Gå til innhold

Jobbinterjuv i morgen

Gjest trenger ekstra penger

Anbefalte innlegg

Gjest trenger ekstra penger
Skrevet

Jeg har vært på en del jobbinterjuver i det siste, for det meste i butikk, og slike steder som ikke krever utdannelse. (jeg er under utdannelse)

Noen av interjuvene føler jeg går kjempe bra, andre dårlige. Selv synest jeg at jeg er den samme hele tiden, men at det er de som interjuver meg det kommer an på. Noen er veldig flinke stiller gode spørsmål og vi får god kontakt. Andre tar veldig avstand, stiller same spørsmål om og om igjen med ulike formuleringer, og svaret er jo det samme, så jeg føler at jeg hele tidern gjentar meg selv.

Har ikke gått i fellene i forje innlegg, snakket stygt om andre søkere eller ringt og hørt om jobben er min.Jeg konsentrerer meg om meg selv og hva jeg kan bidra med.

Har dere gode jobbinterjuv ting å komme med til meg?

Går alltid ordentlig kledd, feks hvit bluse, jeans (er litt "kule" jobber jeg søker på)vellstelt, høflig og snakker naturlig, men pent. (ikke banning sefølgelig) jeg prøver å være smilendes og blid.

En annen ting: jeg er litt stor, det vil si jeg får plass i de fleste klærene butikkene her, men ikke i str xs, heller l og xl. Kan det ha noe med at jeg ikke får jobbene?

Jeg har erfaring med kunebehandlig og god cv, referanser og attester.

De som interjuver meg er alltid bitte små og det er jo de fleste jeg ser rundt om i butikker også, men det er noen litt større jenter som jobber i kule eller fine butikker, jenter med litt mage og lår.

Skrevet

Tja.

Nevn den egenskapen som du synes er mest positiv ved deg selv, som har relevans til jobben, var et av spørsmålene jeg fikk.

Tenk litt gjennom hva du vil svare på sånt.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg merker meg ofte ved de jeg kan snakke naturlig med - de jeg ikke trenger å "forhøre".

Altså, jeg stiller spørsmål og har en liste - men dersom jeg klarer å komme gjennom listen ved hjelp av en naturlig dialog fremfor å faktisk måtte stille hvert spørsmål, så teller det positivt.

De som ikke snakker selv legger jeg vekk med en gang.

Ang. utseende ditt - det _kan_ ha noe med saken å gjøre, noen er jo overfladiske på sånt. Men et profesjonelt sted vil ikke la en god kandidat slippe unna bare pga noen ekstra kilo - i hvertfall ikke om du er velstelt (som du beskriver selv) og oppegående ellers.

Skrevet

Hvis jeg skulle ansatt noen for butikk eller lignende jobb, ville jeg lagt vekt på to ting:

* at vedkommende er pålitelig

* at vedkommende har god serviceinstilling - det innebærer et ryddig ytre og en åpen, blid og høflig væremåte

Gode referanser betyr MYE.

Om det spiller noen rolle at du er stor? Tja - så lenge du passer i butikkens klær, bør det ikke gjøre det. Men det er liten tvil om at jo "kulere" butikken er, jo viktigere blir det ytre. Og da kan det godt være at noen er opptatt av sånt.

Det er imidlertid ikke uvanlig å søke endel jobber og gjennomgå mange intervjuer før man får napp, så det trenger ikke være deg det er noe galt med i det hele tatt. Men kanskje du søker for smalt? Altså i samme type butikker, mens du kunne tjent på et litt videre søkefelt?

Og sett i lys av tidligere tråder om hilsing her inne nylig: Har du et fast håndtrykk og ser den du hilser på i øynene? ;o)

Skrevet

Det kan godt hende at de, uten å si det, selvsagt, holder størrelsen din mot dehg. Men det kan du jo snu til din fordel! Si noe sånn som: Jeg tror jeg kan være et godt eksempel på at også litt større damer kan se flotte ut i klær herfra. Eller noe sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...