Gjest dobbel kule Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 jeg hører mange sier om seg og partner at VI er gravide. Jeg synes det høres helt merkelig ut, ser for meg begge to med kulemage. For betegnelsen gravid, er vel et ord som beskriver en fysisk tilstand, ellerhva? 0 Siter
Platina Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Enig med deg. Kvinnen er gravid, begge venter barn. 0 Siter
Gjest Snart mammaa Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Har også reagert på det. Det er da JEG som nå er gravid, ikke mannen min. Men VI skal bli foreldre. 0 Siter
Gjest dobbel kule Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Enig med deg. Kvinnen er gravid, begge venter barn. nettopp! 0 Siter
Gjest riggy Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Enig med deg. Kvinnen er gravid, begge venter barn. Det høres mest sannsynlig ut ja;) 0 Siter
Gjest Otelia78 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 det skurrer litt også når folk sier da vi skulle føde. det er vel stengt tatt hun som føder. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 nettopp! Tror det har hengt igjen fra den gangen gravid var en mer medisinsk betegnelse. "Vi skal ha barn" sa man. Så er det blitt til "vi er gravide" som jo er helt på trynet. 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Jeg er gravid og vi venter barn. Vi er gravide er jo helt feil, men siden så mange har begynt å si det, så blir vel det også lov snart. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Da jeg var gravid var det naturlig for meg å si: - Jeg er gravid. - Vi venter barn. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Enig med det, VI er gravide høres merkelig ut... 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 fikk en gang et takkekort " takk for alle de fine gavene i anledning mitt bryllup". Lurte på om HAN også var den gravide når de fikk barn senere også jeg? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 fikk en gang et takkekort " takk for alle de fine gavene i anledning mitt bryllup". Lurte på om HAN også var den gravide når de fikk barn senere også jeg? Så sier han "Vi hadde en knallhard fødsel" 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Da jeg var gravid var det naturlig for meg å si: - Jeg er gravid. - Vi venter barn. enig 0 Siter
gullfisk Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg syns det høres rart ut i disse sms'ene man får (fra far)når kona har født: "alt står bra til med alle TRE". Jeg har til dags dato aldri bekymret meg en tøddel om den vordende fars tilstand, ikke engang min egen mann eller mine brødres når de har blitt fedre. Er ikke det å overdrive sin egen rolle? De tror kanskje de er morsomme, men barnets og morens tiltand etter en fødsel er jo blodig alvor (bokstavelig talt) og godt å vite. 0 Siter
mrxx Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Dette har jeg aldri skjønt, det er jo kun hunkjønnet som er gravid, noe annet er bare tull, men det er to om årsaken til at hun er det. Ikke skjønner jeg hvorfor det skal være så viktig å si VI heller. Kanskje noe påtatt om at "mannen tar ansvar han også".....jeje...populært og "up to date" er svært viktig for noen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.