Gå til innhold

Jeg tror jeg ble gammel i natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag tidlig - subbet ut på badet - de andre har ferie - og huset var helt stille.... Ser meg i speilet og oppdager at det står ei gammel kjerring der, ei med håret flatt inntil på den ene siden og strittende på den andre - nyklipt, nyfarget og grusomt. Øynene får jeg ikke helt opp for øyelokkene har hovnet opp i løpet av natten og kinnene er full av røde flekker. Så dusjer jeg, og tørker meg – kikker i speilet igjen og ser at håndkleet har en ekkel flekk – tror jeg – så ser jeg det er HULL – til og med håndklærne våre er gamle i dag. Drar på meg ny truse –den passer akkurat oppunder hengebuken –som ikke har noe med meg å gjøre – den sitter jo utenpå, men trusevalget må ta hensyn til den. Tørker vinterbeina og resten av kroppen og finner frem bh’en, buksa og sokkene. Så finner jeg ut at yndlingsblusen har glippet med i hvitvaska – og dermed tromlet – så den er en bitteliten XL nå – men jeg tvinger den på – skal jo likevel ha dressjakke på utsiden.

Opp på badevekta i glass fra Jernia’s nyttårssalg – helvete – åssen har jeg klart å gå opp 3 KILO bare i natt? – Sikkert fordi fjortissen hadde vært med stesøstra si til Svinesund og kjøpt 2 kilo E-stoff_godt – som jeg har sneket i.

Åh – har ikke mer Mudvax til håret heller,- så jeg må i toalettmappa til fjortissen –og hun har noe H&M-søl – men det virker jo...gidder ikke tørke håret heller, bare buster det til med denne guffa. Sminker de sprengte øyelokka –men kosten rasper skikkelig og fargen sitter bare i kosten- bare en flekk blir igjen på hvert øye – driter jeg i.

Mascara og HÅNDKREM i ansiktet – så er jeg klar. Pakker laptopen som ligger som en drage i stolen i stua, med ledninger over hele gulvet – fysj – stua er ikke noe fint innredet nå – en tanke som er plantet i hue av mamma. Hun stakk innom som snarest på søndag og utbrøt; ”neimen, åssen har dere satt sofaen og sånn nå da? det var jo ikke noe fint – før så det i alle fall ut som det bodde folk her” – sa ho – som bare mammaer kan få seg til å si. Pappa drakk pent kaffen sin og var bare hyggelig.

Minus 8,5 grad – grynt – gidder ikke ta vintersko likevel – jeg skal jo være inne på kontoret hele dagen, så på med vanlige sko. Inn og nusse hadet til gubben og jentungen, fjortissen på loftet vil ikke vekkes – så den døra får bare være stengt.

Ut i bilen – motorvarmern glemte vi å sette i – så rattet er trægt og Toyota Carina har jækla stor svingradius, eller er det liten - når den trenger mye plass? – rundt gubbebilen og så ut på veien – NRK Alltid Nyheter messer om Dooria som skal etablere seg i Årdal – fint for dem i Årdal – Dooria har flotte dører.

Et kvarter i bilen så er jeg fremme på jobb – kaffe og baguett – rope HÆLLÆ til sjefer’n – som roper ”kvinne!” tilbake, og så sjekke mail - - - og så se at møtet jeg skal på er klokka 10, fint for jeg trodde 9 – så da kan jeg se hva som skjer på DOL. Men nå må jeg gå.

Gammel har jeg blitt.

Skrevet

Uffda, ikke en helt god start på dagen. Håper den blir bedre utover :)

Skrevet

Det er lov å være litt gammel når man har barn på 14 år!! :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

He he, morsomt innlegg.

Selv har jeg vært gammel i ei og en halv uke nå.

Bronkitt og ryggsmerter. Er så dopa på tabletter at jeg holder på å sovne her jeg sitter.

Blek og dratt i ansiktet. Gidder ikke å sminke meg en gang.

Venter på bedre tider.

Men det positive er at kulen jeg kjente i brystet ikke var brystkreft.

Og det er tross alt det viktigste:)

hare1365380455
Skrevet

Du er da ikke SÅ gammel, Flisa! Håper nå du får en fin dag!:)

Skrevet

*vræler av latter*

Du kan få sagt det du, flisa :-))

Skrevet

Det er lov å være litt gammel når man har barn på 14 år!! :-)

Jeg har ei på 23 år også - og et barnebarn på 4....

Skrevet

He he, morsomt innlegg.

Selv har jeg vært gammel i ei og en halv uke nå.

Bronkitt og ryggsmerter. Er så dopa på tabletter at jeg holder på å sovne her jeg sitter.

Blek og dratt i ansiktet. Gidder ikke å sminke meg en gang.

Venter på bedre tider.

Men det positive er at kulen jeg kjente i brystet ikke var brystkreft.

Og det er tross alt det viktigste:)

Hurra for brystet ditt! :)

Skrevet

*Knegg*

Age is a state of mind.. (Har jeg hørt et sted)

Skrevet

Sikker på du er blitt gammel? Det er ikke PMS'en da? Noe av det du beskriver høres kjent ut, spesielt de 3 kiloene over natten!

Håper du får en fin dag uansett!

Klem...

Skrevet

*Knegg*

Age is a state of mind.. (Har jeg hørt et sted)

MEN - i heisen nå nettopp - på vei til kantinen stod jeg sammen med to damer som sa;"Du flisa, er så styla og fin i dag -vi andre føler oss som dasser!" - DEN var overraskende!

Skrevet

MEN - i heisen nå nettopp - på vei til kantinen stod jeg sammen med to damer som sa;"Du flisa, er så styla og fin i dag -vi andre føler oss som dasser!" - DEN var overraskende!

...og det er vel grunnen til at kvinner sminker seg og - for at andre kvinner skal legge merke til det...?

Skrevet

Ja, der kan du se, det kommer an på øyet som ser. Du har nok vært for selvkritisk..

Det er ekstra hyggelig med komplimenter som kommer når man minst venter dem :o)

Skrevet

...og det er vel grunnen til at kvinner sminker seg og - for at andre kvinner skal legge merke til det...?

Ikke jeg -jeg gjør det for gutta! :)

Skrevet

Ja, der kan du se, det kommer an på øyet som ser. Du har nok vært for selvkritisk..

Det er ekstra hyggelig med komplimenter som kommer når man minst venter dem :o)

...nå lurer jeg jo på om de prøvde å være morsomme -eller at de skal be meg om en tjeneste eller noe....*paranoia*

Skrevet

...nå lurer jeg jo på om de prøvde å være morsomme -eller at de skal be meg om en tjeneste eller noe....*paranoia*

Hehe :o)

Ikke alltid like lett å skille et ærlig ment kompement fra dulgte sarkasmer, nei, men det er like greit å velge å ta alle tvilstilfellene i sin egen favør. Det er i allefall hyggeligere ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...