Gå til innhold

Hvor mye spekemat pr.pers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jo funnet dette på nett, men finner bare ang. stek og sånn. Vi skal ha spekemat og rømmegrøt i barndåp. Har potetsalat også. Tror jeg dropper eggerøre. Det må vel være greit?

Hvor mye spekemat beregner jeg pr.pers.? Vet ikke helt hvor mange vi blir, 20 stk. kanskje.

Skrevet

"Beregn ca. 150 g per person når du har enkelt tilbehør som salat, flatbrød og rømme. Har du tyngre tilbehør som potetsalat og eggerøre, eller at spekematen er en del av en rett, kan du beregne mindre. Som regel går det mest spekeskinke, så det kan være lurt å beregne halvparten av denne. Resten fordeles på fenalår og spekepølser."

Skrevet

"Beregn ca. 150 g per person når du har enkelt tilbehør som salat, flatbrød og rømme. Har du tyngre tilbehør som potetsalat og eggerøre, eller at spekematen er en del av en rett, kan du beregne mindre. Som regel går det mest spekeskinke, så det kan være lurt å beregne halvparten av denne. Resten fordeles på fenalår og spekepølser."

Tallet 150 g lå i bakhodet mitt når jeg svarte deg i sta, men skjønte ikke hvor jeg hadde det fra, og var usikker på om det i det hele tatt stemte, så jeg droppa å si noe... hehe

Skrevet

Tallet 150 g lå i bakhodet mitt når jeg svarte deg i sta, men skjønte ikke hvor jeg hadde det fra, og var usikker på om det i det hele tatt stemte, så jeg droppa å si noe... hehe

Ah - du er smartere enn du er klar over selv!

Skrevet

Så flott at du fant svaret på det!

Spurte selv om det her en gang, og fikk bare til svar at det kunne jeg spørre cateringfirmaer om.

I en brosjyre jeg har fra et cateringfirma har de både 100, 150 og 200 grams kuverter, men med både eggerøre, potetsalat, grønn salat og litt småfrukt som tilbehør.

For meg hadde det vært veldig snodig uten eggerøre til...

Skrevet

Spurte selv om det her en gang, og fikk bare til svar at det kunne jeg spørre cateringfirmaer om.

I en brosjyre jeg har fra et cateringfirma har de både 100, 150 og 200 grams kuverter, men med både eggerøre, potetsalat, grønn salat og litt småfrukt som tilbehør.

Ja, jeg får lage eggerøre! :-)

Skrevet

Spekemat og eggerøre er som brød og smør syns jeg.

Skrevet

Jada - jeg har innsett at jeg må ha eggerøre!

Skrevet

Jaha...? Og med det mener du at...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...