Gjest tjatta Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Dem som sei hen og den kjæm fra Nord-Trøndelag. ) Dem sei jo inant å dæm. Itj all nordtrøndera sei hen og den og henne og denne, nei. Der æ kjæm fra, sei vi her og der, med e og ikke æ. 0 Siter
Line Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Fra litt lengre oppi dalen, betyr det. Ok Da lært æ nå nytt i dag og! Træng forræstn litt motivasjon te å læs på etiske spørsmål i sykepleiesammenhæng, og samfunnsvitenskaplige æmna... Snart hælg, og snart vijnterferie :-D 0 Siter
Gjest må vårrå anonym nu Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Dem som sei hen og den kjæm fra Nord-Trøndelag. ) Dem sei jo inant å dæm. æ sei hen å den, men itj inant! Åsså sei æ "hennin" å "dennin"... Det e store ferskjæla fra kommune te kommune i Nord- Trøndelag som i Sør-Trøndelag... 0 Siter
Line Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 æ sei hen å den, men itj inant! Åsså sei æ "hennin" å "dennin"... Det e store ferskjæla fra kommune te kommune i Nord- Trøndelag som i Sør-Trøndelag... Retning Verran, kanskje? Eller Orkanger? Der sier de "hen" og "den", såvidt jeg husker. Har noe slekt der ute... 0 Siter
Gjest må vårrå anonym nu Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Retning Verran, kanskje? Eller Orkanger? Der sier de "hen" og "den", såvidt jeg husker. Har noe slekt der ute... Nei. Innherred et sted;) 0 Siter
puttelull Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Oppdal? *hihi* Ja, du har rett! Men jeg bor ikke der nå! Dessverre... *sukker av hjemlengsel...* 0 Siter
puttelull Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Oppdal trur æ eiller e d røros? Sør trøndelag værtfall Sjå svar t Lillemus!;-) 0 Siter
puttelull Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Sitter nå i vakre Telemarken jeg da Men du skal ikke mange mila ned før dialekten definitivt er tilstede Dialekt er vi "forskånet" for i den delen jeg kommer fra om du ser bortifra at vi sier aPPelsin, giTTar og baNNaNN (stor bokstav = trøkket) ÅH! Telemark har jeg bodd i! Der jeg bodde i 2 år sa de f.eks: Vi'du late atte dynni når du kjeme innatte..? Heve du fengje krimsjuka? Skø me gange ivi fjøddi idag?! Vakker dialekt, vakker bygd, - men akk! Så avsides....;-) 0 Siter
bb71 Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Sitter nå i vakre Telemarken jeg da Men du skal ikke mange mila ned før dialekten definitivt er tilstede Dialekt er vi "forskånet" for i den delen jeg kommer fra om du ser bortifra at vi sier aPPelsin, giTTar og baNNaNN (stor bokstav = trøkket) Hehe, vi bor kanskje i samme by vi da! 0 Siter
Yia Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 ÅH! Telemark har jeg bodd i! Der jeg bodde i 2 år sa de f.eks: Vi'du late atte dynni når du kjeme innatte..? Heve du fengje krimsjuka? Skø me gange ivi fjøddi idag?! Vakker dialekt, vakker bygd, - men akk! Så avsides....;-) Hvor i all verden var det da? Arabygdi eller noe? ;-) 0 Siter
Line Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Nei. Innherred et sted;) Hehe... ok. Da passerer jeg på vei hjem i morra 0 Siter
Gjest Liza i London Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Jeg er fra Malm ved Steinkjær - langt inni en fjordarm -så du kan jo bare tenke deg! HER; Denne gata vokste jeg opp i - stor kontrast til flate Østfold sju! http://www.verran.kommune.no/kommune/Malm%20small.jpg Naar flyttet du fra Malm??? Kanskje vi kjenner hverandre? Bodde du paa "Kor'e'a" eller andre siden av Sanna? London og Malm...ikke store forskjellen...hmmm...mimre om skrubbsaar paa knaerne etter sykkeltur foran kirken...og gruva som var saa skummel... 0 Siter
Lurveline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Ok Da lært æ nå nytt i dag og! Træng forræstn litt motivasjon te å læs på etiske spørsmål i sykepleiesammenhæng, og samfunnsvitenskaplige æmna... Snart hælg, og snart vijnterferie :-D Ei bøtte med motivasjon er herved sendt over;o) 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Naar flyttet du fra Malm??? Kanskje vi kjenner hverandre? Bodde du paa "Kor'e'a" eller andre siden av Sanna? London og Malm...ikke store forskjellen...hmmm...mimre om skrubbsaar paa knaerne etter sykkeltur foran kirken...og gruva som var saa skummel... Jeg var bare 5,5 år - men er stadig der på ferie - Jeg vokste opp i Korea og oppi Tverås 0 Siter
puttelull Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hvor i all verden var det da? Arabygdi eller noe? ;-) Veldig nær! Rauland! "me æ vronge, me æ staute, me æ...... me æ..... Me æ indianarar, me æ frå Rauland!" *Hihi!* 0 Siter
Gjest Liza i London Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg var bare 5,5 år - men er stadig der på ferie - Jeg vokste opp i Korea og oppi Tverås Jeg bodde der en periode da jeg var barn/ tenaaring - altsaa en lang evighet siden. Bodde paa motsatt side av deg,helt paa toppen. Ikke mye demokrati paa den tiden,nei! :-) Bestevenninnen min bodde der du gjorde...kanskje det er DEG?? Nei,du var jo for liten da du flyttet.... *Totalt nostalgisk* 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg er fra Malm ved Steinkjær - langt inni en fjordarm -så du kan jo bare tenke deg! HER; Denne gata vokste jeg opp i - stor kontrast til flate Østfold sju! http://www.verran.kommune.no/kommune/Malm%20small.jpg Der så det koselig ut! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Er også trønder, men innflyttet sådann. Kommer fra vestsiden av Mjøsa opprinnelig, men har flyttet på meg endel før jeg havnet her jeg bor nå. Det er nesten litt skummelt med deg, jubalong70! Du og jeg er opprinnelig fra samme side av Mjøsa, vi bor - hvis jeg husker riktig fra tidligere innlegg - omtrent på samme sted nå, og vi er uhyggelig ofte helt enige i diverse spørsmål. Får en klar følelse av at jeg (burde) kjenne deg i RL. 0 Siter
Gjest trønder sjø Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Æ å e trønder, men itj fra den du kjæm i fra, ferr vi prate itj heilt likt. Åsså har æ ailler ferstått heilt kor den 7'n kjæm fra. Æ like mæ ber på sjø'n. Klæm fra trøndersøstra di Hen å den...? Ingen tvil hvor du kommer fra;o) 0 Siter
Yia Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Veldig nær! Rauland! "me æ vronge, me æ staute, me æ...... me æ..... Me æ indianarar, me æ frå Rauland!" *Hihi!* Nær nok :-)! Rauland er et ganske merkelig sted! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.