Gå til innhold

Rapport fra en hjemme alene- tilværelse.

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Lykke til med ekteskapet, du..

Eh... Hva er egentlig forskjellen på ekteskap og samboerskap? Jeg er klar over den juridiske forskjellen, men den kan en jo ordne hos advokat, hvis en vil.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det høres helt herlig ut!

Og jeg er ikke misunnelig. For i går reiste sambo og ungene på vinterferie, kommer ikke hjem før søndag kveld. Og jeg skal nyte hver time jeg er alene hjemme.

Ha en fin dag!

Skrevet

Eh... Hva er egentlig forskjellen på ekteskap og samboerskap? Jeg er klar over den juridiske forskjellen, men den kan en jo ordne hos advokat, hvis en vil.

Istedetfor å bruke tusenvis av kroner på advokat for å sette opp en juridisk riktig samboeravtale (inkl. arv og alt det der) så er det adskillig rimeligere å gifte seg på rådhuset... ;o)

Skrevet

Istedetfor å bruke tusenvis av kroner på advokat for å sette opp en juridisk riktig samboeravtale (inkl. arv og alt det der) så er det adskillig rimeligere å gifte seg på rådhuset... ;o)

....og likevel så kaller enkelte samboerskap for "papirløst ekteskap"! ;.)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det høres helt herlig ut!

Og jeg er ikke misunnelig. For i går reiste sambo og ungene på vinterferie, kommer ikke hjem før søndag kveld. Og jeg skal nyte hver time jeg er alene hjemme.

Ha en fin dag!

Kos deg masse:)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Kos deg masse:)

Takk for det :)

Du får fortsett å kose deg du også.

Håper ryggen din blir bedre!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Takk for det :)

Du får fortsett å kose deg du også.

Håper ryggen din blir bedre!

Ja, nå går det bedre igjen. Det er ikke lenger smertefullt, er bare stiv.

Jeg prøver å vrikke på hoftene når jeg går nå, for å løse opp.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Joda, sånn rent teknisk, så. Men hvis man tenker på å gifte seg, så ligger det et ekstremt press i slekta (for de fleste, i hvert fall) om at man skal holde stort selskap. Og DET er dyrt, det!!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

....og likevel så kaller enkelte samboerskap for "papirløst ekteskap"! ;.)

Ja, det er jo ikke så rart, for hverdagen er jo den samme enten en har inngått sitt samliv på den ene eller andre måten. Det som betyr noe, er hvordan de to som lever sammen skaper sin egen hvedag.

Derfor var det at jeg stusset litt når Goodluck sa lykke til med ekteskapet til Hanneline, da hun skrev om det å være samboer.

Skrevet

Jeg er kjempemisunnelig. Ja, ikke på ryggen din da, men på "hybeltilværelsen".

Skrevet

Oj,har du mann som reiser mye? (Eller er du singel og på sjekker'n halvparten av årets netter...?)

Samboer med en sjømann...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Samboer med en sjømann...

Oj, det er sikkert utfordrende. Høres litt trist ut... Men du blir antakelig veldig selvstendig, da? Og gjensynsgleden er sikkert stor når han kommer hjem?

Skrevet

Oj, det er sikkert utfordrende. Høres litt trist ut... Men du blir antakelig veldig selvstendig, da? Og gjensynsgleden er sikkert stor når han kommer hjem?

Ja, jeg har alltid noe å glede meg til når han er vekk, for å si det sånn. Men han er kun borte i 14 dager av gangen da, og så skjemmer han meg litt bort når han kommer hjem.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ja, jeg har alltid noe å glede meg til når han er vekk, for å si det sånn. Men han er kun borte i 14 dager av gangen da, og så skjemmer han meg litt bort når han kommer hjem.

Det er jo bra det, i alle fall. Det viktigste er at man har det fint sammen!

Skrevet

hahaha høres fortreffelig deilig ut, spør du meg. *s*

(og gleder meg til jeg skal ha jobbeuke mens mann og barn er på ferie. Blir ikke før i sommer da men...)

Skrevet

Det er jo bra det, i alle fall. Det viktigste er at man har det fint sammen!

:-)

Skrevet

Det er NESTEN sånn jeg skal ha det neste uke! Da reiser min mann avgårde med de to eldste på vinterferie. Jeg og minstemor på snart to år skal være igjen og "jobbe" - dvs jeg på jobb og hun i barnehagen.

Blir rart med bare ETT barn! Har aldri vært alene med henne før, tror vi får en koselig uke, men det blir sikkert ganske så stille i huset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...