Gå til innhold

dvd-brenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en dvd brenner idag. Skal nå prøve å få den i maskinen... Er altså en dvd-spiller der fra før. Og under er det plass til brenneren. Men det er sånn plast-"vegg" der, og vet ikke hvordan jeg skal få den ut. hehe. (jeg farger håret rødt for å skjule at jeg er blondine :P )

kuttet meg opp i første forsøk (stappe fingrene inn og prøve å dytte den ut fra innsiden)

andre forsøket (skrujern til å dirke den ut med fra utsiden) bare ødela så det ble stygge merker på dvd-spilleren. Jeg har ennå ikke fått den ut. Hva gjør jeg?

Skrevet

Prøv

http://www.dinside.no/php/art.php?id=276775

eller

http://www.google.no/search?hl=no&rls=GGLG%2CGGLG%3A2005-36%2CGGLG%3Ano&q=installere+dvd-brenner&meta=

(PS: Jeg har ikke peil... Sånn kan det gå når man finner seg en mann som er mer datakyndig enn en selv... hehe)

jeg fikk ut plast og metallveggen. nå spørs det om jeg har gjort riktig med ledningene. det går iallefall an å åpne og lukke skuffen, så det er strøm i den, men lenger har jeg ikke kommet. Jeg brukte de samme ledningene som dvd-spilleren bruker (det var jo to sånne plugger på den). fant ikke noen andre ledninger inni der som passet. Noen som vet om det går an å bruke samme ledningene til to forskjellige ting, i dette tilfellet dvd-brenneren og dvd-spilleren?

Skrevet

jeg fikk ut plast og metallveggen. nå spørs det om jeg har gjort riktig med ledningene. det går iallefall an å åpne og lukke skuffen, så det er strøm i den, men lenger har jeg ikke kommet. Jeg brukte de samme ledningene som dvd-spilleren bruker (det var jo to sånne plugger på den). fant ikke noen andre ledninger inni der som passet. Noen som vet om det går an å bruke samme ledningene til to forskjellige ting, i dette tilfellet dvd-brenneren og dvd-spilleren?

"Noen som vet om det går an å bruke samme ledningene til to forskjellige ting, i dette tilfellet dvd-brenneren og dvd-spilleren?"

Ja, så lenge begge er IDE eller ATA (noe de mest sannsynlig er)

"..............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...