Gå til innhold

Er det mye jobb med en kanin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på et lite dyr, men det kan ikke være et dyr som krever så mye i og med at jeg er student og ikke er hjemme hele dagen, ergo er hund utelukket. Jeg vurderer en kanin, er det mye jobb dem? Må jeg ha den i bur mesteparten av tiden? Jeg har vurdert en liten kattunge også, men de kattene jeg kunne tenkt meg koster oppimot 10 000kr og akkurat det gidder jeg ikke.

Ellers noe annet jeg bør vite ang det å ha en kanin?

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

25

• Gyda

5

• mil1365380270

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du ikke skifter på buret flere ganger i uka så lukter det fort. Jeg ville ikke hatt kanin inne.

Skrevet

Kjæresten min hadde katt før; nå har han kaniner (mest for ungenes skyld, da).

Han angrer. Katt var mindre jobb og mer selskap.

Skrevet

Hvis du ikke skifter på buret flere ganger i uka så lukter det fort. Jeg ville ikke hatt kanin inne.

Hmm planen var å ha den inne, ellers er det jo ikke noe særlig selskap i dyret.. hmm kanskje jeg må finne på et annet dyr istedet..

Skrevet

De aller fleste kaniner er et helvete å ha i hus. En sjelden gang hører du solskinnshistorier om kaniner som er så fantastiske at de aldri gnager på ledninger, selv om de går løse i huset hele dagen, som er dotrente og skikkelig kosekaniner. Dette er unntaket, de fleste vil gnage på alt de kommer over (vi passa nylig to kaniner hvorav den ene klarte å spise av en del av GULVBELEGGET på kjøkkenet!), drite overalt og kun kose hvis du tvinger den. Dessuten må du regne med at den lever i minst seks år.