Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hotmailadresse som jeg sjelden bruker, jeg vet at eks'en hadde passordet og nå har jeg mistanke om at han er innom der og sjekker posten min avogtil.

Er det noen måte jeg kan finne ut om det er tilfelle? Kan jeg finne IP-adressen hans noe sted der?

Har spurt han, men han nekter, men jeg kjenner han såpass at jeg vet at han aldri ville innrømmet om han hadde gjort det.

Kan jo gjøre det enkelt og skifte passord, men av prinsipp, mener jeg han burde holde seg for god til å lese min post selv om han vet passordet. Har ikke noe konfidensielt på den mailen uansett.

Bare lurer på om jeg kan finne det ut på noen måte?

Gjest Elextra
Skrevet

Mange steder man logger seg på vil jo tidspunktet for siste login fremgå, men kan ikke se det er tilfelle på hotmail(?).

En annen ting man vel ikke kan på hotmail er å markere mailer som uleste. Dermed må det være veldig fristende å legge en liten felle for ham. Hva med å sende en mail som ser ut til å være av meget personlig art fra en annen mailkonto? Om han ikke kan dy seg og åpner den for å lese vil du jo se at mailen er åpnet.

Gjest har hotmail
Skrevet

Mange steder man logger seg på vil jo tidspunktet for siste login fremgå, men kan ikke se det er tilfelle på hotmail(?).

En annen ting man vel ikke kan på hotmail er å markere mailer som uleste. Dermed må det være veldig fristende å legge en liten felle for ham. Hva med å sende en mail som ser ut til å være av meget personlig art fra en annen mailkonto? Om han ikke kan dy seg og åpner den for å lese vil du jo se at mailen er åpnet.

Man kan markere mailen som ulest etterpå.

mil1365380270
Skrevet

Men han kan vel bare markere den som ulest når han har lest?

Skrevet

Ja det var en lur ide, jeg har ikke noen annen anonym mailkonto da, men kan vel alltids opprette en!

Men uansett så kommer han jo til å nekte for at det var ham, så jeg lurte på om det finnes en måte å få håndfaste bevis på?

Som f.eks viser IP'en hans?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja det var en lur ide, jeg har ikke noen annen anonym mailkonto da, men kan vel alltids opprette en!

Men uansett så kommer han jo til å nekte for at det var ham, så jeg lurte på om det finnes en måte å få håndfaste bevis på?

Som f.eks viser IP'en hans?

Sjekk hva de andre svarer - man kan visst markere mail som ulest på hotmail.

mil1365380270
Skrevet

Få deg en annen mailkonto. Så sender du en saftig sladrehistorie (fiktiv) om noen felles bekjente eller noe til deg selv. Vent og se om det kommer ut. Man får ikke mer moro enn man lager selv ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Man kan markere mailen som ulest etterpå.

Ok!

Jeg bruker ikke hotmail noe særlig lenger, tror ikke man kunne det for mange år siden.

Gjest Elextra
Skrevet

Men han kan vel bare markere den som ulest når han har lest?

Ok!

Jeg bruker ikke hotmail noe særlig lenger, tror ikke man kunne det for mange år siden.

Gjest Elextra
Skrevet

Få deg en annen mailkonto. Så sender du en saftig sladrehistorie (fiktiv) om noen felles bekjente eller noe til deg selv. Vent og se om det kommer ut. Man får ikke mer moro enn man lager selv ;-)

Hehe, ikke dumt. Liker vanligvis ikke å lure andre i feller, men her ber han jo om det.

Gjest deilig og dum?
Skrevet

Nå syns jeg rett og slett du er idiotisk. Hvorfor i all verden skal du la en ex (eller en nåværende kjæreste for den sags skyld) ha ditt passord? Om han går inn og leser av nysjerrighet syns jeg du har bedt om det selv.

Nei, gå inn og skift det, det er fort gjort.

Skrevet

Men kan du ikke bare endre passordet? Du trenger da ikke å ta noe hensyn til en eks i så måte.

Jeg skjønner rett og slett ikke problemet ditt.

Skrevet

Be om at du får bekreftelse når mailen er lest eller åpnet.

I outlook finner du et valg for det under ALTERNATIVER

Skrevet

Jeg hadde latt alle prinsipper fare og skiftet passord - også av hensyn til de som sender deg mail.

Skrevet

er du Aryane OG Elextra? - blir forvirret i denne tråden jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

er du Aryane OG Elextra? - blir forvirret i denne tråden jeg.

Nei, jeg er ikke Aryane. Jeg ble bare litt engasjert her og kommenterte både det ene og det andre.

Skrevet

Nei, jeg er ikke Aryane. Jeg ble bare litt engasjert her og kommenterte både det ene og det andre.

hihi - som meg du :)

Skrevet

Det er jo bare, bare dumt at eks (og nåværende for den saks skyld) kjenner ditt passord. Hvorfor i all verden bytter du ikke?

Ikke noe ok for de som sender mail til deg heller at posten leses av en som nå, tross alt, er en fremmed.

Skrevet

Det er jo bare, bare dumt at eks (og nåværende for den saks skyld) kjenner ditt passord. Hvorfor i all verden bytter du ikke?

Ikke noe ok for de som sender mail til deg heller at posten leses av en som nå, tross alt, er en fremmed.

Som sagt så er dette en mail jeg omtrent ikke bruker, det var en konto vi opprettet første gang vi fikk internet, og den gangen brukte vi den begge to. Den blir nå bare brukt til moromail fra gamle venner som ikke er helt oppdatert. Så jeg er ikke redd han skal finne noe han ikke har noe med. Hadde bare vært litt morsomt å faktisk kunne bevise for ham at jeg vet at han går innpå der og sniker.

Skrevet

For å gjøre det enkelt og slippe å svare hver enkelt på det samme, gjør jeg det på denne måten:

Som sagt så er dette en mail jeg omtrent ikke bruker, det var en konto vi opprettet første gang vi fikk internet, og den gangen brukte vi den begge to fordi vi ikke visste bedre. Den blir nå bare brukt til moromail fra gamle venner som ikke er helt oppdatert. Så jeg er ikke redd han skal finne noe han ikke har noe med. Hadde bare vært litt morsomt å faktisk kunne bevise at jeg vet at han går innpå der og sniker.

Han må vel legge igjen noen elektroniske spor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...