Gå til innhold

mange merkelige jobbsøkere

Anbefalte innlegg

Gjest enntropi
Skrevet

Jeg var med på jobbintervju for første gang i forrie uke.

Jeg må si at jeg ble ganske overrasket av noen søkere.

En fortalte at han var sykemeldt fra sin nåværende jobb (akkurat samme type jobb som han søker i vår bedrift)

Men han kunne begynne å jobbe hos oss på dagen!

En annen kandidat satt seg ned å hadde et helt lite foredrag om en annen som også hadde søkt stilling hos oss.

Kom med advarsler hvorfor vi IKKE skulle ansatte den aktuelle person.

Noe flere "dummet seg ut på" var grunnen til at de ville jobbe hos oss..

Samtlige hadde hørt at vi hadd et godt arbeidsmiljø ol,men veldig få kjente noen som har jobbet eller jobber hos oss nå...

Ellers maser disse jobbsøkerne noe fryktelig,en person har ringt hele sju ganger for å høre om vi har bestemt oss.

Sjefen sa at han ikke fikk jobb fordi han var så pågående/masete.

Er virkelig folk så desperate eller har jeg møtt verstingene nå?

Skrevet

He-he, hørtes kjent ut!

Har vært med på noen runder med ansettelser, og jeg blir like forundret hver gang.

Det snakkes stygt om andre søkere, det legges fram en holdning for det å jobbe (vil-tjene-penger-uten-å-jobbe-noe-særlig) som ikke ligner noe, folk juger om kompetanse og kunnskap og i det heletatt - folk er rare!

Så - det du har opplevd er ikke uvanlig ut fra min erfaring. Dessverre.

Skrevet

Les litt på guidene om hvordan man skal oppføre seg når man søker jobb og er på intervju.

Da vil du skjønne hvor disse menneskene har fått ideene til oppførselen fra.

At de har misforstått totalt, er en helt annen sak, selvsagt ;-)

Skrevet

Jeg visste ikke at det var særlig utbredt, men nå lærte jeg iallfall noe nytt.;-)

Gjest Siddisen
Skrevet

Høres ut som personer som ikke sto lengst fremme i køen, for å si det slik.

skorpionfisken
Skrevet

Hehe, gøy å lese. Det gir jo håp for de normale søkerne da.

Håper flere hiver seg på med slike skrekkeksempel, det er gøy å lese.

Jeg har ikke vært med på selve intervjuene av søkere men har vært med i forkant og etterkant, og synes av og til det er merkelig hvem som tillater seg å søke. Vi ber kanskje om folk med høyere utdannelse innen et spesielt felt, så er det et par søkere som søker likevel, med et kurs eller to etter videregående. Evt skriver de at deres bestefar/onkel/venninne jobbet med det, så de vet godt hva jobben går ut på. Vi ber om kunnskaper i et bestemt språk, så åpner de søknaden med å skrive at de ikke kan språket men er villige til å lære det. Et par stykker har i ettertid når de ikke fikk jobben tatt kontakt og ment at vi ikke skjønte hvor viktige deres papirer og utdannelse var og at de var myyye bedre enn den som fikk jobben, selv om vi jo selvfølgelig har sett papirene til søkerne og har vurdert det ut fra hva vi trenger.

Skrevet

Jeg intervjuet en fyr en gang som hadde hvit fråde rundt kjeften.

Skrevet

Jeg intervjuet en fyr en gang som hadde hvit fråde rundt kjeften.

hoho!

Og jeg og min sjef var invitert til en presentasjon hos et reklamebyrå; vi ble vist ned i lunsjrommet i kjelleren -hvor han feide brødsmuler ned på gulvet - og ha hadde på seg en gul og rød t-skjorte - UNDER en hvit, svett nylonskjorte - sånn man brukte på 60-tallet....og så hadde han DEN grønne turneren i nesa - jeg ble helt fasinert....

ikke fast nick
Skrevet

"En fortalte at han var sykemeldt fra sin nåværende jobb (akkurat samme type jobb som han søker i vår bedrift) Men han kunne begynne å jobbe hos oss på dagen!"

Grunnen til sykemeldingen kan jo være arbeidsforholdene på den nåværende jobben, en sykemelding behøver ikke alltid skyldes fysisk sykdom/skade.

Men det er nok mange merkelige folk, ja.

Skrevet

Jeg var en gang med på et jobbintervju der søkeren kom for sent. Unnskyldningen var at h*n hadde vært innom en konkurrent og presentert seg når h*n først var i byen. Og h*n fortalte at grunnen til at h*n ønsket ny jobb var at sjefen der h*n jobbet nå var en dust. Jadda.... H*n fikk _ikke_ jobben.

Skrevet

He-he, hørtes kjent ut!

Har vært med på noen runder med ansettelser, og jeg blir like forundret hver gang.

Det snakkes stygt om andre søkere, det legges fram en holdning for det å jobbe (vil-tjene-penger-uten-å-jobbe-noe-særlig) som ikke ligner noe, folk juger om kompetanse og kunnskap og i det heletatt - folk er rare!

Så - det du har opplevd er ikke uvanlig ut fra min erfaring. Dessverre.

He-he, tjene penger uten å jobbe ja, en jobbsøker hos oss sa også det. Hennes målsetning i jobben hos oss var å etterhvert jobbe færre dager uten å gå ned i lønn. Slikt er jo enhver arbeidsgiver interessert i :-)

Skrevet

Han som var sykemeldt var kanskje sykemeldt pga. sterk mistrivsel på jobb, stress eller annet som kan bedres i en ny jobb?

Veldig vanskelig å vite om man skal være pågående for å få en jobb eller ikke. Noen arbeidsgivere vil ha noen som virker de er interessert, andre vil ha fred... Men syv ganger høres mye ut...

Man kan ha hørt at et arbeidsmiljø er godt selv om man ikke kjenner noen på arbeidsplassen. Rykter sprer seg fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...