Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Vi har diskutert konfirmasjon en tid. Jeg mener at det vanlige er å be besteforedre til konfirmanten, tanter og onkler til konfirmanten + kusiner og fettere + oldefar (selv om vi vet han ikke kommer pga for lang reisevei for han. han er jo gammel) Mannen min vil invitere en familievenn, hvor vi ble bedt til hans barn i konfirmasjon. Jeg synes dette ser litt snålt ut for da mener jeg at mine tanter og onkler også skal komme, fordi jeg en gang ble bedt til barna deres. Og da kan vi jo like godt stelle bestille et lokale, og forberede oss på at dette blir nesten som en brylupp. Høres jo morsomt ut det da. Men er det vanlig å be egne tanter og onkler til konfirmasjon? Vi har stor familie på begge sider. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Tja...i min konfirmasjon var i hvert fall både mine egne tanter og onkler, og en del av foreldrene mine sine tanter og onkler - de vi hadde mest kontakt med. Vi hadde også et vennepar av familien med deres barn, og en venninne av meg. 0 Siter
avtrykk Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg kommer til å invitere de i familien vi har mest kontakt med. Dvs barnets besteforeldre, tanter, faddere (som er venner av oss), tante og onkel til faren, kusine og fettere til faren, samt noen tremenninger til barnet. Det blir en god gjeng det, men det er nettverket rundt oss, og da kan vi ikke utelukke noen. Det er bare å begynne å spare!!! 0 Siter
nick Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Gjør som en i slekta mi, be alle de som ikke kan komme. Sånn sikrer du masse gaver, og et evig ettermele. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Gjør som en i slekta mi, be alle de som ikke kan komme. Sånn sikrer du masse gaver, og et evig ettermele. He he. Høres litt utspekulert ut:) 0 Siter
amerikafareren Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Dette er vel individuelt, og for meg er det naturlig å be venner og jeg har blitt bedt som familievenn i konfirmasjoner også. 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg hadde omtrent dobbelt så mange i konfirmasjonen min som jeg kommer til å ha i bryllupet. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Dette er vel individuelt, og for meg er det naturlig å be venner og jeg har blitt bedt som familievenn i konfirmasjoner også. Jeg kunne også ha tenkt meg meg å be venner, men da må han også be venner, ellers blir det jo svært rart. Dette kan jo ende med en konfirmasjon på 100 stykker, og det er vel å legge lista litt høyt. Vi må tenke på at vi har konfirmant igjen om to år også. Typisk at den eldste får mest oppmerksomhet egentlig. Slik var det med barnedåpen også. Man orker slikt bare en gang:) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg hadde omtrent dobbelt så mange i konfirmasjonen min som jeg kommer til å ha i bryllupet. Vi var 60 stykker i bryluppet. 0 Siter
kyrillo Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Denne er så god. Tror jeg fant den her på DOL en gang i tiden: Moderne tiders gjesteliste Konfirmant Helbror Halvsøster Stesøster Far Mor Stefar Stemor Mors helsøster m/fam Mors helsøsters fraskilte mann m/frue Mors halvbror Mors bortadopterte halvsøster m/fam Fars søsken m/fam Mormor Mormors eksmann Farmor Farfar Stefarmor Stefarmors samboer Stestefarmor (stefars stemor) Steonkel Halvsteonkel Kjæreste Hilsen Anja (den bortadopterte tanta) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Denne er så god. Tror jeg fant den her på DOL en gang i tiden: Moderne tiders gjesteliste Konfirmant Helbror Halvsøster Stesøster Far Mor Stefar Stemor Mors helsøster m/fam Mors helsøsters fraskilte mann m/frue Mors halvbror Mors bortadopterte halvsøster m/fam Fars søsken m/fam Mormor Mormors eksmann Farmor Farfar Stefarmor Stefarmors samboer Stestefarmor (stefars stemor) Steonkel Halvsteonkel Kjæreste Hilsen Anja (den bortadopterte tanta) *LOL* Jeg slipper heldigvis å tenke på slike problemer . Er vanskelig nok likevel:) 0 Siter
fresja Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Dere må ikke glemme å be fadrene. De er vel de viktigste! Noen ber foreldrenes tanter/onkler, men ikke de som har ett drøss med vanlige tanter/onkler. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Dere må ikke glemme å be fadrene. De er vel de viktigste! Noen ber foreldrenes tanter/onkler, men ikke de som har ett drøss med vanlige tanter/onkler. Fadrene er tanter og onkler. 0 Siter
tut og kjør Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Vi hadde konfirmasjon i fjor vår og gjestelisten så slik ut; Faddere!!! Besteforeldre Våre søsken Våre onkler/tanter 1 kamerat avkonfirmanten Konfirmantens søskenbarn konfirmantens søsken 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.