Gjest Mique Skrevet 13. mars 2001 Skrevet 13. mars 2001 Hei! har du noen gode råd om hvordan man kan gå opp i vekt? Jeg spiser sunn mat hver dag, men jeg har ikke hatt mensen på et halvt år alikevel (selv om jeg ikke trener så mye). Jeg vet ikke om jeg har spiseforstyrrelser heller, tror egentlig ikke det ( jeg har i hvert fall ikke anoreksia eller bulimi, for jeg vet jeg er litt for tynn). Men altså, er det noen matvarer som er bedre enn andre når det gjelder å gå opp i vekt?? Please svar... 0 Siter
junit Skrevet 13. mars 2001 Skrevet 13. mars 2001 Hei Mique.... Først er det sånne småting som smør på skiva, og saft med sukker i som hindrer at du iallefall går NED i vekt. For å gå opp i vekt kunne du selvfølgelig ha hevet innpå med masse fastfood, men det kan gå ut over helsa di, og det er sikkert ikke ønsket. Mitt råd er å gå til en ernærings-ekspert der du får all den hjelp du trenger... *klem* 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 14. mars 2001 Skrevet 14. mars 2001 Kjære Mique! Du har ennå ikke fått tilbake menstruasjonen som kan tyde på at vekten din fremdeles er for lav, at du bruker for lite fet mat i kosten din, kanskje driver vel mye fysisk aktivitet eller grunnet psykisk stress. Dette er kjente grunner for uteblivende menstruasjon ved spiseforstyrrelser, men det kan selvsagt også være andre årsaker til at menstruasjonen uteblir. Jeg vil råde deg til å ta ditt spørsmål opp under forum for mat og ernæring og dersom du til tross for normal vekt, normal kost og normal mengde fysisk aktivitet ikke får tilbake menstruasjonen bør du oppsøke lege. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.