Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går her med masse vonde tanker om kjæresten min og hans forhold til sin x. De var sammen i et år, og det er nå tre kvart år siden. Det hadde vel vært slutt mellom de et halvt års tid før han møtte meg. De holder fortsatt sporadisk kontakt, dvs. hun sender han meldinger innimellom som han da svarer på. Gjerne med "masse klemmer" osv.. Dette har jeg tatt opp med han, og sagt at jeg ikke liker, og at jeg vil at han skal slutte å svare. Han har sagt at han skal det. For en stund siden tittet jeg på mobilen hans og så at han fortsatt hadde en mappe med bilder av henne der - i alle varianter for å si det sånn... Tok det opp med han. Han var ikke happy for at jeg hadde tittet på mobilen - og jeg var ikke happy for at han hadde naken- og sexbilder av sin x der fortsatt for å si det sånn... De er nå slettet. Det er helt greit for meg at det var sånn når de var sammen, men ikke når VI er sammen.. Det er han enig i.

Prpoblemet mitt er at jeg tenker masse på dette og klarer ikke å legge det bak meg. Jeg har begynt å tvile på han/forholdet vårt - og føler meg skikkelig mindreverdig.. Vanskelig å forklare, kanskje. Bildene av henne har brent seg inn i netthinnen min, og jeg tar meg i å føle meg mindreverdig fordi jeg ikke har en slik flott kropp som hun hadde.. og fordi jeg ikke er av den typen som sender sånne bilder av meg selv til andre. Det siste er forsåvidt greit i forhold til meg selv, men jeg synes ikke det er greit i forhold til han. Jeg har begynt å tvile på hva slags person han er - og har på en måte fått et annet inntrykk av han enn det jeg hadde før. Jeg føler meg usikker, mindreverdig, sjalu.... og jeg lurer på hva slags type han egentlig er...

Uff, dette ble sikkert teit, men jeg bare måtte få det ut!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det helt likt i mitt forrige forhold med min X...

Tok han i løgn gang på gang, han skjulte kontakten med Xen sin, var mye sammen med hun- til og med hans familie fortsatte å ha kontakt med denne Xen.....

Må si det gikk meg på nervene løs. Jeg stolte ikke en dritt på han for å si det mildt, men ville gi han sjangser gang på gang....

Det er for faen ikke greit å lyve til en kjærest eller pleie for mye kontqakt med en X om den nye er imot dette.

Jeg fikk lavt selvbilde, mitt vanligvis spruddlendes humør forsvant og tanene om henne var der konstant!

Vel, etter 2.5år tok forholdet slutt, og tro du meg. Samme faen hvor glad jeg var i denne karen- så gjorde det at det ble slutt mellom oss at jeg fikk "livsgnisten" tilbake. Nå i ettertid angrer jeg meg grenseløst på hvorfor jeg ikke gikk fra han før-

Faktisk, rett etter det ble slutt mellom oss så ringte han sin X med det samme, synes det er snodig jeg.. Hun er opptatt nå, så nå kan han sitte med fingen i rassen og angre seg grønn!

Brenne i helvete kan han! (vel, så gale er det ikke, men jeg blir bare så forbanna av å tenke på hvordan han har behandlet med meg null respekt i 2.5år)

Er dette noe som plager deg veldig, ville ikke jeg ha gitt han mannen din mer sjangser. Men nå snakker jeg av egen erfaring!!! Jeg finner meg ikke i løgn mere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630534
Del på andre sider

Jeg hadde det helt likt i mitt forrige forhold med min X...

Tok han i løgn gang på gang, han skjulte kontakten med Xen sin, var mye sammen med hun- til og med hans familie fortsatte å ha kontakt med denne Xen.....

Må si det gikk meg på nervene løs. Jeg stolte ikke en dritt på han for å si det mildt, men ville gi han sjangser gang på gang....

Det er for faen ikke greit å lyve til en kjærest eller pleie for mye kontqakt med en X om den nye er imot dette.

Jeg fikk lavt selvbilde, mitt vanligvis spruddlendes humør forsvant og tanene om henne var der konstant!

Vel, etter 2.5år tok forholdet slutt, og tro du meg. Samme faen hvor glad jeg var i denne karen- så gjorde det at det ble slutt mellom oss at jeg fikk "livsgnisten" tilbake. Nå i ettertid angrer jeg meg grenseløst på hvorfor jeg ikke gikk fra han før-

Faktisk, rett etter det ble slutt mellom oss så ringte han sin X med det samme, synes det er snodig jeg.. Hun er opptatt nå, så nå kan han sitte med fingen i rassen og angre seg grønn!

Brenne i helvete kan han! (vel, så gale er det ikke, men jeg blir bare så forbanna av å tenke på hvordan han har behandlet med meg null respekt i 2.5år)

Er dette noe som plager deg veldig, ville ikke jeg ha gitt han mannen din mer sjangser. Men nå snakker jeg av egen erfaring!!! Jeg finner meg ikke i løgn mere...

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut, nei! Godt du fikk det bedre etterpå da..

Det plager meg en del, og jeg kjenner at jeg blir lei meg av å tenke på det. Samtidig så lurer jeg på om de fortsatt har kontakt, og at han ikke sier det til meg osv.

Allikevel så bør man vel stole på partneren sin - og som man sier: han ville vel ikke vært sammen med meg hvis det var henne han egentlig ville ha (hun er single fortsatt)...? Men dette med å være venner med x som man ikke har vært leeeenge sammen med eller har barn med, det har i alle fall jeg store problemer med å takle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630545
Del på andre sider

Gjest Lost my nick today

I begynnelsen av mitt forhold med min nåværende mann hadde jeg det sånn som deg. Eller kanskje ikke fullt så ille. For jeg tror ikke han hadde noe særlig kontakt med henne, fordi hun dumpet min mann til fordel for en annen.

Men min mann hadde bilder av henne overalt, og det lå videoer og slang fra ferier og ting de hadde gjort sammen.

Jeg sa det rett til ham, at dersom han skulle ha et forhold til meg, orket ikke jeg (jeg flyttet inn til ham) å ha hele hans fortid liggende og slenge rundt omkring. Så jeg gav ham en frist på 14 dager til å rydde dette bort og sette det på loftet eller noe. Hvis han ikke hadde ryddet det bort, tok jeg og kastet alt.

Han ryddet ikke bort noe som helst, så etter 14 dager fjernet jeg alt. Jeg gikk gjennom skuffer og skap og fikk henne ut av vårt hjem for godt. Han ble ikke sur eller noe. Bemerket bare at vi damer er rare, for han tenkte ikke en gang over at det lå rundt omkring påstod han.

Etter at jeg fikk alt som minnet om henne ut av huset ble alt mye bedre. For jeg ble ikke minnet på henne hele tiden. Og nå flere år etter er alt glemt. Men jeg husker hvor utrolig pyton jeg syns det var.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630564
Del på andre sider

Annonse

Det blir bedre med tiden, er alt jeg kan si. Prøv å styre tankene dine, slik at når de vonde tankene kommer, ender de med noe godt. Minn deg selv på at det er deg han er sammen med nå, og ergo er det deg han vil ha. Lettere sagt enn gjort, men med litt trening, får man teken på det! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630607
Del på andre sider

I begynnelsen av mitt forhold med min nåværende mann hadde jeg det sånn som deg. Eller kanskje ikke fullt så ille. For jeg tror ikke han hadde noe særlig kontakt med henne, fordi hun dumpet min mann til fordel for en annen.

Men min mann hadde bilder av henne overalt, og det lå videoer og slang fra ferier og ting de hadde gjort sammen.

Jeg sa det rett til ham, at dersom han skulle ha et forhold til meg, orket ikke jeg (jeg flyttet inn til ham) å ha hele hans fortid liggende og slenge rundt omkring. Så jeg gav ham en frist på 14 dager til å rydde dette bort og sette det på loftet eller noe. Hvis han ikke hadde ryddet det bort, tok jeg og kastet alt.

Han ryddet ikke bort noe som helst, så etter 14 dager fjernet jeg alt. Jeg gikk gjennom skuffer og skap og fikk henne ut av vårt hjem for godt. Han ble ikke sur eller noe. Bemerket bare at vi damer er rare, for han tenkte ikke en gang over at det lå rundt omkring påstod han.

Etter at jeg fikk alt som minnet om henne ut av huset ble alt mye bedre. For jeg ble ikke minnet på henne hele tiden. Og nå flere år etter er alt glemt. Men jeg husker hvor utrolig pyton jeg syns det var.

Takk for svar, det var litt godt å lese. Får satse på at dette er over nå, og at jeg klarer å få fokus vekk fra han/henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630621
Del på andre sider

Det blir bedre med tiden, er alt jeg kan si. Prøv å styre tankene dine, slik at når de vonde tankene kommer, ender de med noe godt. Minn deg selv på at det er deg han er sammen med nå, og ergo er det deg han vil ha. Lettere sagt enn gjort, men med litt trening, får man teken på det! :)

He-he.. takker for det! Det er det jeg prøver på, men det er ikke lett!! Særlig ikke på en pms-dag som denne. Han har jo fortalt meg at det er meg han vil ha, og sier daglig at han elsker meg... og viser dette masse i praksis. Så jeg føler meg egentlig sikker på at det er oss 100%, men så var det disse mindreverdighetskompleksene mine da..... usj.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630631
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut, nei! Godt du fikk det bedre etterpå da..

Det plager meg en del, og jeg kjenner at jeg blir lei meg av å tenke på det. Samtidig så lurer jeg på om de fortsatt har kontakt, og at han ikke sier det til meg osv.

Allikevel så bør man vel stole på partneren sin - og som man sier: han ville vel ikke vært sammen med meg hvis det var henne han egentlig ville ha (hun er single fortsatt)...? Men dette med å være venner med x som man ikke har vært leeeenge sammen med eller har barn med, det har i alle fall jeg store problemer med å takle.

Vel de hadde vært sammen i 5år, men jeg hadde også vært sammen med min x i5år- og jeg hadde ingen kontakt med ham.

Jeg tok opp kontakten med min x bare for å demostrere hvordan det føltes, han likte det svært lite. Men å ha kontakt med min X ga meg lite, utenom en bitteliten form for hevn.

Hadde han ikke løyet om denne Xen så tror jeg at jeg hadde godtatt litt kontakt dem imellom.

Hun var også single hele tiden mens vi va sammen, hun fant seg ny mann 1mnd før det ble slutt mellom oss-

"ville han vært med hun hadde han gått til hun" Vel- den der (hvertfall i mitt tilfelle) kjøper jeg ikke. Han skulle vel få både i pose og sekk. Leke med meg og gå tilbake til hun når tiden var inne for å "bli voksen"

Men det var mitt liv, din mann er sikkert ikke så galen.

Men han bør respekter deg, som er den nye dama hans. Vil du han skal kutte kontakten så skal han gjør det. Han trenger ikke å være snill mot hun, det er deg han skal være snill med!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630637
Del på andre sider

He-he.. takker for det! Det er det jeg prøver på, men det er ikke lett!! Særlig ikke på en pms-dag som denne. Han har jo fortalt meg at det er meg han vil ha, og sier daglig at han elsker meg... og viser dette masse i praksis. Så jeg føler meg egentlig sikker på at det er oss 100%, men så var det disse mindreverdighetskompleksene mine da..... usj.

Bort med dem! Mindreverdighetskompleksene, altså. De bare forsurer livet ditt! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630648
Del på andre sider

Vel de hadde vært sammen i 5år, men jeg hadde også vært sammen med min x i5år- og jeg hadde ingen kontakt med ham.

Jeg tok opp kontakten med min x bare for å demostrere hvordan det føltes, han likte det svært lite. Men å ha kontakt med min X ga meg lite, utenom en bitteliten form for hevn.

Hadde han ikke løyet om denne Xen så tror jeg at jeg hadde godtatt litt kontakt dem imellom.

Hun var også single hele tiden mens vi va sammen, hun fant seg ny mann 1mnd før det ble slutt mellom oss-

"ville han vært med hun hadde han gått til hun" Vel- den der (hvertfall i mitt tilfelle) kjøper jeg ikke. Han skulle vel få både i pose og sekk. Leke med meg og gå tilbake til hun når tiden var inne for å "bli voksen"

Men det var mitt liv, din mann er sikkert ikke så galen.

Men han bør respekter deg, som er den nye dama hans. Vil du han skal kutte kontakten så skal han gjør det. Han trenger ikke å være snill mot hun, det er deg han skal være snill med!

Det er sant! Og han har sagt han skal slutte å svare på meldinger fra henne, for det er ikke viktig for han - sier han. Jeg bare håper det er sant, og at han ikke fortier noe for meg. Det er det jeg er usikker på, selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630665
Del på andre sider

Annonse

Gjest utrolig hva man finner seg i.

Hvem for pokker driver å har nakenbilder/sexbilder av sin x på mobilen? Høres jo helt dølt ut.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg spurt hva i h***** han hadde disse bildene på mobilne for? Drev å runka til dem kanskje?

I DET HELE TATT!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630762
Del på andre sider

Det er nok ikke så uvanlig at man i begynnelsen av et forhold kan føle en viss sjalusi overfor eksen. Dere er jo så ferske ennå, og hans tidligere forhold hadde vart lengre enn det nye hittil.

Det tar tid å bli kjent med en ny kjæreste, og da kan det tidligere forholdet lett føles som en trussel.

Men glem ikke: Det forrige forholdet TOK SLUTT!! Og det var det jo tross alt en grunn til!

Pørv å ikke synke hen i i disse tankene. Hev blikket - se over fjellet - og husk at det blir bedre med tiden - akkurat som Klara Q sa!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630823
Del på andre sider

Ååå, jeg er så glad for at min mann ikke har noen ekser, det hadde jeg ikke holdt ut.

Jeg er glad min har ekser jeg og at han har et brutt sambortskap bak seg. Hadde jeg truffet en 38-åring uten noen (lengre) forhold bak seg hadde jeg blitt svært skeptisk. ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630984
Del på andre sider

Jeg er glad min har ekser jeg og at han har et brutt sambortskap bak seg. Hadde jeg truffet en 38-åring uten noen (lengre) forhold bak seg hadde jeg blitt svært skeptisk. ;o)

Ja, da ville jeg virkelig lurt på hvorfor han ikke hadde finni seg noen og hva grunnen var... Ser for meg en type som bor ubrukt hjemme hos mamman sin i en alder av 42 år...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219648-blir-snart-spr%C3%B8/#findComment-1630999
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...