Gå til innhold

Skal jeg fortelle ham det?

Anbefalte innlegg

Gjest Megalight

Hva er det du skal si da?

Sålenge du ikke har hatt seksuell kontakt med noen damer engang, så mener hvertfall jeg du ikke trenger å si noe. Du tror du er bifil, men mest sannsynlig ikke! Hadde du vært det hadde du prøvt ut sex med en kvinne!

Det å bli betatt av andre damer- men ikke seksuellt trenger ikke å bety mer en beundring!

Såfall, si du beundrer kvinner...

Fortsetter under...

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

45

• flisa

14

• mil1365380270

9

• morsan

7

Gjest Persille

Vanskelig det der.

Jeg ville nok ha visst det om mannen min hadde vært bifil.

Ser alle andre synes det er så greit.

Jeg er ikke sikker på om jeg ville ha taklet det. Men det har mer med meg å gjøre.

Hadde jeg fått vite noe sånt nå, ville jeg nok følt at jeg hadde levd mange år på en løgn.

Så jeg mener du skal si det.

Men først bør du tenke nøye over hva de følelsene er for noe. Når du skriver varme følelser, så tenker jeg at det er da ikke unormalt å ha varme følelser for venninner f.eks, uten at man blir forelsket av den grunn.

"Hadde jeg fått vite noe sånt nå, ville jeg nok følt at jeg hadde levd mange år på en løgn."

Dersom det hadde skjedd - at mannen din hadde fortalt det nå, så kunne det vel hende at han først nå hadde oppdaget det selv? Eller kanskje alltid visst det men ikke (villet) innsett det før nå?

Uten sammenlikning med hovedinnlegget forøvrig - jeg tenkte bare at det faktisk kunne hende man ikke hadde løyet (bevisst) dersom noe sånt kommer frem i etterkant..

Hva er det du skal si da?

Sålenge du ikke har hatt seksuell kontakt med noen damer engang, så mener hvertfall jeg du ikke trenger å si noe. Du tror du er bifil, men mest sannsynlig ikke! Hadde du vært det hadde du prøvt ut sex med en kvinne!

Det å bli betatt av andre damer- men ikke seksuellt trenger ikke å bety mer en beundring!

Såfall, si du beundrer kvinner...

Jeg kunne jo tenkt meg å prøvd sex med en annen kvinne, men det har ingen sammenheng med de kvinnene jeg har vært betatt av. Klarer ikke helt å forklare det, men alle tilbakemeldingene her har i alle fall hjulpet meg godt på vei til å finne ord for det. :o)

Har ikke vært så opptatt av å sette ord på det og putte meg selv i en bås nemlig.

Ja, jeg er litt redd for det du sier der - hva om det kommer frem om noen år og han da anklager meg - "Her har vi vært sammen i 6 år og så har du ikke sagt noe om det? Er det noe annet du har holdt skjult også kanskje?"

De følelsene jeg har hatt for kvinner har ikke gått på seksuelle følelser egentlig, det har i alle fall vært klart i bakgrunnen. Det har gått mer på et inderlig ønske om å få tilbringe tid sammen med dem og lære dem å kjenne. Mer enn med "vanlige" venninner på en måte.

Synes dette er en ikke-sak, jeg Lillemus. Har ikke alle noen venner de liker bedre enn andre?

Men hvis han en gang spør deg direkte om du har næret "varme følelser" for en av samme kjønn, da hadde jeg svart helt ærlig.

Det bare virker så rart på meg å sette seg ned foran ham å fortelle noe som jeg tror alle egentlig opplever (om de er ærlige med seg selv hvertfall), i en sånn sammengheng blir det til en stor sak som kanskje får ham til å tvile på dine følelser for ham. Og der er det jo ikke noen tvil;-)

*bærer parole med "Nei til skap" !*

Annonse

*Hehe* Den reaksjonen (trekant) er ikke den reaksjonen jeg er redd for du! :o)

Har fulgt tråden - og skjønte det etterhvert som svarene dine datt inn *s*

Kan virke som om det er mer forventning enn frykt i ditt sinn med tanke på å utforske den delen av livet *s*

Synes dette er en ikke-sak, jeg Lillemus. Har ikke alle noen venner de liker bedre enn andre?

Men hvis han en gang spør deg direkte om du har næret "varme følelser" for en av samme kjønn, da hadde jeg svart helt ærlig.

Det bare virker så rart på meg å sette seg ned foran ham å fortelle noe som jeg tror alle egentlig opplever (om de er ærlige med seg selv hvertfall), i en sånn sammengheng blir det til en stor sak som kanskje får ham til å tvile på dine følelser for ham. Og der er det jo ikke noen tvil;-)

*bærer parole med "Nei til skap" !*

Jeg er helt enig med "Nei til skap!"-parolen din, det er vel derfor jeg har litt problemer med å sette ord på dette. Det har liksom alltid bare vært sånn og jeg har aldri følt behov for å sette ord på det eller finne et skap å sitte i. :o)

Jeg føler ikke at de 2-3 kvinnene jeg har næret varme følelser for har vært som mine venner, det har vært noe annerledes og mye mer skjørt.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Vanskelig det der.

Jeg ville nok ha visst det om mannen min hadde vært bifil.

Ser alle andre synes det er så greit.

Jeg er ikke sikker på om jeg ville ha taklet det. Men det har mer med meg å gjøre.

Hadde jeg fått vite noe sånt nå, ville jeg nok følt at jeg hadde levd mange år på en løgn.

Så jeg mener du skal si det.

Men først bør du tenke nøye over hva de følelsene er for noe. Når du skriver varme følelser, så tenker jeg at det er da ikke unormalt å ha varme følelser for venninner f.eks, uten at man blir forelsket av den grunn.

Du hadde vel ikke levd på en løyn, med mindre han virkelig hadde løyet for deg?

Dere har sikkert snakket om tidligere partnere. Så da hadde du visst det om han hadde hatt mannlige sexpartnere.

Om dere begge nå kunne nyte synet av en flott mann, er vel ikke værre enn at han bare titter på kvinner, så lenge han er trofast mot deg og det er deg han elsker?

Gjest en vanlig kvinne

Min erfaring er at en svært stor prosent av jenter er litt bifile (følelsesmessig, ikke nødvendigvis i praksis). Menn er nok mer redde for å kjenne på slike følelser, og har mye "strengere" krav til sin kjønnsrolle, derfor er de ofte mer rigide i sin heterofili. Dette kan i noen tilfelle bety at de også er mer fordomsfulle med å akseptere det hos jenter, mens andre menn blir "tent" av det.

Du kunne jo bare komme inn på det en gang dere snakket om temaet, og du kan si som sant er at mange jenter er nok litt begge deler. Så kan du jo si akkurat som du skriver over her, at du nok er litt begge deler du også, men at du kun kan tenke deg å leve med en mann, og at du selvsagt er trofast mot han du lever sammen med.

Det er jo egentlig ikke verre enn å snakke om andre seksuelle fantasier, - så lenge det er på fantasiplanet. Man velger selv om man vil dele sine tanker og fantasier med partneren sin eller la være.

Det kommer jo helt an på hvor åpen kommunikasjon dere har, og hva slags holdninger han har generelt sett. Dersom han er en fordomsfull type, trenger du jo slett ikke å si noe.

Har fulgt tråden - og skjønte det etterhvert som svarene dine datt inn *s*

Kan virke som om det er mer forventning enn frykt i ditt sinn med tanke på å utforske den delen av livet *s*

Frykt er det i alle fall ikke. :o)

Ennå er det 16 dager til vi treffes så jeg har da god tid til å tenke gjennom om jeg vil fortelle det eller ikke.

Men dere er til god hjelp - alle som en!

Gjest KariKruskakli

"Hadde jeg fått vite noe sånt nå, ville jeg nok følt at jeg hadde levd mange år på en løgn."

Dersom det hadde skjedd - at mannen din hadde fortalt det nå, så kunne det vel hende at han først nå hadde oppdaget det selv? Eller kanskje alltid visst det men ikke (villet) innsett det før nå?

Uten sammenlikning med hovedinnlegget forøvrig - jeg tenkte bare at det faktisk kunne hende man ikke hadde løyet (bevisst) dersom noe sånt kommer frem i etterkant..

Du har rett i det, og jeg kjenner at jeg ikke hadde taklet det.

Spør meg ikke hvorfor, for jeg kan ikke gi noe ordentlig svar på det.

Frykt er det i alle fall ikke. :o)

Ennå er det 16 dager til vi treffes så jeg har da god tid til å tenke gjennom om jeg vil fortelle det eller ikke.

Men dere er til god hjelp - alle som en!

Hehe - tipper det er helt andre agendaer enn samtale som står først på timeplanen om 16 dager okke som....?

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg kunne jo tenkt meg å prøvd sex med en annen kvinne, men det har ingen sammenheng med de kvinnene jeg har vært betatt av. Klarer ikke helt å forklare det, men alle tilbakemeldingene her har i alle fall hjulpet meg godt på vei til å finne ord for det. :o)

Har ikke vært så opptatt av å sette ord på det og putte meg selv i en bås nemlig.

"Jeg kunne jo tenkt meg å prøvd sex med en annen kvinne"

Da burde du vel ha benyttet anledningen mens du var singel, og ikke fått de tankene nå?

Om du nå begynner å få lyst til å ha sex med andre enn med kjæresten din, så tyder ikke det så bra for forholdet deres.

I så fall bør du vel vurdere å gjøre det slutt, fremfor bare å vurdere å fortelle at du er bifil?

mil1365380270

Da burde du vel ha benyttet anledningen mens du var singel, og ikke fått de tankene nå?

Om du nå begynner å få lyst til å ha sex med andre enn med kjæresten din, så tyder ikke det så bra for forholdet deres.

I så fall bør du vel vurdere å gjøre det slutt, fremfor bare å vurdere å fortelle at du er bifil?

"Om du nå begynner å få lyst til å ha sex med andre enn med kjæresten din, så tyder ikke det så bra for forholdet deres."

Gi deg da. Hvis de har et superdupert sexliv er det vel ikke så rart at man blir litt frivol?

Jeg er helt enig med "Nei til skap!"-parolen din, det er vel derfor jeg har litt problemer med å sette ord på dette. Det har liksom alltid bare vært sånn og jeg har aldri følt behov for å sette ord på det eller finne et skap å sitte i. :o)

Jeg føler ikke at de 2-3 kvinnene jeg har næret varme følelser for har vært som mine venner, det har vært noe annerledes og mye mer skjørt.

Og sikkert en veldig fin opplevelse;-)

Med hånden på hjertet, slik tror jeg alle har eller har hatt det med mennesker de treffer på sin vei, hvertfall hvis de er åpne for egne følelser.

Og det er ingen grunn til å havne i et skap;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf

"Om du nå begynner å få lyst til å ha sex med andre enn med kjæresten din, så tyder ikke det så bra for forholdet deres."

Gi deg da. Hvis de har et superdupert sexliv er det vel ikke så rart at man blir litt frivol?

Mener du at til bedre sex du har med kjæresten din, til mer får du lyst til å sex med andre????

Vil bare først si at jeg ikke har lest alle de andre svarene du har fått.

Vet du hva slags syn han har på denslags? Jeg tror å kartlegge det først har mye å si for om du bør fortelle ham det eller ikke.

Mener du at han har et avslappet forhold til sånt, så ser ikke jeg noen grunn til at du ikke skal si det. Men fortell det på en "udramatisk" måte, altså få ham til å forstå at dette ikke er noen stor sak, og at det ikke er stor fare for at du velger bort han til fordel for en kvinne. Fortell det gjerne med en snert av humor.

Har du derimot oppfattet at han er skeptisk til slike forhold, ikke så "open minded", så tror jeg kanskje du like gjerne bør holde kjeft. Ingen vits i å skape mer uro enn nødvendig.

Lykke til!

*litt sjokkert over Lillemus*

;o)

Gjest villniss

Guddameg, hvilke vurderinger har du gjort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...