Gå til innhold

Hvem skal man be?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi har diskutert konfirmasjon en tid.

Jeg mener at det vanlige er å be besteforedre til konfirmanten, tanter og onkler til konfirmanten + kusiner og fettere + oldefar (selv om vi vet han ikke kommer pga for lang reisevei for han. han er jo gammel)

Mannen min vil invitere en familievenn, hvor vi ble bedt til hans barn i konfirmasjon.

Jeg synes dette ser litt snålt ut for da mener jeg at mine tanter og onkler også skal komme, fordi jeg en gang ble bedt til barna deres.

Og da kan vi jo like godt stelle bestille et lokale, og forberede oss på at dette blir nesten som en brylupp.

Høres jo morsomt ut det da.

Men er det vanlig å be egne tanter og onkler til konfirmasjon?

Vi har stor familie på begge sider.

Skrevet

Tja...i min konfirmasjon var i hvert fall både mine egne tanter og onkler, og en del av foreldrene mine sine tanter og onkler - de vi hadde mest kontakt med.

Vi hadde også et vennepar av familien med deres barn, og en venninne av meg.

Skrevet

Jeg kommer til å invitere de i familien vi har mest kontakt med. Dvs barnets besteforeldre, tanter, faddere (som er venner av oss), tante og onkel til faren, kusine og fettere til faren, samt noen tremenninger til barnet.

Det blir en god gjeng det, men det er nettverket rundt oss, og da kan vi ikke utelukke noen.

Det er bare å begynne å spare!!!

Skrevet

Gjør som en i slekta mi, be alle de som ikke kan komme. Sånn sikrer du masse gaver, og et evig ettermele.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Gjør som en i slekta mi, be alle de som ikke kan komme. Sånn sikrer du masse gaver, og et evig ettermele.

He he. Høres litt utspekulert ut:)

amerikafareren
Skrevet

Dette er vel individuelt, og for meg er det naturlig å be venner og jeg har blitt bedt som familievenn i konfirmasjoner også.

Skrevet

Jeg hadde omtrent dobbelt så mange i konfirmasjonen min som jeg kommer til å ha i bryllupet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette er vel individuelt, og for meg er det naturlig å be venner og jeg har blitt bedt som familievenn i konfirmasjoner også.

Jeg kunne også ha tenkt meg meg å be venner, men da må han også be venner, ellers blir det jo svært rart.

Dette kan jo ende med en konfirmasjon på 100 stykker, og det er vel å legge lista litt høyt. Vi må tenke på at vi har konfirmant igjen om to år også.

Typisk at den eldste får mest oppmerksomhet egentlig. Slik var det med barnedåpen også.

Man orker slikt bare en gang:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg hadde omtrent dobbelt så mange i konfirmasjonen min som jeg kommer til å ha i bryllupet.

Vi var 60 stykker i bryluppet.

Skrevet

Denne er så god. Tror jeg fant den her på DOL en gang i tiden:

Moderne tiders gjesteliste

Konfirmant

Helbror

Halvsøster

Stesøster

Far

Mor

Stefar

Stemor

Mors helsøster m/fam

Mors helsøsters fraskilte mann m/frue

Mors halvbror

Mors bortadopterte halvsøster m/fam

Fars søsken m/fam

Mormor

Mormors eksmann

Farmor

Farfar

Stefarmor

Stefarmors samboer

Stestefarmor (stefars stemor)

Steonkel

Halvsteonkel

Kjæreste

Hilsen Anja (den bortadopterte tanta)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Denne er så god. Tror jeg fant den her på DOL en gang i tiden:

Moderne tiders gjesteliste

Konfirmant

Helbror

Halvsøster

Stesøster

Far

Mor

Stefar

Stemor

Mors helsøster m/fam

Mors helsøsters fraskilte mann m/frue

Mors halvbror

Mors bortadopterte halvsøster m/fam

Fars søsken m/fam

Mormor

Mormors eksmann

Farmor

Farfar

Stefarmor

Stefarmors samboer

Stestefarmor (stefars stemor)

Steonkel

Halvsteonkel

Kjæreste

Hilsen Anja (den bortadopterte tanta)

*LOL*

Jeg slipper heldigvis å tenke på slike problemer . Er vanskelig nok likevel:)

Skrevet

Dere må ikke glemme å be fadrene. De er vel de viktigste!

Noen ber foreldrenes tanter/onkler, men ikke de som har ett drøss med vanlige tanter/onkler.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dere må ikke glemme å be fadrene. De er vel de viktigste!

Noen ber foreldrenes tanter/onkler, men ikke de som har ett drøss med vanlige tanter/onkler.

Fadrene er tanter og onkler.

Skrevet

Vi hadde konfirmasjon i fjor vår og gjestelisten så slik ut;

Faddere!!!

Besteforeldre

Våre søsken

Våre onkler/tanter

1 kamerat avkonfirmanten

Konfirmantens søskenbarn

konfirmantens søsken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...