Gå til innhold

Skal jeg fortelle ham det?

Anbefalte innlegg

Jamen, hjelpes. Hvorfor skulle han forlate deg fordi du evner å elske deg i damer også?

Du evner jo å forelske deg i andre menn og du har valgt å leve med menn. Da er det at du er heterofil største trussel for ham.

Det ideelle for ham ville kanskej være at du var Andreasofil (la oss si at kjæresten din heter Andreas) og bare evnet å elske ham?

"Da er det at du er heterofil største trussel for ham."

Det burde jo være det, men man reagerer jo ikke alltid like rasjonellt.

Fortsetter under...

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

45

• flisa

14

• mil1365380270

9

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Nei, hvorfor skulle du fortelle? Man må ikke fortelle hverandre ALT, særlig hvis det egentlig ikke er relevant, og man samtidig lurer på hvordan den andre vil ta det.

Det jeg i bunn og grunn er litt redd for er at det skal komme frem senere og at han da skal lure på hva annet jeg har holdt skjult for ham eller at han skal føle at jeg har holdt ham for narr ved ikke å fortelle det.

Gjest sarah bernard

"Om du nå begynner å få lyst til å ha sex med andre enn med kjæresten din, så tyder ikke det så bra for forholdet deres."

Gi deg da. Hvis de har et superdupert sexliv er det vel ikke så rart at man blir litt frivol?

signerer

Det jeg i bunn og grunn er litt redd for er at det skal komme frem senere og at han da skal lure på hva annet jeg har holdt skjult for ham eller at han skal føle at jeg har holdt ham for narr ved ikke å fortelle det.

Føler du selv at dette er noe du *holder skjult* for ham? I så fall bør du nok fortelle.

Om du ikke har tenkt på det fordi det ikke er relevant i deres forhold, ja, så ser jeg ikke at det er nødvendig å fortelle.

Gjest KariKruskakli

Det er en slags forelskelse, men ikke på samme måte som når jeg er forelsket i en mann. Vanskelig å forklare. :o)

Jeg kunne også tenkt meg å prøve å ha sex med en kvinne, men det har ikke hatt noen sammenheng med de kvinnene jeg har vært "forelsket" i.

Jeg er slett ikke sikker på om du er bifil jeg, når du skriver "forelsket" i anførselstegn.

Når man er forelsket, så er man forelsket og ikke "forelsket"

Er man forelsket så er det liksom ingen tvil:)

Det at du drømmer om sex med en kvinne, men ikke de du har vært "forelsket" i, får meg også til å stusse.

Kanskje du bare er nysgjerrig som type og har behov for å teste og utforske?

Du vet best selv om dette noengang kan være en trussel mot typen din. Føler du at det er et udekket behov og at du ikke kan si at du noengang vil forske det ut, så synes jeg han bør få vite.

Annonse

Gjest sarah bernard

Da snakket vi forbi hverandre.

Jeg tolket Lillemus sånn at fordi hun nå begynte å tenke på at hun var lesbisk, så fikk hun lyst til å være utro mot kjæresten og teste ut sex med en kvinne.

Det var derfor jeg bad henne vurdere forholdet sitt.

Men i mellomtiden har jeg fått vite at det bare er kjæresten hun vil ha seg med (nesten bak skranken t.o.m.)

Det er hva man kaller en grov overfortolkning.

:)

Føler du selv at dette er noe du *holder skjult* for ham? I så fall bør du nok fortelle.

Om du ikke har tenkt på det fordi det ikke er relevant i deres forhold, ja, så ser jeg ikke at det er nødvendig å fortelle.

Det har overhode ikke vært i tankene mine før både den ene og den andre rundt meg begynte å komme ut av skapet og jeg begynte å lure på om det var noe jeg burde fortelle ham. Nå er jo den bifile delen av meg uhyre liten (5/95 kanskje) og altså for meg selv betyr det ingenting. Jeg er bare redd han kan bli såret siden om han tilfeldigvis får vite det da.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Det er hva man kaller en grov overfortolkning.

:)

Lillemus skrev: "Jeg kunne jo tenkt meg å prøvd sex med en annen kvinne, "

Og det var ikke bare jeg som feiltolket henne.

Men jeg har sett at det ikke var det hun mente, og har gitt uttrykk for det.

Jeg er slett ikke sikker på om du er bifil jeg, når du skriver "forelsket" i anførselstegn.

Når man er forelsket, så er man forelsket og ikke "forelsket"

Er man forelsket så er det liksom ingen tvil:)

Det at du drømmer om sex med en kvinne, men ikke de du har vært "forelsket" i, får meg også til å stusse.

Kanskje du bare er nysgjerrig som type og har behov for å teste og utforske?

Du vet best selv om dette noengang kan være en trussel mot typen din. Føler du at det er et udekket behov og at du ikke kan si at du noengang vil forske det ut, så synes jeg han bør få vite.

Nei, det er ikke et behov som pr. nå i alle fall er så stort at jeg i det hele tatt vurderer å gå bak ryggen på ham eller dumpe ham for å få dekket det - overhode ikke!

Når det gjelder hvilket begerep jeg bruker om det jeg følte for disse kvinnene så skriver jeg "forelsket" fordi det var på en helt annen måte enn når jeg er forelsket i en mann. Men jeg husker godt hvordan det var med hun jeg var som mest "forelsket" i. :o) Jeg kunne dagdrømme om ting jeg hadde lyst til å gjøre sammen med henne (ikke nødvendigvis sex altså), kunne lure meg til å gi henne en klem og kjenne varmen i kinnet lenge etterpå. kunne rødme litt og skjelve litt på hendene når hun så på meg og ha fryktelig lyst til å stryke henne over den bare underarmen eller flette håret hennes f.eks.

Gjest KariKruskakli

Nei, det er ikke et behov som pr. nå i alle fall er så stort at jeg i det hele tatt vurderer å gå bak ryggen på ham eller dumpe ham for å få dekket det - overhode ikke!

Når det gjelder hvilket begerep jeg bruker om det jeg følte for disse kvinnene så skriver jeg "forelsket" fordi det var på en helt annen måte enn når jeg er forelsket i en mann. Men jeg husker godt hvordan det var med hun jeg var som mest "forelsket" i. :o) Jeg kunne dagdrømme om ting jeg hadde lyst til å gjøre sammen med henne (ikke nødvendigvis sex altså), kunne lure meg til å gi henne en klem og kjenne varmen i kinnet lenge etterpå. kunne rødme litt og skjelve litt på hendene når hun så på meg og ha fryktelig lyst til å stryke henne over den bare underarmen eller flette håret hennes f.eks.

Da hørtes jo litt ut som forelskelse det ja.

Annonse

Det har overhode ikke vært i tankene mine før både den ene og den andre rundt meg begynte å komme ut av skapet og jeg begynte å lure på om det var noe jeg burde fortelle ham. Nå er jo den bifile delen av meg uhyre liten (5/95 kanskje) og altså for meg selv betyr det ingenting. Jeg er bare redd han kan bli såret siden om han tilfeldigvis får vite det da.

Skjønner problemstillingen, men en såpass liten andel bifili er nok relativt vanlig, og jeg kan ikke skjønne at han skulle bli såret over ikke å ha visst det :-) Snakker ikke om meg selv egentlig, men har lest et eller annet sted, en eller annen gang, at mange av oss jenter er bifile til en viss grad. Men du får se det an, om det passer seg slik å nevne det en gang.

Ja, mildt sagt merkelige greier.

Hvis du leser hele tråden og innspillene trådestarter har kommet med, så tror jeg du ser at dette knappest kan kalles bifil. Hun anser den delen av seg til å utgjøre 5/95 deler av sin legning, hun har aldri hatt et forhold til en annen kvinne, og selv ikke i sin singel periode har hun hatt behov for å utforske denne siden av seg.

Å skulle problematisere dette og lure på om man burde "komme ut av skapet" for denne forsvinnende lille delen anser jeg nesten som en hån mot alle de som er 100% homo eller 100%bifile og sliter med å stå frem som det.

Hvis du leser hele tråden og innspillene trådestarter har kommet med, så tror jeg du ser at dette knappest kan kalles bifil. Hun anser den delen av seg til å utgjøre 5/95 deler av sin legning, hun har aldri hatt et forhold til en annen kvinne, og selv ikke i sin singel periode har hun hatt behov for å utforske denne siden av seg.

Å skulle problematisere dette og lure på om man burde "komme ut av skapet" for denne forsvinnende lille delen anser jeg nesten som en hån mot alle de som er 100% homo eller 100%bifile og sliter med å stå frem som det.

Det var overhode ikke meningen å håne noen som helst! Jeg har den aller største respekt for både homofile og bifile av ulik grad. :o)

Ja, mildt sagt merkelige greier.

Ja, jeg har faktisk revurdert mitt syn på saken og kommer til at hun bør si det.

men samtidig ikke gjøre en vanvittig kjempegreie ut av det ("nå skal vi sette oss rolig ned og komme med en grandios avsløring"), men prøve å ta det opp litt mer en passant.

Uff, må jeg lese _alt_? ;-)

Uansett hvor mange 'deler' seksuell identitet sånn eller slik, ville i alle fall jeg sagt det til partner og med største selvfølge forventet samme informasjon fra ham.

Ja, jeg har faktisk revurdert mitt syn på saken og kommer til at hun bør si det.

men samtidig ikke gjøre en vanvittig kjempegreie ut av det ("nå skal vi sette oss rolig ned og komme med en grandios avsløring"), men prøve å ta det opp litt mer en passant.

Hvor stort eller smått man kunne tenke seg å vinkle slik informasjon, må bli opp til enhver å lure på, men altså... _jeg_ ville uttrykt og forventet: Klar og grei tale.

Sannheten er sjeldent spesielt ille. Hemmeligheter er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...