Gå til innhold

Forbud mot abort i USA?

Anbefalte innlegg

Gjest blue cucumber
Skrevet

Kan de ikke bare dra utenfor Dakota og ta abort da?

Litt tungvint, men ...

Skrevet

Litt tungvint, men ...

De ønsker å innføre dette i alle stater.

USA er jo like forbanna fundamentalistiske som de landa de bomber.

Skrevet

Det har de vel i Irland også? Var det ikke ei 14-årig jente som var gravid etter å ha blitt voldtatt av sin venninnes far som ble nektet abort der? De reiste til England og fikk gjort det såvidt jeg husker.

Forkastelig spør du meg. Jeg er for fri abort jeg da, selv om jeg ikke mener man skal bruke det som prevensjon, men det mener vel de færreste. :o)

Skrevet

Grøss... Forhåpentligvis kan ulykkelige kvinner i Sør-Dakota reise til nabostaten.

Skrevet

Kristenfundamentalisme og politikk smurt sammen til en uspiselig smørje :o(

Dobbeltmoralsk er det forresten også. Det er plutselig ikke så nøye med menneskeverdet når diskusjonen dreier over til dødsstraff.

Skrevet

Det har de vel i Irland også? Var det ikke ei 14-årig jente som var gravid etter å ha blitt voldtatt av sin venninnes far som ble nektet abort der? De reiste til England og fikk gjort det såvidt jeg husker.

Forkastelig spør du meg. Jeg er for fri abort jeg da, selv om jeg ikke mener man skal bruke det som prevensjon, men det mener vel de færreste. :o)

Enig med du. Jeg nekter å reise til Irland eller andre land uten fri abort, og hvis Roe v Wade ryker i USA, holder jeg meg til "mine" liberale stater, hvor det ikke vil bli forbudt allikevel...

People suck.

Skrevet

Litt tungvint, men ...

Hvis man har penger og transport så, men avstandene er store, og for mange er et delstatsforbud ensbetydende med et absolutt forbud... Alt nå finnes kun én abortklinikk i hver av statene North Dakota, South Dakota og Mississippi...så retten til fri abort er nesten blitt en vits for fattige kvinner, mange steder i USA.

Man kan forresten melde seg inn i og finansielt støtte NARAL (North American Reproductive Action league), som er den største organisasjonen som jobber for amerikanske kvinners rettigheter til prevensjon, abort og bestemmelsesrett over egen kropp. http://www.naral.org

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...