Gå til innhold

Skal jeg fortelle ham det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

45

• flisa

14

• mil1365380270

9

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Angela1365380318

Dere elsker hverandre nå og det er vel større sjangse for at du dumper han for en man og ikke en dame om du skulle dumpe han i det hele tatt.

De fleste gutter synest det bare er litt kult at kjærestene deres liker jenter.

Føler du det er noe han bør vite om deg så fortell han, men det har jo ingenting å si for deres forhold slik jeg ser det, for du er sammen med han nå og hva du du gjør om det skulle bli slutt mellom dere er ikke hans sak.

Så jeg synest du skal fortelle det om du vil, men ønsker du det ikke, så er ikke dette det værste du kan sjule for han.

Hvor stort eller smått man kunne tenke seg å vinkle slik informasjon, må bli opp til enhver å lure på, men altså... _jeg_ ville uttrykt og forventet: Klar og grei tale.

Sannheten er sjeldent spesielt ille. Hemmeligheter er.

"Sannheten er sjeldent spesielt ille. Hemmeligheter er."

Enig, men overdreven dramatikk bør unngås også ved fortelling av sannheten! ;-)

At Ringerikskringla skulle finne det ut her inne ser jeg ikke på som noe problem. :o) Litt diskresjon har vi da selv innen slekta! ;o)

Men du: uansett hvor nære man er en kusine og hvor mye diskresjon som forventes og loves, så ville jeg blitt veldig såret dersom mannen min holdt hemmeligheter for meg som han hadde "betrodd" til en fetter/kusine.

Og også det at du tar opp temaet her på dol - uansett anonymitet - sier jo litt om "viktigheten" av denne "hemmeligheten".

For all del - jeg forteller heller ikke min mann alt - rett og slett fordi mye ikke er så veldig viktig/interessant.

Men dersom jeg hadde tenkt såpass mye på om "hemmeligheten" min skulle fortsette å være en hemmelighet som det som kommer frem i denne tråden. tyder det på at man er utenfor denne "uviktighets-greia" og over på det som er betydningsfullt.

Men du: uansett hvor nære man er en kusine og hvor mye diskresjon som forventes og loves, så ville jeg blitt veldig såret dersom mannen min holdt hemmeligheter for meg som han hadde "betrodd" til en fetter/kusine.

Og også det at du tar opp temaet her på dol - uansett anonymitet - sier jo litt om "viktigheten" av denne "hemmeligheten".

For all del - jeg forteller heller ikke min mann alt - rett og slett fordi mye ikke er så veldig viktig/interessant.

Men dersom jeg hadde tenkt såpass mye på om "hemmeligheten" min skulle fortsette å være en hemmelighet som det som kommer frem i denne tråden. tyder det på at man er utenfor denne "uviktighets-greia" og over på det som er betydningsfullt.

Jeg lurte litt på om jeg skulle bruke nicket mitt eller være anonym, men kom til at jeg sikkert ville få flere svar om jeg brukte nicket - og det fikk jeg jo! :o)

Blir vel til at jeg sier det og prøver ikke å legge så stor vekt på det antar jeg.

Jeg lurte litt på om jeg skulle bruke nicket mitt eller være anonym, men kom til at jeg sikkert ville få flere svar om jeg brukte nicket - og det fikk jeg jo! :o)

Blir vel til at jeg sier det og prøver ikke å legge så stor vekt på det antar jeg.

*S*

Høres lurt ut! :-)

Men selv om du hadde brukt et fullstendig anonymt nick, så "beviser" jo at man legger inn en slik tråd at du vurderer dette som noe som er så viktig at det kanskje burde fortelles.

Og da vør det vel strengt tatt fortelles også! :-)

Lykke til!

Annonse

*S*

Høres lurt ut! :-)

Men selv om du hadde brukt et fullstendig anonymt nick, så "beviser" jo at man legger inn en slik tråd at du vurderer dette som noe som er så viktig at det kanskje burde fortelles.

Og da vør det vel strengt tatt fortelles også! :-)

Lykke til!

Ja, tankene begynte plutselig å surre fælt oppe i hodet på meg. Og da er dol godt å ha vet du! Fått massevis av nyttige tilbakemeldinger og råd her nå - takk til alle sammen! :o)

Nå vet jo halve Norge om din smule bifile legning - men altså ikke kjæresten...

"Sannheten er sjeldent spesielt ille. Hemmeligheter er."

Enig, men overdreven dramatikk bør unngås også ved fortelling av sannheten! ;-)

Nå har ikke jeg sagt noe om at dette skal dramatisers. Og ikke uten grunn, så veldig dramatisk er det da heller ikke.

Men viktig synes jeg definitivt det er.

*hehe* Men det er ikke sååå mange her inne som vet hvem jeg er i virkeligheten da.

Nei, men du _er_ jo også Lillemus på et forum som leses av 'halve Norge', ikke bare *navnet ditt*.

Ellers tenkte jeg mer på det faktum at du (og mange andre) kan dele mye med forumlesere, men ikke med kjærester, partnere, familie etc. Rart, synes jeg.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Det jeg i bunn og grunn er litt redd for er at det skal komme frem senere og at han da skal lure på hva annet jeg har holdt skjult for ham eller at han skal føle at jeg har holdt ham for narr ved ikke å fortelle det.

Når du føler det slik at du er redd for at det skal komme frem, så tenker jeg at det er deg selv du er usikker på.

At du ikke føler deg helt trygg på at du greier å leve et liv uten å teste denne siden ved deg.

For hvordan skal det ellers noengang komme frem?

Det er det fullt og helt deg selv som er herre over.

Når du da er usikker på dette, så heller jeg fremdeles mot at du skal si det.

Men vær forberedt på alle reaksjoner.

Gjest Flystripa

Jeg ville følt meg sviktet, om jeg etter 8 års samliv hadde fått vite sånne gamle "nyheter" min livspartners legning.

Jeg vil tro at man bygger en mer solid felles plattform ved å være åpen.

Hemmeligheter virker truende, åpenhet og sannhet er bedre.

Når du føler det slik at du er redd for at det skal komme frem, så tenker jeg at det er deg selv du er usikker på.

At du ikke føler deg helt trygg på at du greier å leve et liv uten å teste denne siden ved deg.

For hvordan skal det ellers noengang komme frem?

Det er det fullt og helt deg selv som er herre over.

Når du da er usikker på dette, så heller jeg fremdeles mot at du skal si det.

Men vær forberedt på alle reaksjoner.

Jeg er trygg på at jeg ikke har behov for å leve ut den siden ved meg selv - hadde behovet vært så stort så hadde jeg gjort det den perioden jeg var singel. :o)

Jeg ville følt meg sviktet, om jeg etter 8 års samliv hadde fått vite sånne gamle "nyheter" min livspartners legning.

Ok. Når du sier det så. ;o) Jeg kommer nok til å fortelle det ja. Det er akkurat den rekasjonen der om det skulle komme frem om noen år som bekymrer meg.

Men jøssenavn, skal man fortelle hverandre ALT? Om dette aldri vil få konsekvenser for forholdet (altså at hun virkelig ønsker å ha sex med en dame), hva er da vitsen?

Vet du ALT om din partners fortid? Hvem han har hatt sex med, hvor og hvor lenge? Fatter ikke at det skal være nødvendig å fortelle hverandre ting som faktisk ikke påvirker forholdet på noen måte.

Ok. Når du sier det så. ;o) Jeg kommer nok til å fortelle det ja. Det er akkurat den rekasjonen der om det skulle komme frem om noen år som bekymrer meg.

HVORFOR skal du fortelle ham det? Eneste grunnen må jo være at du faktisk planlegger å gjøre noe med det at du er bifil.Hvis ikke angår det vel ikke han?

Gjest KariKruskakli

Jeg er trygg på at jeg ikke har behov for å leve ut den siden ved meg selv - hadde behovet vært så stort så hadde jeg gjort det den perioden jeg var singel. :o)

Hvor lenge siden er det at du hadde en "forelskelse" til det samme kjønn da?

Var det tenårene eller var det kort tid siden?

Har du blåst opp denne saken?

Har nemlig fått inntrykk av du er mer enn gjennomsnittlig mannfolkgæær`n:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...