Gå til innhold

Rapport fra en hjemme alene- tilværelse.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mann og barn er på vinterferie, mens jeg må jobbe, men det har slett ikke vært synd på meg.(bortsett fra da jeg ble liggende på gulvet med ryggvondt)

Slik har det vært.

mandag: Jobb - Middag: Pizza Ristorante - Ligge på sofaen å late meg, se på Tv og lese aviser og bok.

tirsdag: Akkurat det samme, men velger Pizza Orginale isteden.

Onsdag: Akkurat det samme, men faller tilbake til Pizza Ristorante.

Har forresten satt på en vaskemaskin i dag da.

Et slikt liv har jeg ikke hatt siden jeg var ung og bodde på hybel. Herrrrrlighet så deilig!

Må skylde litt på ryggen da.

Har i grunnen ikke hatt noe valg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hmm... Jeg har ingen barn, jeg. Har hørt at det er veldig slitsomt... Men etter hvert må jeg bestemme meg for om jeg skal prøve å få eller ikke.

Den friheten du beskriver, har jeg mer eller mindre hver dag... Er det tøft å gi avkall på den for å stifte familie?

Gjest Hanneline
Skrevet

Hmm... Jeg har ingen barn, jeg. Har hørt at det er veldig slitsomt... Men etter hvert må jeg bestemme meg for om jeg skal prøve å få eller ikke.

Den friheten du beskriver, har jeg mer eller mindre hver dag... Er det tøft å gi avkall på den for å stifte familie?

Har heller ikke barn, og ingen planer om å få det.

Men må si jeg NYTER når jeg har leiligheten for meg selv og sambo er på ferie noen dager.

Noe med å slippe å ta hensyn, se på hva en vil på tv, spise hva en vil uten å dele, ligge i beste stolen uten å bli jaget vekk, gå i slaskete klær uten å tenke på å "se skikkelig ut".

I det hele tatt, ha en god gammel "bare meg og hva jeg vil gjøre" følelse.

Skrevet

Jeg er irrgrønn av misunnelse!!! Her tusler jeg med 3 (gjentar: tre) syke barn og en mann som må jobbe hjemme! Ååååååååå så grønn jeg er! Kanskje jeg kaster opp snart....

Det er deg vel unt da - min pizzatid kommer nok også!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Men må si jeg NYTER når jeg har leiligheten for meg selv og sambo er på ferie noen dager.

Noe med å slippe å ta hensyn, se på hva en vil på tv, spise hva en vil uten å dele, ligge i beste stolen uten å bli jaget vekk, gå i slaskete klær uten å tenke på å "se skikkelig ut".

Oj, det meste jeg har vært borte fra samboeren min er ett eller to døgn... Og det er sjelden. Sant å si er jeg nesten litt avhengig av ham. Det kan være deilig å være borte fra hverandre en kveld i ny og ne, men så kommer abstinensene...

Men så har vi også en del hobbyer, så vi kan godt være i samme hus uten å sitte oppå hverandre. Ser for eksempel ikke så mye på tv.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man må vel ha barn for å kunne nyte den friheten til fulle kanskje?

Synes ikke det var så stas med den friheten da jeg hadde den hele tiden.

Så svaret er: Nei, det var ikke tøft:)

Gjest Good luck
Skrevet

Lykke til med ekteskapet, du..

Skrevet

Jeg har det også sånn denne uka, mann og tre barn på ferie mens jeg jobber. Men jeg klarer ikke helt å kose meg, det er så tomt og rart her, og jeg har helt glemt hva man gjør når man ikke har barn. Samtidig er jeg litt ergelig på meg selv over at jeg ikke klarer å nyte skikkelig å ha noen dager for meg selv. Men det er godt å bare stå opp alene og dra på jobb om morgenen da, det nyter jeg. :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er irrgrønn av misunnelse!!! Her tusler jeg med 3 (gjentar: tre) syke barn og en mann som må jobbe hjemme! Ååååååååå så grønn jeg er! Kanskje jeg kaster opp snart....

Det er deg vel unt da - min pizzatid kommer nok også!

Å stakkars, var gjennom en runde med syke barn tidligere i år. Ikke noe gøy nei.

Men det er et lys på andre siden av tunnelen. Det går som regel over:)

Snart er det sommer, sol og ferie osv osv:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har det også sånn denne uka, mann og tre barn på ferie mens jeg jobber. Men jeg klarer ikke helt å kose meg, det er så tomt og rart her, og jeg har helt glemt hva man gjør når man ikke har barn. Samtidig er jeg litt ergelig på meg selv over at jeg ikke klarer å nyte skikkelig å ha noen dager for meg selv. Men det er godt å bare stå opp alene og dra på jobb om morgenen da, det nyter jeg. :-)

Jeg tror ryggproblemene har gjort at jeg faktisk har greid å bare late meg. Jeg har vanligvis en tendens til å skulle utnytte tiden og få gjort mest mulig. Nå har jeg bare kost meg.

Jeg snakket med mannen min på telefonen i sted.

Han sa: Jeg vil komme hjem til ryddig hus!

Ha ha, det er det jeg pleier å si, så nå skulle han ta igjen liksom:)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Man må vel ha barn for å kunne nyte den friheten til fulle kanskje?

Synes ikke det var så stas med den friheten da jeg hadde den hele tiden.

Så svaret er: Nei, det var ikke tøft:)

Tja, jeg nyter nå friheten min, har tid til hobbyer osv. Men tenker at kanskje jeg kommer til å angre hvis jeg ikke griper sjansen mens jeg kan til å prøve å stifte familie. Så eg får no sjå med tida...

Du får nyte det som er igjen av ferieuka, du da... Med eller uten vond rygg og så mye pizza du vil. Og samle krefter til sjarmtrollene kommer hjem igjen!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tja, jeg nyter nå friheten min, har tid til hobbyer osv. Men tenker at kanskje jeg kommer til å angre hvis jeg ikke griper sjansen mens jeg kan til å prøve å stifte familie. Så eg får no sjå med tida...

Du får nyte det som er igjen av ferieuka, du da... Med eller uten vond rygg og så mye pizza du vil. Og samle krefter til sjarmtrollene kommer hjem igjen!

Ja, de kommer i morgen. Minstemor vil ikke gå glipp av karnavalet i barnehagen på fredag:)

Skrevet

Å stakkars, var gjennom en runde med syke barn tidligere i år. Ikke noe gøy nei.

Men det er et lys på andre siden av tunnelen. Det går som regel over:)

Snart er det sommer, sol og ferie osv osv:)

jadajada! Hehe - det går nok bra!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

jadajada! Hehe - det går nok bra!

Det føles ikke slik nå, men det GJØR det:)

*trøsteklem fra meg til deg*

Skrevet

Det føles ikke slik nå, men det GJØR det:)

*trøsteklem fra meg til deg*

Takk for trøst - jeg skjønner jo at all teori tilsier at dette er midlertidig! Men man kan jo undre seg over at jeg ikke legger meg, jeg som skal sprudle og leke inne med tre barn som IKKE har særlig tålmodighet med hverandre etter mange dager i hopes!

*tusler i seng*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Takk for trøst - jeg skjønner jo at all teori tilsier at dette er midlertidig! Men man kan jo undre seg over at jeg ikke legger meg, jeg som skal sprudle og leke inne med tre barn som IKKE har særlig tålmodighet med hverandre etter mange dager i hopes!

*tusler i seng*

Godnatta. Skal henge opp en maskin og komme meg i seng jeg også.

Skrevet

Jeg er student jeg, har hatt det sånn hver dag i noen år nå :D

Skrevet

Oj, det meste jeg har vært borte fra samboeren min er ett eller to døgn... Og det er sjelden. Sant å si er jeg nesten litt avhengig av ham. Det kan være deilig å være borte fra hverandre en kveld i ny og ne, men så kommer abstinensene...

Men så har vi også en del hobbyer, så vi kan godt være i samme hus uten å sitte oppå hverandre. Ser for eksempel ikke så mye på tv.

Heldiggris... Jeg tilbringer minst halvparten av årets netter alene...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Heldiggris... Jeg tilbringer minst halvparten av årets netter alene...

Oj,har du mann som reiser mye? (Eller er du singel og på sjekker'n halvparten av årets netter...?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...