Gjest sarah bernard Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 1) Hvordan skriver man "avhenge av" i ...preteritum? Er noen av disse riktig bøyd?: "Det ville avhenget av" "Det ville avhenge av" 2) Hvor er blyanten min? Finner ikke min lilla trykkblyant. Ligger ikke i den veska jeg har brukt de siste dagene, i tinnvasen sammen med andre penner, tape og limstifter. Ligger heller ikke mellom bøkene og heftene mine. Tror ikke jeg har glemt den noe sted. Noen synske? 0 Siter
Atene Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 1) Jeg ville skrevet det om til "det ville vært avhengig av". 2) Aner ikke. 0 Siter
Gine S Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Bokmålsordlisten sier at det heter "avhang" i preteritum. Det er sikkert riktig, jeg synes likevel det høres snodig ut og ville kanskje velge en omskriving med at "det var avhengig av". Blyanten din ligger akkurat der du hadde den sist! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Jeg er litt synsk, siden jeg spådde at mirakel*2 ville bli gravid snart. Den ligger innerst i øverste skuff i nattbordet ditt. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 blyanten ligger det siste stedet du leter 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 I sofaen ligger blyanten. Riktig. Den ble funnet av den som satte seg på den. Lå under teppet, som jeg hadde sett under et par ganger allerede... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.