Gå til innhold

Det var en gang et menneske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker dere serien? Toccata og Fuge av Bach, STein og Stine, Mesteren, og slemmingene...

Nå har jeg kjøpt hele greia på DVD (4 stk) for 200,- og gleder meg til å se den. Håper bare jeg ikke blir skuffa, det er mange år siden sist jeg så den :-)

*lykken er et røverkjøp*

Skrevet

Ja, husker dem! ;)

Jeg husker jeg fikk kjøpt "Mitt Skattkammer" på QXL . .det var lykke!

Skrevet

Ja, husker dem! ;)

Jeg husker jeg fikk kjøpt "Mitt Skattkammer" på QXL . .det var lykke!

Åååå, jeg har nummer 6-10 (dvs mannen min har det) de andre aner jeg ikke hvor er, hvis han noengang har hatt dem, da.

Skrevet

Hvor fant du det!!!!!!!!

Kongsbergmarken!

Sto en fyr der med masse dvd og cd'er. Han hadde Astrid Lindgren-filmer til 89,- også. Så nå har vi kost oss med Lotta fra Bråkmakergata i ettermiddag.

Skrevet

Serien sees helt klart best med barneøyne - men stadig underholdende også i voksen alder.

Men ikke forvent deg den geniale serien du muligens husker fra barndommen *s*

Skrevet

Åååå, jeg har nummer 6-10 (dvs mannen min har det) de andre aner jeg ikke hvor er, hvis han noengang har hatt dem, da.

de finnes på nett!

Skrevet

Kongsbergmarken!

Sto en fyr der med masse dvd og cd'er. Han hadde Astrid Lindgren-filmer til 89,- også. Så nå har vi kost oss med Lotta fra Bråkmakergata i ettermiddag.

Da har du hatt flaks.

Leste annet sted på nettet at den norske versjonen var tatt vekk fra markedet igjen grunnet rettighetskonflikt mellom de som har copyright på norsk versjon og opprinnelige franske rettighetshavere.

For et par år siden var denne serien relativt enkel å få tak i; nå er det særdeles vanskelig *s*

Skrevet

De vil jeg også ha!!!! Hadde flere av dem på video, men har ikke videospiller i dag. Hadde vært supert å ha dem på DVD. Ungene hadde digget dem.Grei måte å lære historie på:-)

Skrevet

Hadde de "Barna fra barnekjelleren"? Hvis jeg noen gang finner den, skal jeg kose meg!

Skrevet

Da har du hatt flaks.

Leste annet sted på nettet at den norske versjonen var tatt vekk fra markedet igjen grunnet rettighetskonflikt mellom de som har copyright på norsk versjon og opprinnelige franske rettighetshavere.

For et par år siden var denne serien relativt enkel å få tak i; nå er det særdeles vanskelig *s*

Snodig, han fyren her hadde en hel haug som han fallbød. Han gikk ned fra 250,- til 200,- også da jeg dro litt på det og lurte på om jeg skulle handle eller ei...

Skrevet

Snodig, han fyren her hadde en hel haug som han fallbød. Han gikk ned fra 250,- til 200,- også da jeg dro litt på det og lurte på om jeg skulle handle eller ei...

Kan ha vært en fyr som kjøpte inn ganske mange av dem, og ikke har solgt noe særlig av dem.

Man burde nesten fått litt kontaktinfo til han som solgte disse, da jeg er rimelig sikker på at mange norske bibliotek svært gjerne ville gått til innkjøp av disse DVD'ene.

Og helt garantert til 200 for alle filmene *s*

Skrevet

Vi har den første DVD

-en, med jordas begynnelse og steinalderen. Guttungen elsker den, og har lært en hel del. Og det er nydelig nostalgi!

Skrevet

Kan ha vært en fyr som kjøpte inn ganske mange av dem, og ikke har solgt noe særlig av dem.

Man burde nesten fått litt kontaktinfo til han som solgte disse, da jeg er rimelig sikker på at mange norske bibliotek svært gjerne ville gått til innkjøp av disse DVD'ene.

Og helt garantert til 200 for alle filmene *s*

Så du tror ikke norske bibliotek har oppdaget at den finnes på dvd for lenge siden? ;o) Enn si på vhs?

De går som hakka møk skal jeg si deg! Konstant utlånt!

Skrevet

Ojj, fra butikk eller? Har bare funnet den ETT sted, og der kosta den en liten formue.

Skrevet

Uhh, glem det *lover å heretter lese gjennom en tråd før hun kommer med spørsmål som andre allerede har fått svar på* ;)

Skrevet

Så du tror ikke norske bibliotek har oppdaget at den finnes på dvd for lenge siden? ;o) Enn si på vhs?

De går som hakka møk skal jeg si deg! Konstant utlånt!

Ikke alle som har fått kjøpt inn vettu.

Har vært innom noen biblioteker i omegnen; og kun et av disse har serien inne.

Rettere sagt film 3 og 4 i serien, 1 og 2 har de ikke.

Om jeg hadde fått kontaktinfo på den selgeren, skulle jeg tipset noen av disse bibliotekene om serien - og vet at de hadde blitt kjøpt inn prompte *s*

I og med at en del av vennekretsen består av bibliotekarer og deres venner/partnere o.l., vet jeg at de er raske på avtrekkeren når det gjelder slike saker ;-)

Skrevet

Da har du hatt flaks.

Du får'n her visst:

http://www.barnefilm.no/product_info.php?products_id=2852&osCsid=37de89bcc671c7cdba2574be2a74380b

Den som hadde penger, sukk :/

Skrevet

Håper trådstarter har litt info på fyren som selger hele serien til 250,-.

Selv har jeg vært etisk uredelig og hentet ned serien som dvd-rip fra Pirate Bay. Hadde jeg kunnet kjøpt dem til en grei pris, hadde jeg selvsagt gjort det - har trålet gjennom -mange- butikker på nedre Romerike for å forsøke å finne serien...

Film nummer 3 og 4 i serien kan forøvrig lånes fra Lørenskog bibliotek - om det er av interesse.

Og det er ikke usannsynlig at et eller annet bibliotek i din nærhet har hele serien til utlån heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...