Gå til innhold

Folk er rare

Gjest ikkenicknånjet

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenicknånjet
Skrevet

Svigermor er alvorlig syk, hun har kun kort tid igjen. Hun ligger på sykehuset.

Nå har alle fra fjern og nær bestemt seg for å besøke henne - ofte! Til og med folk fra nabolaget som aldri har besøkt henne tidligere stikker innom sykehuset.

Nå sier svigermor at hun snart ikke orker mer besøk. Det er satt lapp på døra hennes at ingen går inn uten å kontakte sykepleier først, men mange bare tråkker rett inn.

Svigermor sa at hun skulle ønske de ville besøke henne da hun var frisk. Men nå blir hun så sliten at hun knapt orker å ta i mot sine nærmeste.

Det er sikkert godt ment å besøke henne, men de burde kanskje tenkt mer på det da hun var frisk.

Gjest gi meg en blomst mens jeg lever
Skrevet

Dette er vel helt vanlig .... vi tar oss ikke tid i hverdagen, men når vi hører at noen snart skal "forlate oss", så vil vi gjerne "ta farvel".

Gjest du har rett
Skrevet

Det har jeg sett i jobben min på sykehjem også. :-( Selv prøvde jeg å besøke bestemor ofte når jeg bodde i nærheten. Men jeg ville alikevel ha besøkt henne mer enn jeg gjorde, selv om det var noen ganger i uken.

Skrevet

Huff ja, synd når det blir sånn. Synes det er verst at folk bare tråkker inn så lenge det står en lapp på døra. Skjønner godt at hun finner det slitsomt.

Jeg synes det er uhøflig og respektløst. Folk må da forstå at det er en grunn til at lappen henger der?

Å vise omsorg og nestekjærlighet er kanskje i seneste laget når det har kommet så langt som i dette tilfellet?

Vi burde ta mer vare på hverandre, på familie og vennskap og gode naboer allerede i hverdagen:)

Skrevet

Det er svært respektløst at folk ikke respekterer en lapp på døren hennes. Men her har sykehuset ansvar for å passe bedre på!

Kanskje ordlyden på lappen må være enda kraftigere, så det står Adgang Forbudt, og at folk må kontakte sykepleier?

Så kan de jo få direkte beskjed at det kun er den nærmeste familien som får komme, og at andre kan få legge igjen en blomst eller hilsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...