Gjest (Anonymous) Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 I går kveld fikk jeg fryktelig vonde kynnere! Da hadde jeg hele dagen gått med menssmerter. (Må kanskje nevne at vi hadde sex kvelden før...) De artet seg akkurat som rier, smerten startet i korsryggen og bredte seg over magen og ned i beina. De var ikke spesiellt sterke, men til kynnere å være var de det! Det hjalp ikke at jeg snudde på meg og rørte på meg. Tok paracet, men det tok ikke smertene heller. Det varte hele natten, og utpå morgenkvisten sovnet jeg. Bestemte meg for å ringe lege hvis det fortsatte. Men da jeg våknet var smertene blåst borte!! Har fremdelse mye kynnere, men det er ikke vondt lenger. Kan det ha noe med at vi hadde sex å gjøre? Har lest og lett for å finne ut om det er vanlig med smerter som begynner et døgn etter sex, men finner ingenting! Har imidlertidig lest at sæd kan gjøre livmormunnen moden. Har ikke opplevd dette etter sex før, bare litt øm livmor noen timer etter... Noen som vet noe? Bør jeg ta meg en tur til legen for å sjekke evt. modning? Er i uke 25. (24+5) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21973-vonde-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Og nå kjenner jeg barnet VELDIG langt nede!!! Føler det som et press mot livmormunnen. Kjenner spark nede i skjeden, og føler det "er" noe der. Kan ikke huske å ha følt spark så langt nede i mitt forrige svangerskap. Har ikke endret utflod e.l. Er det vanlig med spark så langt nede? Skal til jordmor om en uke. Bør jeg ta meg en tur før det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21973-vonde-kynnere/#findComment-94229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 14. mars 2001 Del Skrevet 14. mars 2001 En større, amerikansk undersøkelse, som nylig ble publisert, viser at det ikke skulle være noen grunn til å frykte prematur fødsel på bakgrunn av seksuell aktivitet i svangerskapet. Dette er også noe jeg lærte på jordmorskolen, så helt nytt skulle det ikke være. Noe annet er det imidlertid når du opplever å få så sterke kynnere i etterkant. Det høres egentlig ikke så bra ut. Det gode er at de ga seg etter en stund. Hvis du er usikker på om samleie kan framprovosere de samme smertefulle kynnerne også i tiden fremover, kan det kanskje være lurt å få vurdert evt. effekt på livmorhalsen. I mellomtiden kan dere kanskje ta det litt rolig på sex-fronten. Mener ikke at dere skal være avholdne, men litt mer forsiktig. Det er klart at kraftige støt mot livmorhalsen kan virke mer provoserende enn lettere kontakt. Dette gjelder hvis det er en viss modning på gang. Det er som du skjønner, alt for tidlig med modning nå, 4 mndr. før tiden. Kynnere i seg selv er ikke farlig i uke 25, men de bør ikke være så kraftige at de gir smerter og sterkt ubehag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21973-vonde-kynnere/#findComment-94312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.