Gå til innhold

om folk som ikke drikker på fest

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol. Flere årsaker til dette, uten å komme inn på detlajer. Men det jeg lurer på er om dere som drikker på fest; er det kjip å feste med folk som ikke drikker? Jeg kan jo nevne at jeg er i godt humør og livlig selv om jeg ikke drikker, og jeg er ikke negativ til at andre drikker. Vennene mine sier at de synes det er kult at jeg ikke drikker, og at jeg allikavel er kul liksom, men er dette noe de bare sier?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• Søssa

2

• Lucretia

1

• Klara Q

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Etter et par drinker, er det ingen som lenger legger merke til hvem andre som drikker og ikke drikker. Når folk er fulle, tror de automatisk at hele verden er på samme bølge som dem! :D

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det eneste jeg har i mot folk som ikke drikker er at de husker alt det "kule" jeg har sagt og gjort ;o)

Synes du er tøff, jeg. Mange som føler seg presset til å drikke, bare fordi alle andre gjør det.. =)

Skrevet

Greit å feste med de edrue, men ikke greit å få servert -alle- detaljene dagen etter...

Du må høre på dine venner, du er kul.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

jeg er like rar. alkohol eller ikke. har opplevd at folk har prøvd å ta fra meg bilnøklene fordi jeg kan umulig ha vært så crazy på dansegulvet f.eks uten alkohol. he he.

nå syns de fleste det er VELDIG praktisk at jeg ikke drikker- for nå har de sjåfør hele gjengen. riktig så poppis har jeg blitt.

Skrevet

Har vel igrunnen ingen avholdsfolk i flokken. Men en kamerat av søstera mi er avholds (og glad-kristen). Han er utrolig morsom!! Alltid gøy å gå ut med ham (alt for sjeldent). Og så kjører han oss alltid hjem etterpå :)

Skrevet

fint at noen kan gå på fest uten å drikke,men jeg hadde ikke gjort det.

så får jeg heller ta støyten dagen etter om hva jeg har sagt eller gjort.

Kan drikke om jeg sitter alene og jeg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, min erfaring med folk som ikke drikker på fest er at de a) ser ut til å kjede seg, B) husker alt fra festen så alt for godt, og det kan være litt kjipt hvis man selv har vært i slaget og kanskje sagt eller gjort noe idiotisk, c) går hjem tidlig.

Folk må naturligvis gjøre som de vil, men jeg foretrekker folk som drikker.

Kjenner ingen som ikke drikker, så de jeg sikter til over er folk som vanligvis drikker men som av en eller annen grunn var edru akkurat "den" kvelden.

Jeg kjente for øvrig ei mormonberte engang i tida, og hun kunne ikke drikke på grunn av noe religionsvissvass, men hun var den mest livlige av alle, og det tok lang tid før jeg forsto at det bare var cola hun gikk rundt og drakk på.

Hun er det eneste unntaket jeg har møtt.

amerikafareren
Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om folk drikker rundt meg eller ikke, eller for å si det slik hva de drikker. Er for gammel til å gå på fester hvor det er om å gjøre å konsumere mest mulig et eller annet, og når jeg leser slike innlegg så er jeg glad for å være så voksen.

Skrevet

Hvis vennene dine sier du er kul, så mener de sikkert det.

Det var ei jente i gjengen vår som aldri drakk, og det ble hun respektert for. En gang vi var på fest sa hun plutselig at hun ville drikke. Alle reagerte, og syntes at hun ikke skulle gjøre det. Når hun først hadde klart seg så lenge uten alkohol så syntes vi at hun skulle fortsette med det.

Det var de som drakk mest som reagerte sterkest.

Angela1365380318
Skrevet

Så lenge du ikke dømmer de andre som drkker så plager det ikke meg.

Jeg vi heller ha noen edru på fest en fulle som lager kvelm.

Er du livlig og positiv slik du skriver så ser ikke jeg poblemet. Men jeg kan forstå at ikke alle ønsker eller klarer å drikke av ulike grunner.

Gjest Typisk greie
Skrevet

jeg er like rar. alkohol eller ikke. har opplevd at folk har prøvd å ta fra meg bilnøklene fordi jeg kan umulig ha vært så crazy på dansegulvet f.eks uten alkohol. he he.

nå syns de fleste det er VELDIG praktisk at jeg ikke drikker- for nå har de sjåfør hele gjengen. riktig så poppis har jeg blitt.

Rart hvor mange venner man får når man blir "nyttig" ...

Skrevet

Så lenge folk er glade, hyggelige og engasjerte på fest, gir jeg egentlig blaffen i hvorvidt rusen deres kommer innenfra eller utenfra.

Det er ikke kult med folk som sitter og sturer over en kasse pils heller, for å si det sånn. ;o)

Skrevet

Du kan sikkert stole på vennene dine hvis de sier at du er OK på fest. Så lenge du ikke sitter der som en stum, småsur festbrems, men er med på festen likevel så er det vel ikke noe problem at du er edru.

I alle fall hadde ikke jeg brydd meg om det.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Rart hvor mange venner man får når man blir "nyttig" ...

ikke sant? Men jeg har ikke fått flere "venner" da. Bare at de som maste på at jeg skulle drikke, nå egentlig har fått øynene opp for hvor himla praktisk det er at jeg ikke gjør det.

men barnevakt søndagsmorgener, DET gjør jeg ikke. Litt ansvar må de ta.

Skrevet

Så lenge de som ikke drikker ikke

a) sitter og sturer

B) sier at de som drikker må roe seg ned

c) husker alt vi andre gjorde så altfor godt, og forteller i detalj om alt en har sagt dagen derpå

- så gjør det ikke meg noe.

:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tja, min erfaring med folk som ikke drikker på fest er at de a) ser ut til å kjede seg, B) husker alt fra festen så alt for godt, og det kan være litt kjipt hvis man selv har vært i slaget og kanskje sagt eller gjort noe idiotisk, c) går hjem tidlig.

Folk må naturligvis gjøre som de vil, men jeg foretrekker folk som drikker.

Kjenner ingen som ikke drikker, så de jeg sikter til over er folk som vanligvis drikker men som av en eller annen grunn var edru akkurat "den" kvelden.

Jeg kjente for øvrig ei mormonberte engang i tida, og hun kunne ikke drikke på grunn av noe religionsvissvass, men hun var den mest livlige av alle, og det tok lang tid før jeg forsto at det bare var cola hun gikk rundt og drakk på.

Hun er det eneste unntaket jeg har møtt.

"Hun er det eneste unntaket jeg har møtt."

Da skulle du ha møtt meg!! :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Hun er det eneste unntaket jeg har møtt."

Da skulle du ha møtt meg!! :D

Du? Nei, du drekker jo verre enn Jeppe, og er dermed et dårlig eksempel på en som ikke drikker. :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du? Nei, du drekker jo verre enn Jeppe, og er dermed et dårlig eksempel på en som ikke drikker. :)

Det var kanskje noe som skurret der, ja *s*

Men det er lenge siden sist nå. Minst en uke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...