Gjest slik Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 sori-A-sis altså uten p først og med trykket på a-en 0 Siter
tut og kjør Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Som psykolog. Uten P først. Hvordan får du uttalen sykolog på Psoriasis..... *s* 0 Siter
drizzle Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 sori-A-sis altså uten p først og med trykket på a-en Takk, ser at jeg glemte å presisere hva jeg egentlig lurte på. Har hørt to versjoner, "sor-I-asis" og "sori-A-siss" De fleste bruker den siste, men har lurt på hva som er riktig. 0 Siter
citoyen Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Med trykk på i-en ifølge ordboken. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=psoriasis&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j (fnutten betyr at trykket er på den foregående stavelsen) 0 Siter
Gine S Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Takk, ser at jeg glemte å presisere hva jeg egentlig lurte på. Har hørt to versjoner, "sor-I-asis" og "sori-A-siss" De fleste bruker den siste, men har lurt på hva som er riktig. Apropos dialekt tror jeg det er dialektavhengig ... 0 Siter
Moraki Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 SorIasis Det er ikke rart de ler av meg på jobb. Jeg har alltid uttalt det feil :-) "Sorriassis" *nøff* 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Hvordan får du uttalen sykolog på Psoriasis..... *s* Tja, godt spørsmål ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.