Gå til innhold

Trønder, sju;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dem som sei hen og den kjæm fra Nord-Trøndelag. :o) Dem sei jo inant å dæm.

Itj all nordtrøndera sei hen og den og henne og denne, nei. Der æ kjæm fra, sei vi her og der, med e og ikke æ.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• Line

8

• puttelull

5

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fra litt lengre oppi dalen, betyr det.

Ok ;)

Da lært æ nå nytt i dag og! Træng forræstn litt motivasjon te å læs på etiske spørsmål i sykepleiesammenhæng, og samfunnsvitenskaplige æmna...

Snart hælg, og snart vijnterferie :-D

Gjest må vårrå anonym nu
Skrevet

Dem som sei hen og den kjæm fra Nord-Trøndelag. :o) Dem sei jo inant å dæm.

æ sei hen å den, men itj inant!

Åsså sei æ "hennin" å "dennin"...

Det e store ferskjæla fra kommune te kommune i Nord- Trøndelag som i Sør-Trøndelag...

Skrevet

æ sei hen å den, men itj inant!

Åsså sei æ "hennin" å "dennin"...

Det e store ferskjæla fra kommune te kommune i Nord- Trøndelag som i Sør-Trøndelag...

Retning Verran, kanskje?

Eller Orkanger? Der sier de "hen" og "den", såvidt jeg husker. Har noe slekt der ute...

Gjest må vårrå anonym nu
Skrevet

Retning Verran, kanskje?

Eller Orkanger? Der sier de "hen" og "den", såvidt jeg husker. Har noe slekt der ute...

Nei. Innherred et sted;)

Skrevet

Oppdal?

*hihi* Ja, du har rett! Men jeg bor ikke der nå! Dessverre... *sukker av hjemlengsel...*

Skrevet

Oppdal trur æ eiller e d røros?

Sør trøndelag værtfall

Sjå svar t Lillemus!;-)

Skrevet

Sitter nå i vakre Telemarken jeg da :)

Men du skal ikke mange mila ned før dialekten definitivt er tilstede :)

Dialekt er vi "forskånet" for i den delen jeg kommer fra om du ser bortifra at vi sier aPPelsin, giTTar og baNNaNN (stor bokstav = trøkket)

ÅH! Telemark har jeg bodd i! Der jeg bodde i 2 år sa de f.eks: Vi'du late atte dynni når du kjeme innatte..? Heve du fengje krimsjuka? Skø me gange ivi fjøddi idag?!

Vakker dialekt, vakker bygd, - men akk! Så avsides....;-)

Skrevet

Sitter nå i vakre Telemarken jeg da :)

Men du skal ikke mange mila ned før dialekten definitivt er tilstede :)

Dialekt er vi "forskånet" for i den delen jeg kommer fra om du ser bortifra at vi sier aPPelsin, giTTar og baNNaNN (stor bokstav = trøkket)

Hehe, vi bor kanskje i samme by vi da!

Skrevet

ÅH! Telemark har jeg bodd i! Der jeg bodde i 2 år sa de f.eks: Vi'du late atte dynni når du kjeme innatte..? Heve du fengje krimsjuka? Skø me gange ivi fjøddi idag?!

Vakker dialekt, vakker bygd, - men akk! Så avsides....;-)

Hvor i all verden var det da? Arabygdi eller noe? ;-)

Skrevet

Nei. Innherred et sted;)

Hehe... ok. Da passerer jeg på vei hjem i morra ;)

Gjest Liza i London
Skrevet

Jeg er fra Malm ved Steinkjær - langt inni en fjordarm -så du kan jo bare tenke deg!

HER; Denne gata vokste jeg opp i - stor kontrast til flate Østfold sju!

http://www.verran.kommune.no/kommune/Malm%20small.jpg

Naar flyttet du fra Malm???

Kanskje vi kjenner hverandre?

Bodde du paa "Kor'e'a" eller andre siden av Sanna?

London og Malm...ikke store forskjellen...hmmm...mimre om skrubbsaar paa knaerne etter sykkeltur foran kirken...og gruva som var saa skummel...

Skrevet

Ok ;)

Da lært æ nå nytt i dag og! Træng forræstn litt motivasjon te å læs på etiske spørsmål i sykepleiesammenhæng, og samfunnsvitenskaplige æmna...

Snart hælg, og snart vijnterferie :-D

Ei bøtte med motivasjon er herved sendt over;o)

Skrevet

Naar flyttet du fra Malm???

Kanskje vi kjenner hverandre?

Bodde du paa "Kor'e'a" eller andre siden av Sanna?

London og Malm...ikke store forskjellen...hmmm...mimre om skrubbsaar paa knaerne etter sykkeltur foran kirken...og gruva som var saa skummel...

Jeg var bare 5,5 år - men er stadig der på ferie - Jeg vokste opp i Korea og oppi Tverås :)

Skrevet

Hvor i all verden var det da? Arabygdi eller noe? ;-)

Veldig nær! Rauland! "me æ vronge, me æ staute, me æ...... me æ..... Me æ indianarar, me æ frå Rauland!"

*Hihi!*

Gjest Liza i London
Skrevet

Jeg var bare 5,5 år - men er stadig der på ferie - Jeg vokste opp i Korea og oppi Tverås :)

Jeg bodde der en periode da jeg var barn/ tenaaring - altsaa en lang evighet siden.

Bodde paa motsatt side av deg,helt paa toppen. Ikke mye demokrati paa den tiden,nei! :-)

Bestevenninnen min bodde der du gjorde...kanskje det er DEG?? Nei,du var jo for liten da du flyttet....

*Totalt nostalgisk*

Skrevet

Er også trønder, men innflyttet sådann. Kommer fra vestsiden av Mjøsa opprinnelig, men har flyttet på meg endel før jeg havnet her jeg bor nå.

Det er nesten litt skummelt med deg, jubalong70!

Du og jeg er opprinnelig fra samme side av Mjøsa, vi bor - hvis jeg husker riktig fra tidligere innlegg - omtrent på samme sted nå, og vi er uhyggelig ofte helt enige i diverse spørsmål.

Får en klar følelse av at jeg (burde) kjenne deg i RL.

Gjest trønder sjø
Skrevet

Æ å e trønder, men itj fra den du kjæm i fra, ferr vi prate itj heilt likt. Åsså har æ ailler ferstått heilt kor den 7'n kjæm fra. Æ like mæ ber på sjø'n.

Klæm fra trøndersøstra di

Hen å den...?

Ingen tvil hvor du kommer fra;o)

Skrevet

Veldig nær! Rauland! "me æ vronge, me æ staute, me æ...... me æ..... Me æ indianarar, me æ frå Rauland!"

*Hihi!*

Nær nok :-)! Rauland er et ganske merkelig sted!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...