Gjest snart stemor? Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Jeg har en ting til jeg vil spørre dol-leserne om, detter er ikke ment for å provosere. Men hva legger dere i å ha fokuset på barna? Nå tenker jeg både generelt men også i de tillfeller der foreldrene ikke bor sammen mer. Dette er sikkert for mange et helt opplagt spørsmål, men jeg tror de er litt ulik oppfattelse av hva man legger i det. Fint om dere får med fokuset i forhold til dere som foreldre eller steforeldre o.s.v. 0 Siter
Gjest emma69 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Unnskyld meg, men etter å ha lest dine tidligere innlegg, så slår det meg at du virker helt satt ut av at kjæresten din har barn fra før. Barn er barn, de har ikke bedt om å bli født. Vi som er voksne må ta ansvar for dem, og innrette livet etter at man faktisk har skapt dem. De ønsker selvfølgelig ikke å ødelegge for deg, eller å ta opp all plass, men ønsker seg selvfølgelig vennlig innstillte voksne som er voksne nok til ikke å se på dem som konkurrenter. Hva med å endre fokus litt her? Har du noe å gi dem? Synes du deres "verden" er spennende? Lyst til å gjøre dagene deres spennende? Går du inn i et forhold til en person med barn, så blir du også en viktig voksenperson for barna, som bør være med på å berike livet deres. Er du en slik voksen? 0 Siter
mumitrollet Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Det betyr at barnas behov settes foran de voksnes, og at barna er det aller viktigste, uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.