Gå til innhold

er VI gravide, eller er DU gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest dobbel kule
Skrevet

jeg hører mange sier om seg og partner at VI er gravide. Jeg synes det høres helt merkelig ut, ser for meg begge to med kulemage.

For betegnelsen gravid, er vel et ord som beskriver en fysisk tilstand, ellerhva?

Gjest Snart mammaa
Skrevet

Har også reagert på det. Det er da JEG som nå er gravid, ikke mannen min. Men VI skal bli foreldre.

Gjest dobbel kule
Skrevet

Enig med deg. Kvinnen er gravid, begge venter barn.

nettopp!

Skrevet

Enig med deg. Kvinnen er gravid, begge venter barn.

Det høres mest sannsynlig ut ja;)

Gjest Otelia78
Skrevet

det skurrer litt også når folk sier da vi skulle føde. det er vel stengt tatt hun som føder.

Gjest LucySky
Skrevet

nettopp!

Tror det har hengt igjen fra den gangen gravid var en mer medisinsk betegnelse.

"Vi skal ha barn" sa man. Så er det blitt til "vi er gravide" som jo er helt på trynet.

Gjest nosigns
Skrevet

Jeg er gravid og vi venter barn.

Vi er gravide er jo helt feil, men siden så mange har begynt å si det, så blir vel det også lov snart.

Skrevet

Da jeg var gravid var det naturlig for meg å si:

- Jeg er gravid.

- Vi venter barn.

Gjest blue cucumber
Skrevet

fikk en gang et takkekort " takk for alle de fine gavene i anledning mitt bryllup". Lurte på om HAN også var den gravide når de fikk barn senere også jeg?

Skrevet

fikk en gang et takkekort " takk for alle de fine gavene i anledning mitt bryllup". Lurte på om HAN også var den gravide når de fikk barn senere også jeg?

Så sier han "Vi hadde en knallhard fødsel"

Skrevet

Da jeg var gravid var det naturlig for meg å si:

- Jeg er gravid.

- Vi venter barn.

enig

Skrevet

Jeg syns det høres rart ut i disse sms'ene man får (fra far)når kona har født: "alt står bra til med alle TRE". Jeg har til dags dato aldri bekymret meg en tøddel om den vordende fars tilstand, ikke engang min egen mann eller mine brødres når de har blitt fedre. Er ikke det å overdrive sin egen rolle? De tror kanskje de er morsomme, men barnets og morens tiltand etter en fødsel er jo blodig alvor (bokstavelig talt) og godt å vite.

Skrevet

Dette har jeg aldri skjønt, det er jo kun hunkjønnet som er gravid, noe annet er bare tull, men det er to om årsaken til at hun er det.

Ikke skjønner jeg hvorfor det skal være så viktig å si VI heller. Kanskje noe påtatt om at "mannen tar ansvar han også".....jeje...populært og "up to date" er svært viktig for noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...