Gå til innhold

Tunfisk på boks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et merkelig spørsmål, men hva bruker man egentlig disse tunfiskboksene til?

Man kan lage tunfisksalat, men hva ellers? Bare kattemat?

Og hva med variantene gelé, olje og vann. Er det ulike bruksområder for disse? Jeg har alltid brukt den med vann for de andre høres ekle ut.

Gjest den i vann
Skrevet

Blande med majones, salt og pepper + litt sitronsaft og ha på brødskiven.

Skrevet

Blande med majones, salt og pepper + litt sitronsaft og ha på brødskiven.

hmm... ja, men det er vel en slags salat.

Skrevet

Om du vil ha med eller uten gele er vel en smakssak. Jeg synes den med gele smaker fælt.

Variantene i hhv vann og olje er mer "likeverdige" mht smak (synes jeg), men den med vann er naturligvis mye magrere enn den med olje.

Tunfisk på boks kan brukes bl. a. til:

* Ha i en skål, strø på salt og pepper og spis som den er! Lettvint og godt minimåltid!

* Has på brødskiva, gjerne slik som "den i vann beskriver"

* Has på pizza.

* Salat med tunfisksalat

* Eller denne deilige tunfisksalaten: Bland tunfisken med majones, salt, pepper, maiskorn, grønne oliven (helst delt opp) og litt hvitvindseddik. Passer godt på koldtbord, på brødskiva etc.

Den kan også "spes" ut med kokt egg i båter og/eller kokt makaroni.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er faktisk godt å ha i tomatsaus til pasta. Da er det best med den i olje. Has i når sausen ellers er klar, bør ikke koke lenge, da løser den seg opp.

Skrevet

Jeg synes det er digg med tunfisk i vann på skiva. Strø pepper på toppen! *nam*

Skrevet

Jeg elsker tunfisk-grateng til middag! Med makaroni og gjerne erter, strø skorper på toppen, putt den i stekeovnen 40 minutter. Nam nam!

Ellers er det veldig godt i salat da, gjerne med eplebiter oppi også.

Bruker kun den med vann.

Gjest staedtler
Skrevet

Jeg kjøper tunfisk i vann. Spiser den rett fra boksen.

Skrevet

Her er det mange muligheter :-)

Som kattemat, i salat, på pizza, til pasta - enten med hvit/fløte/oste saus, eller tomat/oliven saus, på brødskiva med pepper, majones og sitron..

...sikkert mange andre varianter også!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg spiser en del tunfisk fra boks. Den med vann.

Koker villris og rører en boks inn i det, peprer til tunfiskfaenskapssmaken blir borte, og svelger det ned pepperhelvete med appelsinjuice.

Digg!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Koker villris og rører en boks inn i det, peprer til tunfiskfaenskapssmaken blir borte, og svelger det ned pepperhelvete med appelsinjuice.

Digg!

Koker villris og rører en boks inn i det, peprer til tunfiskfaenskapssmaken blir borte, og svelger ned pepperhelvete med appelsinjuice.

...skulle det stå.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Om du vil ha med eller uten gele er vel en smakssak. Jeg synes den med gele smaker fælt.

Variantene i hhv vann og olje er mer "likeverdige" mht smak (synes jeg), men den med vann er naturligvis mye magrere enn den med olje.

Tunfisk på boks kan brukes bl. a. til:

* Ha i en skål, strø på salt og pepper og spis som den er! Lettvint og godt minimåltid!

* Has på brødskiva, gjerne slik som "den i vann beskriver"

* Has på pizza.

* Salat med tunfisksalat

* Eller denne deilige tunfisksalaten: Bland tunfisken med majones, salt, pepper, maiskorn, grønne oliven (helst delt opp) og litt hvitvindseddik. Passer godt på koldtbord, på brødskiva etc.

Den kan også "spes" ut med kokt egg i båter og/eller kokt makaroni.

Den tunfisksalaten din hørtes god ut. Den skal jeg jammen prøve en dag.

:)

Gjest den i vann
Skrevet

Koker villris og rører en boks inn i det, peprer til tunfiskfaenskapssmaken blir borte, og svelger ned pepperhelvete med appelsinjuice.

...skulle det stå.

Du spiser det selv om du ikke liker smaken?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du spiser det selv om du ikke liker smaken?

Ja, tunfisk på boks smaker jo helvete på jord. Kan ikke fatte og begripe at noen kan spise det fordi det er godt.

Men med nok pepper blir det helt greit. Ikke godt, men ikke vondt heller. Helt ok.

Skrevet

Digg!

primært kattemat altså

ShitDiddelyDo
Skrevet

primært kattemat altså

Ja.

Jeg trodde det bare var katter og bodybuildere og jeg som spiste det.

Ble overrasket over å lese her at det faktisk ikke bare er jeg som dytter det i meg med jevne mellomrom.

Men det er jo billig og proteinrikt.

Skrevet

Jeg elsker tunfisk-grateng til middag! Med makaroni og gjerne erter, strø skorper på toppen, putt den i stekeovnen 40 minutter. Nam nam!

Ellers er det veldig godt i salat da, gjerne med eplebiter oppi også.

Bruker kun den med vann.

det skal jeg jammen prøve!

Skrevet

Ja.

Jeg trodde det bare var katter og bodybuildere og jeg som spiste det.

Ble overrasket over å lese her at det faktisk ikke bare er jeg som dytter det i meg med jevne mellomrom.

Men det er jo billig og proteinrikt.

Er ikke så glad i det selv.

Gamle tunfiskrester i katteskålen vekker ikke akkurat tunfiskapetitten heller.

Jeg har inntrykk av at "alle" har tunfisk i hermetikkskapet. Fikk jo forklaringen nå.

Skrevet

Det er ikke bare pusekatter og bolere som spiser tunfisk:-)

Det er billig, lettvint og sunt. Og med diverse sauser og krydder kan det bli riktig så godt. Jeg overlevde studietida på tunfisk, makaroni, ost og ketsjup når økonomien var for stram.

Bruker variantene med vann, olje og gele litt om hverandre.

Men har dere prøvd å kjøpe fersk tunfisk? Det er som heaven i forhold til boksevarianten. Dødsgodt. Kna spises som biff.

*sulten*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...