Goliath Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 ....og USA eller vesten får skylden - som vanlig. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137317 Egentlig er det litt tragikomisk det hele. Men det gir en meget god indikasjon på hvor lojaliteten ligger når det smeller og nye konflikter kommer..... 0 Siter
Hawkwind Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 At muslimer slåss innbyrdes er vel uansett ikke noe nytt. Iran og Irak er vel kjente stikkord for de som ikke sov seg gjennom åttitallet *s* 0 Siter
mrxx Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Demonstrasjonene rundt tegningene også. De truer med å drepe de ansvarlige, men ender opp med å drepe og skade hverandre. Det er tragikomisk. Nå mener jeg det er på tide at vi tar en folkeavstemning på hvilken innvandring vi skal ha her til lands. Jo flere vi tar inn jo større vil problemene bli her til lands også. 0 Siter
collins Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Bildet som ledsager artikkelen minner meg om en mail jeg fikk i dag: "Rekk opp hånda alle som ikke tåler en spøk..." ;o) 0 Siter
Prozak Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 At muslimer slåss innbyrdes er vel uansett ikke noe nytt. Iran og Irak er vel kjente stikkord for de som ikke sov seg gjennom åttitallet *s* Det var det jeg tenkte også. Dette er da ikke noe å heve så mye som et øyebryn av - shia- og sunnimuslimer har jo hatet hverandre lenge. ".............................................." 0 Siter
favn Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg greier verken å ta innover meg eller forstå alt hat, all aggresjon og framfor alt det grenseløst irrasjonelle som mennesker er i stand til å knyte sammen i forholdet religion-de Andre --- på alle kontinenter og til alle tider. 'Ko-ko' er vel den kommentaren jeg opplever som mest dekkende. Så tar jeg meg en kopp te og kikker litt på tv, mens jeg tenker at siden de absolutt vil drepe hverandre, er det fint lite jeg/vi kan gjøre med det. 0 Siter
Goliath Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Det var det jeg tenkte også. Dette er da ikke noe å heve så mye som et øyebryn av - shia- og sunnimuslimer har jo hatet hverandre lenge. ".............................................." Det er helt riktig. Men det tragikomiske er at begge sider så ofte forsøker å legge skylden for det på USA eller vesten ellers..... 0 Siter
favn Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Det er helt riktig. Men det tragikomiske er at begge sider så ofte forsøker å legge skylden for det på USA eller vesten ellers..... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114376 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Det er helt riktig. Men det tragikomiske er at begge sider så ofte forsøker å legge skylden for det på USA eller vesten ellers..... Saken er jo, bl.a, at USA (og vesten) HAR skylden for mye av elendigheten i de landene. Og dette er jo noe de religiøse lederne og fanatikerne utnytter og eskalerer til noe som blir helt pervertert i forhold til hva som virkelig har skjedd. Men kritikken mot vesten med USA i spissen er ikke tatt _helt_ ut av løse lufta. "............................................" 0 Siter
Goliath Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Saken er jo, bl.a, at USA (og vesten) HAR skylden for mye av elendigheten i de landene. Og dette er jo noe de religiøse lederne og fanatikerne utnytter og eskalerer til noe som blir helt pervertert i forhold til hva som virkelig har skjedd. Men kritikken mot vesten med USA i spissen er ikke tatt _helt_ ut av løse lufta. "............................................" Vi burde nok ha latt alle slike land være i fred - og samtidig hold de borte fra oss..... 0 Siter
Goliath Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114376 Det ville ikke overraske meg. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Vi burde nok ha latt alle slike land være i fred - og samtidig hold de borte fra oss..... Hadde de bare ikke hatt all den oljen :-) "............................................" 0 Siter
Goliath Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 Hadde de bare ikke hatt all den oljen :-) "............................................" Ikke sant.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.