Gå til innhold

Brutt tillit og hans ex

Anbefalte innlegg

" Alt har da gått fint og flott siden da i et år, men for et par uker tilbake så tikket det inne en mld til ham, jeg så tilfeldigvis hvem det var fra, for det vises jo på skjermen i det de kommer, og det var fra henne."

Det står bare 1 melding mottatt i displayet, du må videre inn for å åpne meldingen før du ser hvem det er fra .....

Det finnes faktisk tlf som viser hvem meldingen er fra. Samboeren min får t.o.m opp bilde av meg.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• Clue1365380406

6

• Ugga Bugga

6

• Lillemus

2

Gjest lei meg uten grunn?

Jo, mener at man skal være verdt tilliten i et forhold. Det er kontakten med eksen jeg viser fortåelse for, og prøver å fortelle at det ikke behøver å bety at han har erotiske følelser for henne i dag (og dermed sånn sett ikke betyr noen trussel for deg).

Ja jeg er også enig i at det ikke behöver väre noen andre fölelser enn vennskap han har for henne. Jeg tror også man må godta en viss kontakt med ekser, sånn helt generelt. Han har nok ikke brutt tilliten helt, men jeg synes det var svakt og noe mistenklig at han ikke sier som det er, når de i tillegg har en avtale på det.

Men på meg virker det litt som om han föler et ansvar og må ha kontakt fordi hun har det vanskelig. Da blir det et medlidenhetsvennskap, og det er jo heller ikke noe å trakte etter (hverken for xen eller han). I tillegg til dette skaper han usikkerhet hos den han faktisk er gift med.

Gjest sarah bernard

Ja jeg er også enig i at det ikke behöver väre noen andre fölelser enn vennskap han har for henne. Jeg tror også man må godta en viss kontakt med ekser, sånn helt generelt. Han har nok ikke brutt tilliten helt, men jeg synes det var svakt og noe mistenklig at han ikke sier som det er, når de i tillegg har en avtale på det.

Men på meg virker det litt som om han föler et ansvar og må ha kontakt fordi hun har det vanskelig. Da blir det et medlidenhetsvennskap, og det er jo heller ikke noe å trakte etter (hverken for xen eller han). I tillegg til dette skaper han usikkerhet hos den han faktisk er gift med.

Ja, tanken om svakhet har også slått meg. Hva om du er sterk for ham og setter krav om at han gjør seg tilliten verdig.

Hvis du ikke ser på det som en trussel at han har kontakt med henne, så kan du vel kanskje også selv jobbe for å godta at de sms'er litt?

Gjest lei meg uten grunn?

Ja, tanken om svakhet har også slått meg. Hva om du er sterk for ham og setter krav om at han gjør seg tilliten verdig.

Hvis du ikke ser på det som en trussel at han har kontakt med henne, så kan du vel kanskje også selv jobbe for å godta at de sms'er litt?

Jeg er ikke samme person som hun som skrev hovedinnlegget altså.. Ble bare litt engasjert fordi jeg har samme problem selv..:) Eller det burde vel heller väre en slik.. :(

Tar til meg det du sier jeg og da, men det er lettere sagt enn gjort å ikke se på en x som en trussel..

Annonse

Gjest Wolverina

Synes dette høres helt uakseptabelt ut.

Synes du skal ha credit for at du klarte å vente til 3dje gangen han fikk melding fra henne til du klikket, tross avtalen. Totalt brudd på tillitt spør du meg...

Vet ikke helt hvilket råd jeg skal gi, men jeg tror det er tid for et ultimatum for hans del. Hardt mot hardt.

Når han veit at dette plager deg, men at det likevel går inn det ene øret og ut det andre.

Det er DU som skal vere i fokus her.

Samboeren min har også en "god tone" med flere han har vært "borti" opp gjennom åra og prater med de når de treffes i gata eller på by'n.

At de fortsatt er venner plager meg ikke. Så lenge jeg blir behandlet med respekt av de,kan de forvente det samme tilbake.

Men å ha jevnlig kontakt via sms sånn som du forklarer syns jeg blir helt feil. Da hadde jeg blitt sjalu også.

Gjest fortvilet samboer

Hva er det du frykter? At han fortsatt har følelser for henne?

Er det slik at for deg, så betyr kontakt med eks, utelukkende at du fortsatt har følelser for vedkommende? Om du har det sånn, må det da bety at forloveden din også har det sånn?

Jeg forstår at du reagerer på at han ikke sier ifra om at de fortsatt sms'er. Det burde han egentlig være sterk nok til å si. Men, jeg tenker umiddelbart at det kan ligge noe mer i reaksjonene din enn bare denne brutte tilliten.

Selvsagt så er det også det at jeg ikke skjønner hvorfor de fortsatt skal ha kontakt i tillegg. Som jeg har skrevet så hadde de spesielt vanskelig for å løsrive seg og de gjorde det ikke slutt fordi de ikke elsket hverandre lenger, men fordi hennes problemer gjorde at de ikke greide fortsette.

DET pluss mye annet gjør at jeg tror vel at de kanskje kan ha følelser for hverandre ja, siden de må ha så mye kontakt, og særølig når han skjuler det.

Gjest fortvilet samboer

Medmenneskelighet? Omsorg for den andre. En omsorg som ikke inkluderer erotikk.

Ikke alle hater sine ekser, eller er likegyldige til hvordan det går dem i livet. Denne dama hadde til og med hatt det vanskelig, og har det kanskje ennå.

Jeg forstår ham meget godt.

Burde ikke jeg og mine følelser komme foran hennes snart? Vi har blitt gift og vært sammen i flere år nå, så da burde han vel snart sette meg på plass nummer 1?

I begynnelsen av vårt forhold kom jo alltid hun og hennes problemer først...

Gjest fortvilet samboer

Åhh, nå begynner jeg å se det. Kan det være fordi at du på en måte har vært vitne til hans følelser for henne at hun er vanskeligere å takle. Du har med egne øyne og øre erfart at han har følelser for en annen enn deg?

Da forstår jeg motvilligheten din bedre.

Føler du at din tilkommende gir deg nok bekreftelse på at du er verdens mest fantastiske og flotte dame?

Etter at vi traff hverandre og begynte å date, så traff han fortsatt henne, greide ikke gi slipp. Hvor lenge det pågikk vet jeg ikke, men det var hardt fo rmeg, noe han ikke i det hele tatt forsto, han syntes bare synd på henne.

Hun terroriserte oss begge, og når hun slo seg vrang måtte han bare dra hjem til henne, og jeg tror nok han lot henne overnatte for å roe henne (som han sa).

Klart at alt dette gjør at jeg tviler på motivene for å fortsatt ha kontakt, og for å skjule kontakten. Han burde skjønne at slik det var i begynnelsen så takler jeg ikke at han ikke snart kan slippe henne. Tror ikke hun hadde hatt vondt av det heller, å finne seg andre hun kan lene seg på. Han er ikke hennes lengre...

Gjest fortvilet samboer

" Alt har da gått fint og flott siden da i et år, men for et par uker tilbake så tikket det inne en mld til ham, jeg så tilfeldigvis hvem det var fra, for det vises jo på skjermen i det de kommer, og det var fra henne."

Det står bare 1 melding mottatt i displayet, du må videre inn for å åpne meldingen før du ser hvem det er fra .....

*Det står bare 1 melding mottatt i displayet, du må videre inn for å åpne meldingen før du ser hvem det er fra ..... *

Det gjør ikke det skjønner du, det står navnet på kontakten hvis den er lagret i listen. Sony Ericson har den funksjonen. Ikke kom med beskyldninger her, hadde jeg snoket på tlf hans, hadde jeg jo visst at han har gått bak ryggen på meg lenge før da.

Gjest fortvilet samboer

Synes dette høres helt uakseptabelt ut.

Synes du skal ha credit for at du klarte å vente til 3dje gangen han fikk melding fra henne til du klikket, tross avtalen. Totalt brudd på tillitt spør du meg...

Vet ikke helt hvilket råd jeg skal gi, men jeg tror det er tid for et ultimatum for hans del. Hardt mot hardt.

Når han veit at dette plager deg, men at det likevel går inn det ene øret og ut det andre.

Det er DU som skal vere i fokus her.

Samboeren min har også en "god tone" med flere han har vært "borti" opp gjennom åra og prater med de når de treffes i gata eller på by'n.

At de fortsatt er venner plager meg ikke. Så lenge jeg blir behandlet med respekt av de,kan de forvente det samme tilbake.

Men å ha jevnlig kontakt via sms sånn som du forklarer syns jeg blir helt feil. Da hadde jeg blitt sjalu også.

Det rare er at når vi har truffet henne på byen i det siste året har de ikke sagt hei engang, så jeg har trodd at de da ikke var på talefot. Men så viser det seg altså at de har hatt jevnlig kontakt, synes det lukter ugler her jeg, selv om jeg ikke greier se noen slik vi har det sammen.

Føler han er en skikkelig dust nå... Tror ikke jeg tør be ham slutte, for det ender nok bare i mer skjuling...

Gjest fortvilet samboer

Jo, mener at man skal være verdt tilliten i et forhold. Det er kontakten med eksen jeg viser fortåelse for, og prøver å fortelle at det ikke behøver å bety at han har erotiske følelser for henne i dag (og dermed sånn sett ikke betyr noen trussel for deg).

Det er heller ikke erotiske følelser som er største problemet, like mye følelser generelt. Så mye han grein da det ble slutt mellom dem, og så mye tid han brukte på henne også etter at vi ble sammen, setter spor hos meg. Og nå da det viser seg at de fortsatt har kontakt... Som jeg sa til noen andre her, det pussigste er at de ikke hilser engang når vi møter på henne på byen.. det trodde jeg var nok et tegn på at de ikke hadde kontakt mer jeg, men det blir vel mer i kategorien skjule alt for meg...

Annonse

Gjest fortvilet samboer

Ja, han føler ansvar for henne, fordi hun stakars liten har det så vanskelig. Men det er faktisk ikke hans problem lenger, og tror han gjøre henne en bjørnetjeneste ved å fortsatt la henne kontrollere ham slik.

mil1365380270

Det er heller ikke erotiske følelser som er største problemet, like mye følelser generelt. Så mye han grein da det ble slutt mellom dem, og så mye tid han brukte på henne også etter at vi ble sammen, setter spor hos meg. Og nå da det viser seg at de fortsatt har kontakt... Som jeg sa til noen andre her, det pussigste er at de ikke hilser engang når vi møter på henne på byen.. det trodde jeg var nok et tegn på at de ikke hadde kontakt mer jeg, men det blir vel mer i kategorien skjule alt for meg...

"Som jeg sa til noen andre her, det pussigste er at de ikke hilser engang når vi møter på henne på byen.. det.."

Du, det her er ille! Ikke at jeg tror de har seg bak ryggen din eller noe, men dette at de holder kontakten hemmelig for deg, må du ikke finne deg i!

Virker som du er så redd for å være en sjalu kjerring at du ikke klarer sette grenser i det hele tatt. Ta deg sammen, dette er ikke akseptabelt oppførsel fra han.

Gjest fortvilet samboer

"Som jeg sa til noen andre her, det pussigste er at de ikke hilser engang når vi møter på henne på byen.. det.."

Du, det her er ille! Ikke at jeg tror de har seg bak ryggen din eller noe, men dette at de holder kontakten hemmelig for deg, må du ikke finne deg i!

Virker som du er så redd for å være en sjalu kjerring at du ikke klarer sette grenser i det hele tatt. Ta deg sammen, dette er ikke akseptabelt oppførsel fra han.

*Virker som du er så redd for å være en sjalu kjerring at du ikke klarer sette grenser i det hele tatt.*

Ja, det har du rett i, jeg tør ikke og har aldri turt å sette grenser. De enste gangene han har skjønt at jeg misliker ting er når jeg bryter sammen. Han er veldig konfliktsky og vil helst ikke prate om slik, og jeg er redd for at hvis jeg setter krav så blir han sur eller noe, og mener jeg er bitch, noe jeg er redd jeg er... Eksen hans var en sånn bitch og kontrollerte ham og satte grenser for ham har han fortalt. Han måtte feks kjøre og hente henne på byen (der hun var utro) og han måtte sitte hjemme og vente. DET fant han seg i, og alt det der gjør at jeg ikke fatter at han fortsatt orker dama.

Jeg får sette krav, men tror nok bare det betyr at han vil jobbe hardere med å skjule det, hvordan skal jeg kunne vite om de har kontakt uten å snoke..

mil1365380270

*Virker som du er så redd for å være en sjalu kjerring at du ikke klarer sette grenser i det hele tatt.*

Ja, det har du rett i, jeg tør ikke og har aldri turt å sette grenser. De enste gangene han har skjønt at jeg misliker ting er når jeg bryter sammen. Han er veldig konfliktsky og vil helst ikke prate om slik, og jeg er redd for at hvis jeg setter krav så blir han sur eller noe, og mener jeg er bitch, noe jeg er redd jeg er... Eksen hans var en sånn bitch og kontrollerte ham og satte grenser for ham har han fortalt. Han måtte feks kjøre og hente henne på byen (der hun var utro) og han måtte sitte hjemme og vente. DET fant han seg i, og alt det der gjør at jeg ikke fatter at han fortsatt orker dama.

Jeg får sette krav, men tror nok bare det betyr at han vil jobbe hardere med å skjule det, hvordan skal jeg kunne vite om de har kontakt uten å snoke..

Nå må du slutte å krype! Du er så redd for å bli såret hvis han gjør det slutt at du seigpiner deg selv i stedet.

Ned med foten, jente! Han har sett deg grine, han gir f.... Forklar gjerne en gang til hvor ille dette er for deg og forholdet deres, hvis det får deg til å føle deg bedre. Gir han fortsatt blaffen, må du sette hardt mot hardt. Hvis du vil ha noe forhold da. Regelen er ikke noe kontakt med eksen, tar hun kontakt, svarer han ikke.

Siden et forhold med eksen, han og deg, ikke fungerer, er det bare to alternativer igjen. Forhold uten eksen, eller ikke noe forhold. Enkelt og greit, men veldig tøft å tørre å si. Men hva er alternativet ditt?

Gjest fortvilet samboer

Nå må du slutte å krype! Du er så redd for å bli såret hvis han gjør det slutt at du seigpiner deg selv i stedet.

Ned med foten, jente! Han har sett deg grine, han gir f.... Forklar gjerne en gang til hvor ille dette er for deg og forholdet deres, hvis det får deg til å føle deg bedre. Gir han fortsatt blaffen, må du sette hardt mot hardt. Hvis du vil ha noe forhold da. Regelen er ikke noe kontakt med eksen, tar hun kontakt, svarer han ikke.

Siden et forhold med eksen, han og deg, ikke fungerer, er det bare to alternativer igjen. Forhold uten eksen, eller ikke noe forhold. Enkelt og greit, men veldig tøft å tørre å si. Men hva er alternativet ditt?

*Regelen er ikke noe kontakt med eksen, tar hun kontakt, svarer han ikke.*

Hmm.. ja, men hun er ikke helt god da.. Tror neppe hun akspeterer det heller, da begynner hun vel bare å sende meldinger til meg igjen, noe som er veldig lite hyggelig. Hun MÅ ha kontrollen tror jeg, men kan jo prøve å si det til ham. Problemet er bare, hvordan vet jeg om han vil holde det han lover denne gangen??

Tror ikke han kommer til å gjøre det slutt med meg egentlig, tror han elsker meg og vil være med meg, men han vil ikke slippe henne heller.

Er nok jeg som mest sannsynlig kan finne på å bryte her tror jeg.

mil1365380270

*Regelen er ikke noe kontakt med eksen, tar hun kontakt, svarer han ikke.*

Hmm.. ja, men hun er ikke helt god da.. Tror neppe hun akspeterer det heller, da begynner hun vel bare å sende meldinger til meg igjen, noe som er veldig lite hyggelig. Hun MÅ ha kontrollen tror jeg, men kan jo prøve å si det til ham. Problemet er bare, hvordan vet jeg om han vil holde det han lover denne gangen??

Tror ikke han kommer til å gjøre det slutt med meg egentlig, tror han elsker meg og vil være med meg, men han vil ikke slippe henne heller.

Er nok jeg som mest sannsynlig kan finne på å bryte her tror jeg.

"Er nok jeg som mest sannsynlig kan finne på å bryte her tror jeg."

Og det må du si. På en rolig, ikketruende måte. Si at det beklageligvis er noe du vil måtte gjøre, fordi dagens situasjon ikke er bra for deg.

Du sier at han elsker deg og vil være med deg, men han vil ikke slippe henne heller. Det er jo synd han ikke får alt han vil ha, men noen ganger må vi alle prioritere. Han også :-)

Gjest fortvilet samboer

"Er nok jeg som mest sannsynlig kan finne på å bryte her tror jeg."

Og det må du si. På en rolig, ikketruende måte. Si at det beklageligvis er noe du vil måtte gjøre, fordi dagens situasjon ikke er bra for deg.

Du sier at han elsker deg og vil være med deg, men han vil ikke slippe henne heller. Det er jo synd han ikke får alt han vil ha, men noen ganger må vi alle prioritere. Han også :-)

Ja, han også må jenke seg på noe. Men er redd han kommer til å ta det på en dårlig måte at jeg kanskje kan bryte over noe i hans øyne "så lite". Når han ser at jeg reagerer slik på noe han synes er så lite, så vet jeg jo at han aldri ville turt å si noe om han skulle gjort noe dumt som å være utro.

Han forsikret med forresten om det da, at han aldri ville være utro mot meg. Men hans ord er jo ikke det det engang var da...

Han ser ikke at det med kontakten og skjulingen i seg selv er problemet han, virker som det liksom må utroskap til før det kan defineres som et problem.

Gruer meg til å snakke, for ta det i helgen så vi har masse tid...

Takk for at du gadd hjelpe meg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...