet

Jo, men i dag dreier all idrett på toppnivå seg stort sett om penger.

Skuffelsen til disse skigutta som gjør det dårlig nå, bunner i tapte penger i form av sponsormidler som uteblir pga. dårlige resultater.

Gjest Bare godt av det
Skrevet

Det er sikkert pga Muhammed....:-)

Ja, mest sannsynlig :)

skorpionfisken
Skrevet

Det er mye mindre penger i olympiatoppen og idretten nå enn det var da vi var på topp i OL. Det offentlige norge er fattig og bevilger ikke nok penger til at vi skal kunne ta gull, etter gull, etter gull. De få gullene vi tar kommer på grunn av supertalenter. Man kan ikke få fram gode utøvere ved hjelp av ildskjeler lengre. Det må penger til.

Skrevet

Passer meg fint, så slipper jeg å høre på det forbanna selvgode skrytet ver gang jeg skrur på radio eller TV.

Skrevet

Passer meg fint, så slipper jeg å høre på det forbanna selvgode skrytet ver gang jeg skrur på radio eller TV.

Jeg har ikke hørt noe av dette "selvgode skrytet" enkelte har snakket om så lenge. Derimot har jeg hørt vanlig begeistring, og i perdioder har det blitt litt vel mye snakk om det.

"............................................."

Skrevet

Vi har fått mye sølv og bronse, så vi burde være fornøyde. I andre Ol, f.eks. Lillehammer, gikk mesteparten vår veg, i dette Ol har vi ikke marginene på vår side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...