Gå til innhold

Noen med erfaringer her?

Anbefalte innlegg

Gjest jegvilværeanonymnåidag

Jeg er gift, har barn. Ekteskapet er dødt, og det samme med mine følelser. Han har aldri tatt mine hint på alvor, og har sagt, at så lenge forholdet og dagene går som det pleier, trenger ikke han gjøre noe.. Nå har jeg altså fått nok....

Vel.. Traff en annen mann for noen mnd siden.. Vi har aldri gjort noe "galt", jeg har aldri vært fysisk utro, men ja, vi har hatt myyye kontakt på tlf. sms osv..

Nå har min mann oppdaget dette, og vi har hatt flere lange samtaler.

Han er villig til å "glemme" dette og prøve videre... Som jeg sier.. Jeg har forsøkt i flere år, uten noe respons. Mine følelser er døde.

Jeg har vel sagt at jeg skal flytte ut nå etterhvert.. Ikke pga denne andre mannen, men fordi jeg rett og slett ikke orker å leve i dette ekteskapet, uten kjærlighet, begjær osv.. Jeg orker ikke gi mer og aldri få noe tilbake!

Når det gjelder denne andre mannen... Vi har ikke snakket om fremtiden, vi har ikke sagt at vi skal bli sammen (avstandene mellom oss er for store), men... Jeg bare lurer... Hender det at menn som får kontakt med gifte kvinner (det gikk en tid før han visste at jeg var gift..han la ikke merke til ringen min) kutter denne kontakten når ekteskapet til den andre ryker? Da er spenningen slutt?

-Eller finnes det faktisk de som har lagt andre ting enn spenning i dette?

UFF.. Det jeg egentlig prøver å si, er... Skal jeg kutte ut denne andre mannen til jeg nå har fått orden i hverdagen min her (ja, jeg burde jo i utgangspunktet aldri hatt kontakt, men det er så godt å ha noen å snakke med, når mannen aldri vil snakke), eller skal jeg bare ta det som det kommer?

Dette ble et teit og vanskelig innlegg, men jeg har et kaos inni meg nå, og vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219627-noen-med-erfaringer-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Otelia78

jeg synest ikke det var teit. Jeg har ingen erfaring når det er barn i bildet, men vet hvordan det er å ikke få noe respons på samlivet. Jeg bodde sammen med en som hadde en likegyldig holdning til samlivet vårt generelt, men forstod ingenting da jeg gikk. Vi hadde et mer mor sønn forhold enn samboere. Han ville ikke ta noe ansvar eller komme med forslag på løsninger.

Det er lett å si at du kan jo prøve samlivsterapi, men jeg vet at i hvertfall i mitt tilfelle orket jeg ikke tanken på det, fordi jeg hadde gitt opp og følelsene mine for han var gått over til medlidenhet. Dette var ikke til noe hjelp for deg, men jeg ville bare si at det er så lett for folk å foreslå samlivsterapi. Men selvfølgelig, det har hjelpt mange par i krise.

For all del, la forholdet til denne nye mannen "hvile" til du har ordnet opp, og gjennomført skilsmissen.

Du må ikke glemme at motivet for et brudd, er det dårlige forholdet, og ikke det at du har truffet en ny mann.

Du vil føle det mye mer riktig i framtida, hvis du foretar en "renslig" skilsmisse.

Han la ikke merke til ringen din nei.... Det tviler jeg sterkt på. Han så den vel, og tenkte vel at her er det muligheter for noen ligg uten for mye styr etterpå...

På seg selv kjenner man andre...

Har du ikke noe annet å komme med enn svada, bør du holde deg for god til å svare på innlegg her!

Har du ikke noe annet å komme med enn svada, bør du holde deg for god til å svare på innlegg her!

Tja... Jeg legger i alle fall temmelig kjapt merke til om en fyr har ring eller ikke og jeg regner da høyst med at menn som synes et kvinnfolk er et bra støkke også har det fullt klart for seg hvorvidt hun bærer ring eller ikke.

Annonse

Han la ikke merke til ringen din nei.... Det tviler jeg sterkt på. Han så den vel, og tenkte vel at her er det muligheter for noen ligg uten for mye styr etterpå...

Han la ikke merke til ringen din nei.... Det tviler jeg sterkt på.

Det var det første som slo meg også...

Tja... Jeg legger i alle fall temmelig kjapt merke til om en fyr har ring eller ikke og jeg regner da høyst med at menn som synes et kvinnfolk er et bra støkke også har det fullt klart for seg hvorvidt hun bærer ring eller ikke.

Nei, jeg tiltror ikke menn slik en avansert tankegang...

jeg synest ikke det var teit. Jeg har ingen erfaring når det er barn i bildet, men vet hvordan det er å ikke få noe respons på samlivet. Jeg bodde sammen med en som hadde en likegyldig holdning til samlivet vårt generelt, men forstod ingenting da jeg gikk. Vi hadde et mer mor sønn forhold enn samboere. Han ville ikke ta noe ansvar eller komme med forslag på løsninger.

Det er lett å si at du kan jo prøve samlivsterapi, men jeg vet at i hvertfall i mitt tilfelle orket jeg ikke tanken på det, fordi jeg hadde gitt opp og følelsene mine for han var gått over til medlidenhet. Dette var ikke til noe hjelp for deg, men jeg ville bare si at det er så lett for folk å foreslå samlivsterapi. Men selvfølgelig, det har hjelpt mange par i krise.

Hvis du skal gå fra mannen din bør det være uavhengig av den nye...en skilsmisse er en prosess som strekker seg over tid, og selv om ekteskapet er dødt så har du og din mann opplevd mye sammen. Dere er vant til å være sammen og han vil fremdeles være den som står deg nærmest, selv om du ikke føler det akkurat nå.

Det tar tid å løsrive seg fra et ekteskap, og du bør ikke involvere deg i et forhold før du er helt ferdig med slilsmissen.

Er du sikker på at det ikke er du som vil trekke deg fra det nye forholdet etter at det eventellt er slutt mellom deg og din mann ?

Det er veldig lett å bruke andre som springbrett når en er i en lignende situasjon som deg.

Lykke til !

Gjest Juanita

Jeg har vært i en liknende situasjon. Jeg brøt med han jeg hadde "et forhold" til - og nå jobber jeg og mannen med forholdet. Jeg var også i ferd med å miste alle følelser for ham, men nå har han tatt seg grundig sammen - og jeg føler vi er på vei oppover igjen.

En kamp er det uansett, men som noen andre her på DOL skrev en gang (det er blitt mitt nye visdomsord):

"Kjærlighet er ikke drifter og forelskelse. Ekte, dyp kjærlighet er å kjempe sammen...samme hva som skjer. Og så klart det ofte er vanskelig å holde sammen, når det er noe som virker så mye bedre som frister...! Men klarer man å kjempe sammen og slite litt..ser man hvor mye man får igjen og hvor mye man elsker hverandre!"

Gjest Vil ikke signere jeg heller...

Jeg har vært der, gjort det.

Kjent forelskelsen bygge seg opp til svimlende høyder under dekke av at jeg rører ham jo ikke, gjør ikke noe galt... Etter en stund gjør man litt av hvert skal jeg nok love deg...

For det første.

Han så ringen din - mulig han ga beng i at den var der, men han visste at du var gift. Eller han burde ha sett det. En mann som ikke er såpass observant vil du vel ikke ha?

På spørsmålet ditt om det kan hende at det kan være noen fremtid for deg i et forhold med den nye - umulig å vite. All den tid du er gift og han ikke har snakket seriøst med deg om at du bør gå fra mannen din vil jeg for min del tro han er ute etter et eventyr med deg, ikke noe seriøst forhold. Iallefall ikke nå.

Og dine følelser...

Vel. Mannen din føler du ikke noe for akkurat nå. Det er jo ikke så rart. Du er jo forelsket i en annen.

Men en gang var du forelsket i mannen din også, så den følelsen vet du at går over etterhvert når hverdagene kommer.

Er det du har med mannen din såpass lite verdt for deg at du ville gått fra ham om den nye forlot deg? Går du fra mannen din fordi du er ferdig med ham eller er det vel så mye fordi den nye frister deg så veldig?

Det er lurt å gjøre en ting av gangen her tror jeg. Om ikke annet så fordi du har barn med din mann - om du sårer ham så han faller helt sammen rammer du også barna dine. Og for ikke å snakke om at samarbeidsklimaet deres for fremtiden vil bli ganske dårlig.

Den mannen jeg elsket med hud og hår og sto på farten til å flytte sammen med viste seg å ha en annen kvinne som han holdt på på samme måten med som han gjorde med meg. Han hadde tenkt å ha henne på si selv om han skulle bo med meg... Jeg er ikke noe dumt nek, men jeg ble altså lurt trill rundt og fikk knust hjertet mitt fullstendig.

Ikke at det kommer til å skje med deg, men det er ikke noe godt tegn at han sier at han ikke har sett ringen din. Hadde han sagt rett ut at han ser at du er gift, men det er ditt problem og ikke hans - ok. Men at han ikke har sett ringen høres jo ut som en løgn for meg iallefall.

Jeg synes du skal la forholdet til den nye ligge. Ikke smser, ikke ringe osv. Så får du ta den tiden du trenger til å rydde opp i ekteskapet ditt først, også får du se hva som skjer etterhvert. Kanskje mannen din blir litt kjekkere også hvis du lar ham få sjansen? Og om ikke annet så kan du jo få et ryddig brudd med ham før du kaster deg inn i noe nytt.

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Jeg husker godt hvor vanskelig det var i den fasen der, du har det ikke lett...

Annonse

Enten er du svært naiv eller så har du truffet svært "enkle" menn.

Det kan nok være. Min tanke er bare at for en mann er vel et ligg et ligg, og at slike detaljer går dem hus forbi/ikke betyr noe.

Husker de

typene i Nord-Norge eller hvor det var som samlet på erobringer og tok hva det skulle være, menn som lurer kontaktsøkende på nett-treffstedene, the list goes on and on. Men selvsagt virker vel en giftering som en ekstra spennende utfordring for noen.

Jeg har vært i en liknende situasjon. Jeg brøt med han jeg hadde "et forhold" til - og nå jobber jeg og mannen med forholdet. Jeg var også i ferd med å miste alle følelser for ham, men nå har han tatt seg grundig sammen - og jeg føler vi er på vei oppover igjen.

En kamp er det uansett, men som noen andre her på DOL skrev en gang (det er blitt mitt nye visdomsord):

"Kjærlighet er ikke drifter og forelskelse. Ekte, dyp kjærlighet er å kjempe sammen...samme hva som skjer. Og så klart det ofte er vanskelig å holde sammen, når det er noe som virker så mye bedre som frister...! Men klarer man å kjempe sammen og slite litt..ser man hvor mye man får igjen og hvor mye man elsker hverandre!"

Joda, dere. Han så ringen min!! -Men det var andre gangen vi snakket sammen! Og da snakket vi om dette, ja.

Svada er det du som kommer med dessverre, jeg refererer bare hva jeg mener om saken.

At du i tillegg tror at den første mann du er i kontakt med etter mange år i et dødt ekteskap, er svaret på alle dine drømmer, lar jeg stå uimotsagt inntil videre.

Virkeligheten vil nok innhente deg også.

90% av alle single menn, er kun ute etter noen hakk i sengestolpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...