Gå til innhold

De viktige valgene

Anbefalte innlegg

Gjest RikkeL.
Skrevet

Har i det siste "slitt" med to som er interessert. En er en venn og den andre er en eks. Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette.

Vennen min er jeg jo glad i, fordi vi har vært venner i årevis, og eksen er blitt et nytt og bedre menneske. Begge "presser" meg. Jeg savner vennen min når han ikke er der og jeg er redd for å miste ham dersom jeg får meg kjæreste. Eksen min vil gjerne ha svar fra meg, men livet mitt er så jævlig rotete at jeg vet ikke om jeg er i stand til å ta et fornuftig og riktig valg. Problemet er om jeg venter for lenge forsvinner muligheten, og jeg vet ikke om jeg ønsker at den muligheten forsvinner. Han har ventet lenge nå og jeg kan forstå at han ymter frempå om at det er vanskelig å vente i usikkerhet. Et av problemene er at jeg har ingen å prate med og jeg sliter med å komme til noen fornuftig løsning alene. Jeg kan jo ikke sitte på gjerdet resten av livet heller - og bare vente.

Noen som har vært i liknende situasjon?

Gjest sjekk magefølelsen!
Skrevet

Jeg har ikke vært i din situasjon, men det er bare du, deg selv, som kan finne ut av det. Ikke gjør noe av medlidenhet, kjenn på magefølelsen.

Evt kan du skrive ned positive og evt negative sider ved hver person. Det du ser skrevet kan hjelpe deg i tankekaoset.

Gjest RikkeL.
Skrevet

Jeg har ikke vært i din situasjon, men det er bare du, deg selv, som kan finne ut av det. Ikke gjør noe av medlidenhet, kjenn på magefølelsen.

Evt kan du skrive ned positive og evt negative sider ved hver person. Det du ser skrevet kan hjelpe deg i tankekaoset.

Det er sant. Er redd for å havne i en situasjon bare for å slippe å såre noen...

Gjest sjekk magefølelsen
Skrevet

Det er sant. Er redd for å havne i en situasjon bare for å slippe å såre noen...

Vel, da kan du ende opp med å såre deg selv... Sett i gang å skriv..

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ingen av de er riktig for deg.

Du VET det når du møter den rette.

Gjest RikkeL.
Skrevet

Ingen av de er riktig for deg.

Du VET det når du møter den rette.

Det er det jeg er litt redd for.... Huff.

Skrevet

Tenk over hvorfor han har blitt en eks og husk at mennesker sjeldent klarer å forandre seg veldig mye.

Lykke til! *Klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...