Gå til innhold

Er det mye jobb med en kanin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De aller fleste kaniner er et helvete å ha i hus. En sjelden gang hører du solskinnshistorier om kaniner som er så fantastiske at de aldri gnager på ledninger, selv om de går løse i huset hele dagen, som er dotrente og skikkelig kosekaniner. Dette er unntaket, de fleste vil gnage på alt de kommer over (vi passa nylig to kaniner hvorav den ene klarte å spise av en del av GULVBELEGGET på kjøkkenet!), drite overalt og kun kose hvis du tvinger den. Dessuten må du regne med at den lever i minst seks år.

Hamstere er jo søte da, og kan bli riktig så tamme hvis du holder på med dem nok. Og rotter er FANTASTISKE kjæledyr, skikkelig kontaktsøkende og kosne og lekelystne (min mor ble lettere panisk da jeg og min far kom hjem med ei ROTTE for ti-tolv år siden. Det tok vel nøyaktig ei uke før de var bestevenner, og rotta fulgte mamma hvor enn hun var i huset;).

Jeg tror de aller fleste som kjøper kaniner, er foreldre som gir unna for presset fra ungene, og jeg tror 99% av disse angrer som no tullinger i etterkant. Det er iallefall inntrykket jeg har fått etter to år i dyrebutikk.

Hmm.. men se på denne da, den virker jo såååå god:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7084322&sid=6a5biD420407270&pos=7&tot=87

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

25

• Gyda

5

• mil1365380270

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

vedder, ikke webber ;-) En slik kanin har ørene hengende ned.

Hehe vedder ja.. de er mye søtere med ørene hengende ned:)

Skrevet

Jeg har lagt min elsk på slike Bendel katter, de ser ut som små leoparder!

Dessuten hvis jeg skal ha katt vil jeg ha en kattunge, de fleste katter på dyrebeskyttelsen er vel voksne?

Bendel-katt?! Eh - tenker du på Bengal-katt?

mil1365380270
Skrevet

Joe tenkt litt på marsvin men denne kaninen jeg vurderer er bare så søt:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7084322&sid=6a5biD420770291&pos=7&tot=87

Den høres jo veldig god ut da :)

Så søt ut den. Kjenner en som hadde kanin, den var kjempesnill og høyt elsket. Men tror jeg ville spurt om den gjør fra seg rundt i huset (står jo bare at den er renslig i buret), og om den gnager på ting. Kan jo fort bli mer pest og plage enn kos :-)

Skrevet

Bendel-katt?! Eh - tenker du på Bengal-katt?

Jeg har alt korrigert megselv ;)

Skrevet

Men hvorfor skal de gi den bort om den er såååå god da? Hæ?

Hmm tja si det.. kanskje jeg bør spørre om det..

Skrevet

Så søt ut den. Kjenner en som hadde kanin, den var kjempesnill og høyt elsket. Men tror jeg ville spurt om den gjør fra seg rundt i huset (står jo bare at den er renslig i buret), og om den gnager på ting. Kan jo fort bli mer pest og plage enn kos :-)

Min slapp hvertfall små kuler fra seg hvor det måtte passe ham selv...

Skrevet

Takk for masse bra info Gyda:) det er faktisk en dvergwebber jeg har sett på, men hva er egentlig forskjellen på en slik en og en kanin?

En dvergvedder har ørene hengende ned, og så er den mye mindre enn vanlige kaniner (blir mellom 1.5 og 2,5 kg - mener jeg å huske). (Søk på dvergvedder på nettet, så får du opp all verdens informasjon.)

Nydelig den du har funnet på finn.no, da. Og der står det jo at hun er renslig og gjør fra seg bare i buret - og har slik do som jeg beskrev. Dermed trenger du bare å tømme det og ikke rengjøre hele buret til stadighet. Dette var en nusselig frøken, da.

De kan også gå i bånd, om det er et poeng.

Skrevet

De aller fleste kaniner er et helvete å ha i hus. En sjelden gang hører du solskinnshistorier om kaniner som er så fantastiske at de aldri gnager på ledninger, selv om de går løse i huset hele dagen, som er dotrente og skikkelig kosekaniner. Dette er unntaket, de fleste vil gnage på alt de kommer over (vi passa nylig to kaniner hvorav den ene klarte å spise av en del av GULVBELEGGET på kjøkkenet!), drite overalt og kun kose hvis du tvinger den. Dessuten må du regne med at den lever i minst seks år.

Hamstere er jo søte da, og kan bli riktig så tamme hvis du holder på med dem nok. Og rotter er FANTASTISKE kjæledyr, skikkelig kontaktsøkende og kosne og lekelystne (min mor ble lettere panisk da jeg og min far kom hjem med ei ROTTE for ti-tolv år siden. Det tok vel nøyaktig ei uke før de var bestevenner, og rotta fulgte mamma hvor enn hun var i huset;).

Jeg tror de aller fleste som kjøper kaniner, er foreldre som gir unna for presset fra ungene, og jeg tror 99% av disse angrer som no tullinger i etterkant. Det er iallefall inntrykket jeg har fått etter to år i dyrebutikk.

Hehe rotte er den aller SISTE dyret på denne jord jeg kunne tenkt meg!

den halen... *grøss*

Skrevet

Men hvorfor skal de gi den bort om den er såååå god da? Hæ?

Allergi, flytting, ny kjæreste, .. eller kanskje den faktisk er en ekte killer-rabbit? :-)

mil1365380270
Skrevet

Min slapp hvertfall små kuler fra seg hvor det måtte passe ham selv...

Det gjorde den jeg snakket om også, men de var visst som tørre pellets, så det var ikke så ille. Er jo alltid noe gris med dyr, men viktig å vite hva man går til :-)

Skrevet

Jeg har lagt min elsk på slike Bendel katter, de ser ut som små leoparder!

Dessuten hvis jeg skal ha katt vil jeg ha en kattunge, de fleste katter på dyrebeskyttelsen er vel voksne?

He-he, jeg må bare le litt av dine Bendelkatter og Webberkaniner ;-)

Skrevet

Hmm.. men se på denne da, den virker jo såååå god:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7084322&sid=6a5biD420407270&pos=7&tot=87

Den høres jo veldig god ut da, men jeg ville absolutt forsikra meg om grunnen til at den skal gis bort ;)

Og hvis du skaffer deg kanin, kjøp sånne billige plastgreier på IKEA til å kneppe rundt ledninger, så slipper du iallefall bekymre deg for at den skal bli svidd med det første :)

Skrevet

En dvergvedder har ørene hengende ned, og så er den mye mindre enn vanlige kaniner (blir mellom 1.5 og 2,5 kg - mener jeg å huske). (Søk på dvergvedder på nettet, så får du opp all verdens informasjon.)

Nydelig den du har funnet på finn.no, da. Og der står det jo at hun er renslig og gjør fra seg bare i buret - og har slik do som jeg beskrev. Dermed trenger du bare å tømme det og ikke rengjøre hele buret til stadighet. Dette var en nusselig frøken, da.

De kan også gå i bånd, om det er et poeng.

Ikkesant den var nydelig? En liten Isabella. Og at ørene henger ned synes jeg er kjempe søtt! Og det høres jo veldig greit ut den doen det er snakk om..

*tenker hardt*

Skrevet

He-he, jeg må bare le litt av dine Bendelkatter og Webberkaniner ;-)

Hehe er det så nøye ;0)

Skrevet

Den høres jo veldig god ut da, men jeg ville absolutt forsikra meg om grunnen til at den skal gis bort ;)

Og hvis du skaffer deg kanin, kjøp sånne billige plastgreier på IKEA til å kneppe rundt ledninger, så slipper du iallefall bekymre deg for at den skal bli svidd med det første :)

Ja enig, jeg må høre hvorfor de skal gi den bort.

Og takk for tips, skal kjøpe sånne plastgreier til ledninger, vil jo ikke at lille bella skal svis bort :)

Skrevet

hva med en Chincilla? (vet ikke hvordan det staves)

En anakondaslange som du kan mate med levende rotter og mus ;) Da er du trygg mot inntrengere og sjalu ekser.

En kanin er et helvete å ha i hus. Du må skifte buret hver eneste dag, ellers stinker det av den.

Må du ha en rasekatt? Kan du ikke overta en katt fra dyrebevegelsen?

En chinchilla kan jo leve i 20 år!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...