Gjest friogfrank-k Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 jeg blir så sykt provosert av mennesker som går for den "weeee, la oss kjøpe et menneske". du betaler faktisk ikke bare for en tjeneste. de fleste horer "digger" ikke jobben sin. Det blåser jeg i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1631932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Joa, kjenner til det. Og for tredje gang i denne tråden nå - ennå mer spesifisert: Samfunnsproblemet som må løses er de som blir tvunget, føler seg tvunget og de som blir utnyttet i prostitusjon. De menneskene må få tilbud og oppfølging som gjør at de finner andre alternativer å livnære seg på - og/eller at situasjonen som medfører at de blir tvunget/utnyttet opphører. Jeg sitter med en følelse av at du finner det provoserende at det faktisk finnes kvinner som frivillig prostituerer seg; og at tankegangen er så fjern for deg at du bortrasjonaliserer dette til at de som hevder det finnes frivillige prostituerte er uvitende. Jeg støtter fullt ut alt arbeide som fører til at prostitusjon som fenomen minimaliseres; både aktivt i forhold til de som er prostituerte og proaktivt i forhold til forebyggende arbeid. Men jeg merker med med interesse at du også er blant de som ikke har snev av sympati med mennesker som er vansirete, vanskapte og på andre måter har en så ekstrem fremtoning at de ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet. "Samfunnsproblemet som må løses er de som blir tvunget, føler seg tvunget og de som blir utnyttet i prostitusjon." Du har ikke lest nøye nok :-) "Jeg sitter med en følelse av at du finner det provoserende at det faktisk finnes kvinner som frivillig prostituerer seg..." Det er jo et viktig aspekt; hvorfor er det en utenkelig handling for de fleste, hva får noen til å begynne? Ikke døm meg, du kjenner meg ikke. Jeg kjenner "luksusprostituerte", jeg kjenner bakgrunnen, livet, til noen som fremstår som lykkelige horer. De sier selv det er fint, frivillig, de gjør ingenting (ikke mye) for å få et annet liv. De har pauser fra prostitusjonen, men de faller tilbake. Av eget valg. Det ser bra ut på utsiden, men jeg er takknemlig for at livet mitt har vært sånn at jeg ikke kan tenke meg å begynne med noe sånt. Valg man tar er alltid på bakgrunn av erfaringer du har gjort deg før. Hvis det var så fint som de sier, hvorfor gjør ikke jeg det? Fordi jeg er prippen? Fordi jeg ikke vil ha pengene? "Men jeg merker med med interesse at du også er blant de som ikke har snev av sympati med mennesker som er vansirete, vanskapte og på andre måter har en så ekstrem fremtoning at de ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet." På hvilket grunnlag slår du fast at jeg ikke har snev av sympati med mennesker som ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet? Dessuten har/får folk i prostitusjon veldig ofte akkurat samme problemet, har du tenkt på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1631949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det blåser jeg i. bare jomfruer skriver så utrolig tåpelige svar. lykke til videre i livet:D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest friogfrank-k Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 bare jomfruer skriver så utrolig tåpelige svar. lykke til videre i livet:D Her er så utrolig mange hissige brusehoder på dette forumet:0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 At vanlige friske mennesker kjøper seg sex er og blir forkastelig. Statistikken tilsier vel at det også blant brukerne her finnes personer som har kjøpt sex; dessverre. Men da slike mennesker som regel er såpass feige at de ikke tør å svare for det de har gjort, vil de neppe tilkjennegi dette i en debatt her. For damer er menn som kjøper sex patetiske men også menn som har hatt sex med mange er visst patetiske. Ergo hvis du ikke ønsker en kjæreste så er du patetisk. En kjæreste tar veldig mye tid, samtidig som det ikke alltid er så lett å finne en dame som bare ønsker et elsker forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Her er så utrolig mange hissige brusehoder på dette forumet:0) mm'm.. ikke sant. finnes endel tragiske folk her også. det får'n si. jeg mener ikke kjøping av sex, i den forstand er tragisk. men og ikke tenke over hva du faktisk gjør, det er og blir en smule tragisk jaa.. hilsen brusehuet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Unnskyld meg... Men jeg greier bare ikke å se fristelsen i å "pule og stikke" for å si det sånn. Sex for meg er at jeg må for det første tenne på en eller annen bestemt person, helst den jeg er glad i, eller elsker. Selvsagt kan man tenne på andre også, men for meg hadde det vært unaturlig å ha lyst på en vilt fremmed. Åssen greier dere å få'n opp når sexen er bestilt a? Aldri så fin dama er? Jeg tenker... Hvor mange har hu vært på før? Åssen sykdommer følger med? Hva er grunnen til at hun gjør det her? Har hun lyst, eller syns hun du er skikkelig pyton? Mest sannsynlig synes hun du er ræva, åssen kan du ha lyst på sex med henne da??? Og en ting til... Jeg synes ikke du bare skal "gjøre som det passer deg" i en sånn sammenheng, for det første fordi det er moralsk forkastelig og for det andre fordi du støtter og bygger opp under prostitusjon, som det faktisk er. Det er min mening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Unnskyld meg... Men jeg greier bare ikke å se fristelsen i å "pule og stikke" for å si det sånn. Sex for meg er at jeg må for det første tenne på en eller annen bestemt person, helst den jeg er glad i, eller elsker. Selvsagt kan man tenne på andre også, men for meg hadde det vært unaturlig å ha lyst på en vilt fremmed. Åssen greier dere å få'n opp når sexen er bestilt a? Aldri så fin dama er? Jeg tenker... Hvor mange har hu vært på før? Åssen sykdommer følger med? Hva er grunnen til at hun gjør det her? Har hun lyst, eller syns hun du er skikkelig pyton? Mest sannsynlig synes hun du er ræva, åssen kan du ha lyst på sex med henne da??? Og en ting til... Jeg synes ikke du bare skal "gjøre som det passer deg" i en sånn sammenheng, for det første fordi det er moralsk forkastelig og for det andre fordi du støtter og bygger opp under prostitusjon, som det faktisk er. Det er min mening. eniig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toreenhore Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Unnskyld meg... Men jeg greier bare ikke å se fristelsen i å "pule og stikke" for å si det sånn. Sex for meg er at jeg må for det første tenne på en eller annen bestemt person, helst den jeg er glad i, eller elsker. Selvsagt kan man tenne på andre også, men for meg hadde det vært unaturlig å ha lyst på en vilt fremmed. Åssen greier dere å få'n opp når sexen er bestilt a? Aldri så fin dama er? Jeg tenker... Hvor mange har hu vært på før? Åssen sykdommer følger med? Hva er grunnen til at hun gjør det her? Har hun lyst, eller syns hun du er skikkelig pyton? Mest sannsynlig synes hun du er ræva, åssen kan du ha lyst på sex med henne da??? Og en ting til... Jeg synes ikke du bare skal "gjøre som det passer deg" i en sånn sammenheng, for det første fordi det er moralsk forkastelig og for det andre fordi du støtter og bygger opp under prostitusjon, som det faktisk er. Det er min mening. Skal innrømme jeg tenker over de tingene du nevner men på samme tid er det opphissende, folk er forskjellige, det noen mener er ekkelt og umoralsk kan gi andre tenning. Det kan også ha noe med at jeg trenger en forandring nå, står litt fast! Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det, en ting er å tenke på det en annen å faktisk gå ut å gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Skal innrømme jeg tenker over de tingene du nevner men på samme tid er det opphissende, folk er forskjellige, det noen mener er ekkelt og umoralsk kan gi andre tenning. Det kan også ha noe med at jeg trenger en forandring nå, står litt fast! Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det, en ting er å tenke på det en annen å faktisk gå ut å gjøre det. en annen tin er å vurdere det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 en annen tin er å vurdere det. jeg prøvde å skrive "ting" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1632268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 "Samfunnsproblemet som må løses er de som blir tvunget, føler seg tvunget og de som blir utnyttet i prostitusjon." Du har ikke lest nøye nok :-) "Jeg sitter med en følelse av at du finner det provoserende at det faktisk finnes kvinner som frivillig prostituerer seg..." Det er jo et viktig aspekt; hvorfor er det en utenkelig handling for de fleste, hva får noen til å begynne? Ikke døm meg, du kjenner meg ikke. Jeg kjenner "luksusprostituerte", jeg kjenner bakgrunnen, livet, til noen som fremstår som lykkelige horer. De sier selv det er fint, frivillig, de gjør ingenting (ikke mye) for å få et annet liv. De har pauser fra prostitusjonen, men de faller tilbake. Av eget valg. Det ser bra ut på utsiden, men jeg er takknemlig for at livet mitt har vært sånn at jeg ikke kan tenke meg å begynne med noe sånt. Valg man tar er alltid på bakgrunn av erfaringer du har gjort deg før. Hvis det var så fint som de sier, hvorfor gjør ikke jeg det? Fordi jeg er prippen? Fordi jeg ikke vil ha pengene? "Men jeg merker med med interesse at du også er blant de som ikke har snev av sympati med mennesker som er vansirete, vanskapte og på andre måter har en så ekstrem fremtoning at de ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet." På hvilket grunnlag slår du fast at jeg ikke har snev av sympati med mennesker som ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet? Dessuten har/får folk i prostitusjon veldig ofte akkurat samme problemet, har du tenkt på det? "Jeg kjenner bakgrunnen, livet, til noen som fremstår som lykkelige horer. De sier selv det er fint, frivillig, de gjør ingenting (ikke mye) for å få et annet liv." Tror aldri jeg i noen sammenheng har påstått at det finnes noe som lykkelige prostituerte. Likefullt er det enkelte som synes dette er en grei måte å tjene penger på, som ikke har en tragisk bakgrunn, og som ikke er i en situasjon hvor tvang, følelsen av tvang eller økonomi gjør at de blir tvunget til å leve et slikt liv. De finnes. Hvilke personlige grenser de har, hvilken form for lykke i livet de erfarer kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg registrerer at for noen føles dette som et riktig valg. Men det er klart at en slik livsførsel får konsekvenser. Det er derfor viktig å informere mest mulig om disse konsekvenser; slik at det økonomiske aspektet i dette ikke forleder naive unge jenter til å ødelegge seg selv for muligheten til å tjene en million eller tre i året. Men selv med optimal informasjon, og selv om ulykkelige skjebner lukes ut optimalt fra dette miljøet, vil det alltid være noen som velger dette som en måte å tjene til livets opphold på. Skal man da fordømme dem for deres valg; fordi man selv ikke er i stand til å forstå hvorfor de foretar dette valget? Selv skal jeg ikke hevde at jeg forstår dette; ei heller at jeg forstår menneskene som foretar disse valgene - men jeg registrerer at de finnes. Men å karakterisere dem som lykkelige vil jeg ikke. Derimot vil det være korrekt å si at disse menneskene foretar et valg av egen, fri vilje. Det må de få lov til, uten å fordømmes for det. --- Jeg vil heller ikke påstå at dette er et fint valg som andre bør etterfølge. Mennesker er forskjellige; og de menneskene som frivillig foretar et slikt valg er "few and far between". At de finnes, er ikke ensbetydende med at denne livsførselen skal anbefales andre som eksempel til etterfølgelse. Samtidig skal man være forsiktig med å umyndiggjøre de som foretar dette valget på frivillig basis med at de ikke vet hva de går til. Selv om enkelte nok lar seg forlede av tanken på "lettjent profitt", vil nok like mange av dem være intelligente, oppegående mennesker som går inn i en slik livsførsel med mer enn en overfladisk kunnskap om konsekvensene. -- " På hvilket grunnlag slår du fast at jeg ikke har snev av sympati med mennesker som ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet?" Det var denne gruppen mennesker jeg omtalte i innleggene som startet denne tråden. Og den problemstillingen berørte du ikke i ditt svar, annet enn at du tilla meg meningen at jeg påsto at disse menneskene hadde en rett til å få utløp for sine behov. Om du tar deg bryet med å lese litt mer nøye, vil du se at jeg ikke har hevdet at dette er en rett; kun at disse menneskene ikke skal fordømmes. Selv om du muligens ikke er i stand til å skjønne det, så er forskjellen på de to meningsytringene rimelig enorm. At du i det store og hele unnlater å kommentere den problemstillingen, er en meget sterk signalisering om antipati. Og med antipati umuliggjøres sympati. "Dessuten har/får folk i prostitusjon veldig ofte akkurat samme problemet, har du tenkt på det?" Joa, det vet jeg. De fleste som prostituerer seg har større eller mindre problemer med det seksuelle aspektet i sitt eget privatliv. Hvor store problemer er variabelt fra person til person, og til dels avhengig av bakgrunnen for at de prostituerte seg i første omgang. --- Jeg studerte sammen med en fyr for noen år siden, hvis bror hadde giftet seg med en kvinne som hadde vært prostituert i mange år - og fikk vite en del om dette da, blant annet. Har også en søster som er prostituert, selv om relevansen til diskusjonen her er særdeles liten i hennes særskilte tilfelle. Har også hatt nær kontakt med et menneske som tidvis prostituerte seg grunnet økonomisk nød, som endte opp med å ta sitt eget liv til slutt; og hadde i en periode en del kontakt med et annet menneske som fra tid til annen prostituerte seg for å legge opp penger til perioder med stort personlig forbruk fra tid til annen. Har hørt en del fra de menneskene jeg nevner over her; og kjenner til en del av problemstillingene de menneskene har møtt. Så jeg er nok ikke fullt så ignorant som det kan virke som om du tror jeg er på dette området. --- Denne tråden har utviklet seg til å omhandle to temaer, som har en viss logisk sammenheng. Holdninger til de som kjøper sex. Prostituasjon som samfunns- og individuelt problem. I forhold til første tema, vil jeg stadig si at det er feil å fordømme de mennesker som er i en livssituasjon hvor de ikke har mulighet til å inngå en ordinær seksuell relasjon grunnet funksjonshemming, vansiret utssende e.l. om de kjøper seg sex. Ved å fordømme, sier man samtidig at disse menneskene ikke skal ha retten til et seksuelt samspill med andre mennesker. Ved å hevde at fordømmelse er feil, så er ikke det ensbetydende med å hevde at de har en ubetinget rett til dette. Kun at det er feil å si at de ikke har rett til denne delen av livet. Det handler om å forstå andre mennesker, forstå deres valg. For ordens skyld: Mange av disse personene har ikke noen stor glede av en slik handling. Men de kommer til et punkt hvor de ikke makter å kjempe mot egne instinkter lengre. Hadde ikke prostituerte vært tilgjengelige i Norge, har man grunn til å anta at selvmordsraten blant disse menneskene hadde vært vesentlig høyere enn hva den er. Sånn helt apropos. --- Det andre teamet, prostitusjon som samfunns- og individuelt problem, er vi egentlig ikke særlig uenige i. Hovedforskjellen er at du ser ut til å ha et direkte engasjement i saken; og ikke trenger å lese opp igjen så mye informasjon for å argumentere for hva du mener om dette. Samt at jeg tilsynelatende - slik jeg leser dine innlegg - kan se ut til å ha noe større respekt for de menneskene som frivillig velger et liv som prostituert. I dine innlegg leser jeg en langt større grad av fordømmelse ovenfor disse menneskene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 "Jeg kjenner bakgrunnen, livet, til noen som fremstår som lykkelige horer. De sier selv det er fint, frivillig, de gjør ingenting (ikke mye) for å få et annet liv." Tror aldri jeg i noen sammenheng har påstått at det finnes noe som lykkelige prostituerte. Likefullt er det enkelte som synes dette er en grei måte å tjene penger på, som ikke har en tragisk bakgrunn, og som ikke er i en situasjon hvor tvang, følelsen av tvang eller økonomi gjør at de blir tvunget til å leve et slikt liv. De finnes. Hvilke personlige grenser de har, hvilken form for lykke i livet de erfarer kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg registrerer at for noen føles dette som et riktig valg. Men det er klart at en slik livsførsel får konsekvenser. Det er derfor viktig å informere mest mulig om disse konsekvenser; slik at det økonomiske aspektet i dette ikke forleder naive unge jenter til å ødelegge seg selv for muligheten til å tjene en million eller tre i året. Men selv med optimal informasjon, og selv om ulykkelige skjebner lukes ut optimalt fra dette miljøet, vil det alltid være noen som velger dette som en måte å tjene til livets opphold på. Skal man da fordømme dem for deres valg; fordi man selv ikke er i stand til å forstå hvorfor de foretar dette valget? Selv skal jeg ikke hevde at jeg forstår dette; ei heller at jeg forstår menneskene som foretar disse valgene - men jeg registrerer at de finnes. Men å karakterisere dem som lykkelige vil jeg ikke. Derimot vil det være korrekt å si at disse menneskene foretar et valg av egen, fri vilje. Det må de få lov til, uten å fordømmes for det. --- Jeg vil heller ikke påstå at dette er et fint valg som andre bør etterfølge. Mennesker er forskjellige; og de menneskene som frivillig foretar et slikt valg er "few and far between". At de finnes, er ikke ensbetydende med at denne livsførselen skal anbefales andre som eksempel til etterfølgelse. Samtidig skal man være forsiktig med å umyndiggjøre de som foretar dette valget på frivillig basis med at de ikke vet hva de går til. Selv om enkelte nok lar seg forlede av tanken på "lettjent profitt", vil nok like mange av dem være intelligente, oppegående mennesker som går inn i en slik livsførsel med mer enn en overfladisk kunnskap om konsekvensene. -- " På hvilket grunnlag slår du fast at jeg ikke har snev av sympati med mennesker som ikke kan danne vanlige mellommennesklige relasjoner mht. seksualitet?" Det var denne gruppen mennesker jeg omtalte i innleggene som startet denne tråden. Og den problemstillingen berørte du ikke i ditt svar, annet enn at du tilla meg meningen at jeg påsto at disse menneskene hadde en rett til å få utløp for sine behov. Om du tar deg bryet med å lese litt mer nøye, vil du se at jeg ikke har hevdet at dette er en rett; kun at disse menneskene ikke skal fordømmes. Selv om du muligens ikke er i stand til å skjønne det, så er forskjellen på de to meningsytringene rimelig enorm. At du i det store og hele unnlater å kommentere den problemstillingen, er en meget sterk signalisering om antipati. Og med antipati umuliggjøres sympati. "Dessuten har/får folk i prostitusjon veldig ofte akkurat samme problemet, har du tenkt på det?" Joa, det vet jeg. De fleste som prostituerer seg har større eller mindre problemer med det seksuelle aspektet i sitt eget privatliv. Hvor store problemer er variabelt fra person til person, og til dels avhengig av bakgrunnen for at de prostituerte seg i første omgang. --- Jeg studerte sammen med en fyr for noen år siden, hvis bror hadde giftet seg med en kvinne som hadde vært prostituert i mange år - og fikk vite en del om dette da, blant annet. Har også en søster som er prostituert, selv om relevansen til diskusjonen her er særdeles liten i hennes særskilte tilfelle. Har også hatt nær kontakt med et menneske som tidvis prostituerte seg grunnet økonomisk nød, som endte opp med å ta sitt eget liv til slutt; og hadde i en periode en del kontakt med et annet menneske som fra tid til annen prostituerte seg for å legge opp penger til perioder med stort personlig forbruk fra tid til annen. Har hørt en del fra de menneskene jeg nevner over her; og kjenner til en del av problemstillingene de menneskene har møtt. Så jeg er nok ikke fullt så ignorant som det kan virke som om du tror jeg er på dette området. --- Denne tråden har utviklet seg til å omhandle to temaer, som har en viss logisk sammenheng. Holdninger til de som kjøper sex. Prostituasjon som samfunns- og individuelt problem. I forhold til første tema, vil jeg stadig si at det er feil å fordømme de mennesker som er i en livssituasjon hvor de ikke har mulighet til å inngå en ordinær seksuell relasjon grunnet funksjonshemming, vansiret utssende e.l. om de kjøper seg sex. Ved å fordømme, sier man samtidig at disse menneskene ikke skal ha retten til et seksuelt samspill med andre mennesker. Ved å hevde at fordømmelse er feil, så er ikke det ensbetydende med å hevde at de har en ubetinget rett til dette. Kun at det er feil å si at de ikke har rett til denne delen av livet. Det handler om å forstå andre mennesker, forstå deres valg. For ordens skyld: Mange av disse personene har ikke noen stor glede av en slik handling. Men de kommer til et punkt hvor de ikke makter å kjempe mot egne instinkter lengre. Hadde ikke prostituerte vært tilgjengelige i Norge, har man grunn til å anta at selvmordsraten blant disse menneskene hadde vært vesentlig høyere enn hva den er. Sånn helt apropos. --- Det andre teamet, prostitusjon som samfunns- og individuelt problem, er vi egentlig ikke særlig uenige i. Hovedforskjellen er at du ser ut til å ha et direkte engasjement i saken; og ikke trenger å lese opp igjen så mye informasjon for å argumentere for hva du mener om dette. Samt at jeg tilsynelatende - slik jeg leser dine innlegg - kan se ut til å ha noe større respekt for de menneskene som frivillig velger et liv som prostituert. I dine innlegg leser jeg en langt større grad av fordømmelse ovenfor disse menneskene. Problemstillingen er komplisert. Det finnes mange ulykkelige skjebner her i verden. Men da utvekslingen av denne varen ofte skaper tilsvarende problemer for selger, som kjøper vil bøte på, tror jeg nok jeg faller på det standpunkt at dette ikke er en god løsning. I tillegg er det dette med at de som kjøper på dette grunnlaget ofte etterpå uttaler at det ikke hjalp. De føler en stor tomhet i ettertid. Savnet er det samme. Det burde man også ta med i betraktningen, det som ser ut som en løsning, trenger ikke være det. At du leser mellom linjene at jeg er fordømmende får du ta på din egen kappe. Som sagt, du kjenner meg ikke. Og engasjert, det er jeg. Man blir det når venner er involverte parter :-) Også må jeg bare si en ting til, som egentlig ikke har noe med deg å gjøre. Det å selge gir makt. Du får på en måte orden på livet ditt. Du gjør avtaler og du tjener penger. Du velger når du vil jobbe, og du velger hvem du vil selge til. De liker deg, du får anerkjennelse. Klart de ikke føler seg som offer, som mange tror. De har jo mer dreis på butikken enn mange av oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Problemstillingen er komplisert. Det finnes mange ulykkelige skjebner her i verden. Men da utvekslingen av denne varen ofte skaper tilsvarende problemer for selger, som kjøper vil bøte på, tror jeg nok jeg faller på det standpunkt at dette ikke er en god løsning. I tillegg er det dette med at de som kjøper på dette grunnlaget ofte etterpå uttaler at det ikke hjalp. De føler en stor tomhet i ettertid. Savnet er det samme. Det burde man også ta med i betraktningen, det som ser ut som en løsning, trenger ikke være det. At du leser mellom linjene at jeg er fordømmende får du ta på din egen kappe. Som sagt, du kjenner meg ikke. Og engasjert, det er jeg. Man blir det når venner er involverte parter :-) Også må jeg bare si en ting til, som egentlig ikke har noe med deg å gjøre. Det å selge gir makt. Du får på en måte orden på livet ditt. Du gjør avtaler og du tjener penger. Du velger når du vil jobbe, og du velger hvem du vil selge til. De liker deg, du får anerkjennelse. Klart de ikke føler seg som offer, som mange tror. De har jo mer dreis på butikken enn mange av oss andre. Jepp, problemstillingen er uhyre komplisert. Og av den grunn er ikke dette en problemstilling som medfører at man kan ha et sort/hvitt syn på dette heller. Så langt i livet har jeg foreløpig konkludert med følgende (i kortversjon): Proaktivt arbeid i forhold til prostitusjon er viktig, og pr. dags dato et underprioritert område fra det offentliges side. Ivaretakelsen av de menneskene som befinner seg i livssituasjoner som kan medføre at de faktisk, praktisk eller emosjonelt føler seg tvunget eller blir tvunget til å prostituere seg blir ikke prioritert høyt nok av det offentlige - og det er alt for vanlig at disse menneskene møtes av fordømmelse når de oppsøker hjelpeapparatet; eller at de og deres livssituasjon ikke prioriteres og/eller ikke tas på alvor. Sexkjøpere som er i en livssituasjon hvor de kan inngå normale relasjoner på det seksuelle området klarer jeg ikke å se på med annet enn forakt og fordømmelse; især de som allerede har etablerte partnerforhold. Sexkjøpere som er i en livssituasjon hvor de ikke har en faktisk mulighet til å inngå normale reaksjoner på det seksuelle området bør ikke fordømmes slik jeg ser det. At situasjonen i det hele tatt eksisterer at det er både tilbud og etterspørsel vedrørende kjøp av seksuelle tjenester er uansett et problem. Man vil trolig aldri få en situasjon hvor dette forsvinner som sådan; men situasjonen hvor dette er såvidt utbredt som det er, er problematisk. Ikke minst fordi en videre eskalering av situasjonen kan komme til å medføre en normalisering av synet på dagens situasjon; med de negative konsekvenser dette vil ha på menneskesynet i vårt samfunn. -- Litt kortfattet dette, og dermed litt mindre nyansert enn hva som vil være ønskelig i en slik diskusjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tenker at jeg aldri i livet hadde orket kjønnslig omgang med en horekunde. Selv det å ta en kopp kaffe og prate om være og vind med vedkommende ville vært problematisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tenker at jeg aldri i livet hadde orket kjønnslig omgang med en horekunde. Selv det å ta en kopp kaffe og prate om være og vind med vedkommende ville vært problematisk. Du vet at sjansen er ganske stor for at du faktisk har hatt kontakt med en horekunde? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest horekunde Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tenker at jeg aldri i livet hadde orket kjønnslig omgang med en horekunde. Selv det å ta en kopp kaffe og prate om være og vind med vedkommende ville vært problematisk. Du er ikke en gang vurdert av oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du er ikke en gang vurdert av oss. Det vet jeg og det er jeg veldig, veldig glad for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du vet at sjansen er ganske stor for at du faktisk har hatt kontakt med en horekunde? Spørs hva du legger i 'kontakt med'? Mener du venner, familie, kjærester, kan jeg selvsagt ikke gi 100% garanti, da jeg ikke har fotfulgt dem gjennom livet - men at sjansen skulle være stor? Nei aldri, ikke disse menneskene. Hvis du mener tilfeldige og fjerne bekjente/på nikk-folk eller kelneren eller forsikringsagenten - sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Uff. Jeg vemmes av folk som synes det er ok å kjøpe sex. Jeg tror ikke et puck på myten om den lykkelige hore! Kvinner som må selge kroppen sin for å overleve skades for alltid i sjelen, og menn som virkelig synes det er ok å utnytte disse kvinnene må mangle noe vesentlig i hjerte og hode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219636-betale-for-sex/page/4/#findComment-1633970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.