Gå til innhold

Er det normal å være nervøs før en gifter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amen.

Vi valgte å gifte oss før vi fikk barn, og møtte veldig mange spørsmål av typen "er dere klare for en så alvorlig forpliktelse" og "dette er for resten av livet, hvordan tør dere dette?".

På samme tid planla flere venner og bekjente barn - men denslags kommentarer glimret med sitt fravær der.

Jeg var i bryllupet til ei som giftet seg bare 20 år gammel. Da satt en av hennes jevnaldrede venninner der - gravid i 6.-7. måned, og la ut høyt og tydelig om hvor sjokkerende det var å gifte seg i så ung alder!!!

*ha ha*

Skrevet

Amen.

Vi valgte å gifte oss før vi fikk barn, og møtte veldig mange spørsmål av typen "er dere klare for en så alvorlig forpliktelse" og "dette er for resten av livet, hvordan tør dere dette?".

På samme tid planla flere venner og bekjente barn - men denslags kommentarer glimret med sitt fravær der.

He he, merkelig det der.

Skrevet

Jeg var i bryllupet til ei som giftet seg bare 20 år gammel. Da satt en av hennes jevnaldrede venninner der - gravid i 6.-7. måned, og la ut høyt og tydelig om hvor sjokkerende det var å gifte seg i så ung alder!!!

*ha ha*

Herlig paradoksalt. ;o)

Skrevet

*ha ha*

He he

Skrevet

Herlig paradoksalt. ;o)

Utrolig at man ikke skjønner det selv! ;-)

Kan forøvrig legge til at bruden fortsatt er gift med den samme mannen - mer enn 20 år senere, mens den gravide forlengst har byttet ut gravøren og har barn med minst en til! ;-)

Skrevet

Utrolig at man ikke skjønner det selv! ;-)

Kan forøvrig legge til at bruden fortsatt er gift med den samme mannen - mer enn 20 år senere, mens den gravide forlengst har byttet ut gravøren og har barn med minst en til! ;-)

Denne kommentaren fikk min venninne da hun skulle gifte seg også.

" Men dere har jo ikke barn en gang - man bør jo få barn først for å se om man passer sammen "

Trenger jeg si mer?

*ler og himler litt med øynene*

Skrevet

" Men dere har jo ikke barn en gang - man bør jo få barn først for å se om man passer sammen "

Trenger jeg si mer?

*ha ha ha ha*

Verre og verre!!!

Skrevet

Ta det med ro. Det er normalt å grue seg litt. Men i praksis er man akkurat den samme etterpå som før. Det er bare et papir, en sikkerhet for dere begge, og en sikkerhet for evt unger dere vil få.

Lykke til!

Skrevet

Trenger jeg si mer?

Enten finnes det flere der ute, ellers kjenner vi samme person! Vedkommende sa, på spørsmål om giftemål: "Vi får se hvordan det går når vi har fått de barna vi skal ha!".

De giftet seg riktignok når de var ferdig med å ha fått barn, men holdningen var jo noe spesiell for meg...

Skrevet

Enten finnes det flere der ute, ellers kjenner vi samme person! Vedkommende sa, på spørsmål om giftemål: "Vi får se hvordan det går når vi har fått de barna vi skal ha!".

De giftet seg riktignok når de var ferdig med å ha fått barn, men holdningen var jo noe spesiell for meg...

;-)

I kongelige kretser, har jo dette med å kunne skaffe en arving særdeles viktig, og spesielt før i tiden. Mang en konge har måttet bytte ut kona for å få en som kunne skaffe han barn.

Kanskje disse folkene i historien din har valgt en annen innfalsvinkel til dette: De vil sikre seg at den de gifter seg med faktisk er i stand til å skaffe dem barn, og kun "harde bevis" teller!! ;-)

Skrevet

Ja, jeg steiler litt over sånt.

Tenker de ikke på farens rettigheter? Tenker de ikke på arv etc? Har absolutt alle samboere skrevet testamente og kontrakt?

Tenker de over at hvis mor i et samboerforhold med unger dør, er det ikke fars automatiske rett å ha barna - men hennes slektninger?

Skal det liksom være bare for moroskyld at man får barn, mens det må være dønn alvor for å gifte seg?????

Skjønner det ikke jeg heller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...