Gå til innhold

Muslimer angriper muslimer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

At muslimer slåss innbyrdes er vel uansett ikke noe nytt.

Iran og Irak er vel kjente stikkord for de som ikke sov seg gjennom åttitallet *s*

Skrevet

Demonstrasjonene rundt tegningene også. De truer med å drepe de ansvarlige, men ender opp med å drepe og skade hverandre. Det er tragikomisk.

Nå mener jeg det er på tide at vi tar en folkeavstemning på hvilken innvandring vi skal ha her til lands. Jo flere vi tar inn jo større vil problemene bli her til lands også.

Skrevet

Bildet som ledsager artikkelen minner meg om en mail jeg fikk i dag: "Rekk opp hånda alle som ikke tåler en spøk..." ;o)

Skrevet

At muslimer slåss innbyrdes er vel uansett ikke noe nytt.

Iran og Irak er vel kjente stikkord for de som ikke sov seg gjennom åttitallet *s*

Det var det jeg tenkte også. Dette er da ikke noe å heve så mye som et øyebryn av - shia- og sunnimuslimer har jo hatet hverandre lenge.

".............................................."

Skrevet

Jeg greier verken å ta innover meg eller forstå alt hat, all aggresjon og framfor alt det grenseløst irrasjonelle som mennesker er i stand til å knyte sammen i forholdet religion-de Andre --- på alle kontinenter og til alle tider.

'Ko-ko' er vel den kommentaren jeg opplever som mest dekkende.

Så tar jeg meg en kopp te og kikker litt på tv, mens jeg tenker at siden de absolutt vil drepe hverandre, er det fint lite jeg/vi kan gjøre med det.

Skrevet

Det var det jeg tenkte også. Dette er da ikke noe å heve så mye som et øyebryn av - shia- og sunnimuslimer har jo hatet hverandre lenge.

".............................................."

Det er helt riktig.

Men det tragikomiske er at begge sider så ofte forsøker å legge skylden for det på USA eller vesten ellers.....

Skrevet

Det er helt riktig.

Men det tragikomiske er at begge sider så ofte forsøker å legge skylden for det på USA eller vesten ellers.....

Saken er jo, bl.a, at USA (og vesten) HAR skylden for mye av elendigheten i de landene. Og dette er jo noe de religiøse lederne og fanatikerne utnytter og eskalerer til noe som blir helt pervertert i forhold til hva som virkelig har skjedd. Men kritikken mot vesten med USA i spissen er ikke tatt _helt_ ut av løse lufta.

"............................................"

Skrevet

Saken er jo, bl.a, at USA (og vesten) HAR skylden for mye av elendigheten i de landene. Og dette er jo noe de religiøse lederne og fanatikerne utnytter og eskalerer til noe som blir helt pervertert i forhold til hva som virkelig har skjedd. Men kritikken mot vesten med USA i spissen er ikke tatt _helt_ ut av løse lufta.

Vi burde nok ha latt alle slike land være i fred - og samtidig hold de borte fra oss.....

Skrevet

Vi burde nok ha latt alle slike land være i fred - og samtidig hold de borte fra oss.....

Hadde de bare ikke hatt all den oljen :-)

Skrevet

Hadde de bare ikke hatt all den oljen :-)

Ikke sant....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...