Gå til innhold

Prøv en uke uten.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foresten jeg lever ikke i min egen"boble"

Hva gjorde de før tv kom a?????

Noen hadde vel radio, men før radioen også da, hva gjorde mennesker før???

Det de gjorde før, var å hjelpe de som trengte hjelp. For den gang hørte man ikke om all verdens tragedier, man hørte bare om de lokale som man hadde en sjans til å kunne bidra i, ved å hjelpe.

Frustrasjonen i dag er at vi hører om så mye som vi ikke kan gjøre noe med, og det er unaturlig for et menneske som er født til å handle på impulser.

Skrevet

Det de gjorde før, var å hjelpe de som trengte hjelp. For den gang hørte man ikke om all verdens tragedier, man hørte bare om de lokale som man hadde en sjans til å kunne bidra i, ved å hjelpe.

Frustrasjonen i dag er at vi hører om så mye som vi ikke kan gjøre noe med, og det er unaturlig for et menneske som er født til å handle på impulser.

Flott skrevet!!!

Gjest regler mot fugleinfluensa
Skrevet

Jeg hørte om ei som påsto hun var immun mot fugleinfluensa; hun hadde vært gift med en gjøk i 30 år...

1. Ikke tillatt å ha høne i senga

2. Forbudt mot lommelerke

3. Avvis stolte haner

4. Hold avstand til sangfugler

5. Ingen rype på si

6. Ikke innled omgang med en gammel røy

7. Ikke lek hauk i arbeidstiden

8. Ikke vær nebbete mot andre

9. Ikke hold èn fulg i hånda, 10 på taket er foreløpig lov

10. Forbudt mot å slippe duer (det er inntil videre lov å ha ugler i mosen)

Skrevet

1. Ikke tillatt å ha høne i senga

2. Forbudt mot lommelerke

3. Avvis stolte haner

4. Hold avstand til sangfugler

5. Ingen rype på si

6. Ikke innled omgang med en gammel røy

7. Ikke lek hauk i arbeidstiden

8. Ikke vær nebbete mot andre

9. Ikke hold èn fulg i hånda, 10 på taket er foreløpig lov

10. Forbudt mot å slippe duer (det er inntil videre lov å ha ugler i mosen)

hihi det var jamen godt du gav oss beskjed!! Haha

Skrevet

Det har jeg prøvd mange ganger (jeg er på sjøen når jeg jobber). Veldig deilig noen ganger, men av og til blir det slitsomt å ikke vite noe om noe når man kommer tilbake til den virkelige verden igjen.

Skrevet

Ferien? Vi må da følge med hva som foregår i verden, selv om vi har ferie.

I løpet av en tre ukers sommerferie kan man fint ta noen dager uten nyheter. Det går helt utmerket å hente seg inn igjen før man skal tilbake på jobb igjen.

Om man vil det, da.

Gjest Også journalist
Skrevet

I løpet av en tre ukers sommerferie kan man fint ta noen dager uten nyheter. Det går helt utmerket å hente seg inn igjen før man skal tilbake på jobb igjen.

Om man vil det, da.

Kanskje et par dager, men ikke en uke.

Skrevet

Kanskje et par dager, men ikke en uke.

Jeg kunne klart meg utmerket uten TV-nyhetene i mer enn en uke. Men radio og aviser savner jeg veldig raskt.

Gjest nyhetsavhengig
Skrevet

Om man vil det, da.

Jeg synes det er verre å sette meg inn i tre uker gamle nyheter enn å følge med på det som skjer når det skjer.

Tror heller jeg aldri har vært på en ferietur uten å frilanse.

Selvsagt er det dager man kan tillate seg å være mindre oppdatert, men har man rutiner på dette med nyheter så er det jo ikke noe problem i seg selv...

Skrevet

Jeg synes det er verre å sette meg inn i tre uker gamle nyheter enn å følge med på det som skjer når det skjer.

Tror heller jeg aldri har vært på en ferietur uten å frilanse.

Selvsagt er det dager man kan tillate seg å være mindre oppdatert, men har man rutiner på dette med nyheter så er det jo ikke noe problem i seg selv...

Nå foreslo jeg ikke tre uker uten nyheter, da.

Men har du virkelig ikke ferie uten å frilanse? Høres slitsomt ut, synes jeg. Når jeg har ferie, jobber jeg ikke. Følger med, altså - men uten å jobbe.

Gjest nyhetsavhengig
Skrevet

Nå foreslo jeg ikke tre uker uten nyheter, da.

Men har du virkelig ikke ferie uten å frilanse? Høres slitsomt ut, synes jeg. Når jeg har ferie, jobber jeg ikke. Følger med, altså - men uten å jobbe.

Selvfølgelig MÅ jeg ikke frilanse, men jeg synes ike det er noe problem!

Jeg forstår at enkelte har et behov for å distansiere seg totalt fra arbeidet sitt, men slik føler ikke jeg det.

Jeg liker godt å skrive om steder jeg har besøkt eller folk jeg har møtt, så hvorfor ikke lage reportasjer ut av det? Biinntekten er heller ikke så ille.

Skrevet

Jeg kan ikke minnes å noen gang ha blitt direkte bekymret etter å ha sett nyheter.

Jeg KUNNE ha blitt det da de bombet i London i fjor sommer, men jeg leste/hørte ikke nyheten før søster ringte fra London og sa at hun og datteren hennes, og faren min, var OK.

Ellers er det ikke mye som påvirker meg. Gidder ikke gå rundt å bekymre meg for alt mulig. Det setter en demper på livet.

Skrevet

Ser lite på nyheter i tv og leser heller ikke aviser så ofte.

Hender jeg følger litt ekstra med om det er noe spesielt.

Bekymringer har jeg en god del av likevel, kanskje mer på ting som angår meg og mine nærmeste?

Skrevet

Da venninnen min og jeg var på interratil for mange år siden følte vi at vi levde i et vakuum hva Norge anigkk og vi lurte litt på hva vi kom tilbake til. Kanskje kom vi til grensa og alt vi så bare var et svart, svært hull og at Norge var fullstendig utradert fra verden? ;o)

Skrevet

Nyheter må jeg ha med meg. Helst mange ganger daglig.

I fjor sommer var vi på Mallorca, og første uka kjøpte vi ikke aviser.

Må si det var en ekkel følelse når en fra hotellet kom med mikrofon mens vi satt og spiste middag en kveld og sa at alle hoteller i denne kjeden verden over hadde blitt oppfordret om å holde ett minutts stillhet på grunn av det som hadde skjedd i London. De på hotellet som var fra England ble oppfordret om å ringe hjem. Det var det. Ingen flere opplysninger.

Vi satt der og var helt uvitende om hva dette var. Det var rimelig "spooky". Måtte sende melding hjem og spørre med en gang. (Etter ett minutt, da.)

Gjest Nyhetsfri i ferien
Skrevet

To uker i Kroatia avskåret fra alle nyhetssendinger - fantastisk!!

Om det var noe vi MÅTTE vite fikk vi en sms fra gamlelandet. Men det er lite man faktisk MÅ vite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...