Gå til innhold

Hvordan vasker dere gulv?

Anbefalte innlegg

Gjest Riktig inneklima
Skrevet

Jeg vasker gulvene ofte og da med mopp og bare vann. Jeg hadde aldri trodd at det skulle bli så rent uten såpe men det blir jo skinnende. Hvordan vasker dere andre gulvene deres?

Gjest Aimabel
Skrevet

kun tørrmopp! Og så våtmopper vi der det er flekker.

Skrevet

Bruker svært sjelden vann i det hele tatt.

Kjøkkengulvet hender det jeg vasker med Jif engangsvåtmopper.

Skrevet

Bruker Enjo-moppene, når jeg vasker gulvene bruker jeg vann og litt Zalo, gulvene vaskes ca annenhver dag, med to barn i huset trengs det.

Tørrmoppen bruker jeg sånn innimellom når det bare er bøss på gulvene.

Gjest Aimabel
Skrevet

Bruker Enjo-moppene, når jeg vasker gulvene bruker jeg vann og litt Zalo, gulvene vaskes ca annenhver dag, med to barn i huset trengs det.

Tørrmoppen bruker jeg sånn innimellom når det bare er bøss på gulvene.

Zalo på parkett??

Skrevet

Zalo på parkett??

Det er helt toppers!

Tar fettflekkene som bare det.

Pluss at det ikke legger seg noen "fett-film" på gulvet.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Eh... Jeg bruker faktisk langkost/vaskeskaft og grønnsåpevann... Føler liksom ikke at det er helt rent før jeg kjenner grønnsåpelukta.. Men skjønner jo utfra svarene her at jeg er HELT avleggs!

Gammel inni og ung utenpå :-S

Gjest grønnsåpe er ut ja
Skrevet

Eh... Jeg bruker faktisk langkost/vaskeskaft og grønnsåpevann... Føler liksom ikke at det er helt rent før jeg kjenner grønnsåpelukta.. Men skjønner jo utfra svarene her at jeg er HELT avleggs!

Ta på deg hvite sokker, ta noen runder på gulvet .... DA blir du svart på sokkene da, grønnsåpen legger seg som en hinne på gulvet og tiltrekker seg møkk.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er helt toppers!

Tar fettflekkene som bare det.

Pluss at det ikke legger seg noen "fett-film" på gulvet.

ok. Regner med at du ikke har oljet gulv :-)

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme. Har en sånn "Bob Marley" (langkost med rastafletter) + vanlig langkost m/ fille som jeg bruker. Bruker alltid vann og grønnsåpe. Gammeldags jeg også :-)

Gjest mopper i vei
Skrevet

Jeg tar litt såpe i korken+vann og heller på moppen. Så mer vann til den er fuktig. Så mopper jeg!

Skrevet

Liker best å blande salmiak og grønnsåpe i vannet når jeg vasker. Lukter godt av grønnsåpe og føler det blir rent av salmiakken

Skrevet

Ta på deg hvite sokker, ta noen runder på gulvet .... DA blir du svart på sokkene da, grønnsåpen legger seg som en hinne på gulvet og tiltrekker seg møkk.

Jeg fikk beskjed om å slutte og vaske med Grønnsåpe pga mugg sopp som det kunne bli av grønnsåpe?

Er det noen andre som har hørt om det?

Skrevet

Jeg vasker stort sett gulvet med enten engangs-tørrmopper eller engangs-våtmopper, eller en kombinasjon. Da går det så fort og greit.

Gjest Shira12
Skrevet

Før brukte jeg grønnsåpe, men nå når vi flyttet og fikk parkettgulv, har jeg gått over til bare vann.

Vasker ikke gulvene så ofte, men tørrmopper og støvsuger, og tar flekker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å slutte og vaske med Grønnsåpe pga mugg sopp som det kunne bli av grønnsåpe?

Er det noen andre som har hørt om det?

En jeg kjenner er kursleder i renhold. Han er veldig negativ til grønnsåpe på gulv. Den legger seg som en hinne på laminatet slik at det blir raskere slitt.

Men å bruke det på ubehandlet tre skal være positivt. F eks kjøpmannsdisk. Da "metter" du treverket slik at det ikke sprekker så lett. (Oljer det på en måte)

Han sier at folk ofte spør hva de skal vaske gulvet med, og da legger de ut om treverk, kork osv. Men de tenker ikke på at treverket ikke blir vasket. Alle gulv er dekket med laminat eller boning. Altså selv om treverket er eik er det en hinne med laminat over.

Skrevet

Jeg ligger og kryper på gulvet med gulvkluten som er dyppet i grønnsåpevann. Det er noe med de langkostene jeg ikke liker. Men så har jeg bare 17 kvadratmeter å vaske, så det er ikke så stress.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...