Gjest aetat neste? Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Når man har sagt opp, og har igjen feriedager som ikke er brukt opp, hvordan gjøres dette da i en evt. oppsigelsestid? Man må ta de ut før denne går ut, eller jobber man det man vil og så får utbetalt de dagene man ikke jobber? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har hørt så mye rart. Jeg tror selv at det er opp til enhver å ta ut feriedagene, uten at man får noe mindre eller mer utbetalt av den grunn. Hjelp? 0 Siter
Gjest Dirre Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Har man mye ferie tilgode, så avkortes oppsigelsestiden tilsvarende. 0 Siter
forsytia Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Dette kan variere fra arbeidsplass til arbeidsplass. Men man kan ikke forlange å få ta ut ferie selv om du har årets ferie tilgode. Unntak planlagt ferie som er satt opp fra før. Dersom du er trukket for feriedager du ikke har tatt, har du selvfølgelig krav på godgjørelse for disse. Det kan også tenkes at begge parter ønsker at det tas mest mulig ferie ut i oppsigelseperioden. Feriepenger opparbeidet som ikke er tatt ut ferie for skal utbetales når du slutter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.