Gå til innhold

Middag I kveld?

Gjest Streker på veggen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men må starte et sted, og samvittigheten blir litt renere :)

Jeg klarer ikke helt å se logikken, jeg. Kjøttet blir slaktet uansett. Hvis ikke blir det for mange dyr. Dette gjelder også vilt. Jaktes det ikke blir det for mange dyr og skogen blir ødelagt. Hva skal vi gjøre med det kjøttet da? Skal det bare ligge og råtne?

Nei, jeg koser meg med kjøtt med god samvittighet, jeg.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Mary Poppins

6

• jubalong70

5

• Lucretia

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Å herregud, stakkar.. Men så har jeg skjønt at han har lange perioder fri også? :-)

Man kan jo få jetlag av mindre!

Her er det jobb-bytte etter jobb-bytte så dette er første og siste gang han har nattevakter (på en gooood stund i alle fall!). Fra neste uke er han tilbake til 2 uker på med dagvakter og 3 uker hjemme hos meg. :o)

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se logikken, jeg. Kjøttet blir slaktet uansett. Hvis ikke blir det for mange dyr. Dette gjelder også vilt. Jaktes det ikke blir det for mange dyr og skogen blir ødelagt. Hva skal vi gjøre med det kjøttet da? Skal det bare ligge og råtne?

Nei, jeg koser meg med kjøtt med god samvittighet, jeg.

Nja.. nei.. Skogene våres er ganske så tomme, det fosser ikke over av plante-etere som ødlegger avlingene våres.

Og skulle det skje så hadde også rovdyra blitt flere. Og vi har muligheten til og bygge gjerder.

Ser ikke helt åssen skog og mark kunne bli ødelagt, den har vært her i flere hundre tusen år før menneske kom og ble et ekstremt rovdyr.

Ja, døde dyr skal bare ligge og råtne, det er naturlig en prossess. Vi ligger og råtner når vi dør.

Så og si alt av kjøttet som er på bordene våres er fabrikksprodusert. Altså.. Dyra står stille for det meste av tiden i et bur som de nesten ikke kan bevege seg i og blir bare feita opp for og ende på tallerken vår. De har ikke så mye liv. Det samme gjelder for ganske mye av fisken.

Dyr har følelser og føler smerte akuratt som oss. Og det føles ikke riktig at jeg skal spise noe som føler smerte og som har blitt gitt liv. Eller at jeg skal støtte misshandlingen ved og kjøpe fabrik kjøtt.

MEN..

Jeg er for øyeblikket bare en hykler på dette området, og spiser fortsatt kjøtt. Jeg vil forrandre meg, og jeg merker at jeg for hver gang jeg spiser kjøtt så tenker jeg på dette. Og det bryr meg, endag så sier jeg nok at nok er nok og slutter og spise kjøtt.

Jeg skulle ønske at du tenkte som meg, men det er det.

Jeg synes ikke du gjør no galt av og ha god samvittighet når du spiser kjøtt, det høres veldig naturlig ut for meg! Vi er tross alt rovdyr, trist som det er...

Skrevet

Nja.. nei.. Skogene våres er ganske så tomme, det fosser ikke over av plante-etere som ødlegger avlingene våres.

Og skulle det skje så hadde også rovdyra blitt flere. Og vi har muligheten til og bygge gjerder.

Ser ikke helt åssen skog og mark kunne bli ødelagt, den har vært her i flere hundre tusen år før menneske kom og ble et ekstremt rovdyr.

Ja, døde dyr skal bare ligge og råtne, det er naturlig en prossess. Vi ligger og råtner når vi dør.

Så og si alt av kjøttet som er på bordene våres er fabrikksprodusert. Altså.. Dyra står stille for det meste av tiden i et bur som de nesten ikke kan bevege seg i og blir bare feita opp for og ende på tallerken vår. De har ikke så mye liv. Det samme gjelder for ganske mye av fisken.

Dyr har følelser og føler smerte akuratt som oss. Og det føles ikke riktig at jeg skal spise noe som føler smerte og som har blitt gitt liv. Eller at jeg skal støtte misshandlingen ved og kjøpe fabrik kjøtt.

MEN..

Jeg er for øyeblikket bare en hykler på dette området, og spiser fortsatt kjøtt. Jeg vil forrandre meg, og jeg merker at jeg for hver gang jeg spiser kjøtt så tenker jeg på dette. Og det bryr meg, endag så sier jeg nok at nok er nok og slutter og spise kjøtt.

Jeg skulle ønske at du tenkte som meg, men det er det.

Jeg synes ikke du gjør no galt av og ha god samvittighet når du spiser kjøtt, det høres veldig naturlig ut for meg! Vi er tross alt rovdyr, trist som det er...

Du sier det selv - vi er rovdyr. Vi er med i den kjeden som naturen utgjør. Vi har til alle tider spist kjøtt (lenge før vi spiste korn og grønnsaker), så kroppene våre er innstilt på å spise kjøtt.

Men enhver må vel gjøre som de vil :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...