Gå til innhold

Foundation

Anbefalte innlegg

Gjest Vinterhuden
Skrevet

Jeg er nødt til å bruke noe dekkende i ansiktet for jeg har veldig ujevn farge (veldig lys og rødlig) og fregner. Har brukt veldig mange forskjellige foundationer, men det ender bare opp med at det kaker seg sammen i løpet av dagen og blir tørt nå om vinteren. Fikk et tips her på nettet å blande sammen fuktighetskremmen og foundation i hånden også påføre. Noen som har prøvd dette og er det bra for huden?

Fortsetter under...

Gjest prøv mer krem?
Skrevet

Ja, jeg har prøvd det, og resultatet kan bli bra, men det kommer an på vhor godt de to produktene blander seg.

Men kanskje du brude prøvde mer ansiktskrem under foundationen? Og evt fetere? La den trekke inn godt først før du smører på foundation.

evt kan du bruke ansiktskrem med farge, og også et alternativ å bruke selvbruningskrem. med begge disse får du litt friskere farge, men dekker ikke til urenheter eller utjevner fargen.

Pørv også med _mindre_ foundation, og rpøv også å kjøpe en _bedre_ foundation. Samt å jevne den ut med en sminkesvamp.

Synes Max Factor har bra fundation. tror undermerket er "facefinity" men husker ikke helt.

Skrevet

Ser du har fått tips om at Max Factor sin er bra, men jeg har dårlig erfaring med sånne billigmerker. Det lønner seg å spandere litt ekstra og kjøpe en skikkelig.. Selv sverger jeg til Kanebo sine, hvis du har tørr hud bør du kanskje prøve en med olje. Bodyshop sine er faktisk også ganske bra....og billig!

Gjest Vinterhuden
Skrevet

Ja, jeg har prøvd det, og resultatet kan bli bra, men det kommer an på vhor godt de to produktene blander seg.

Men kanskje du brude prøvde mer ansiktskrem under foundationen? Og evt fetere? La den trekke inn godt først før du smører på foundation.

evt kan du bruke ansiktskrem med farge, og også et alternativ å bruke selvbruningskrem. med begge disse får du litt friskere farge, men dekker ikke til urenheter eller utjevner fargen.

Pørv også med _mindre_ foundation, og rpøv også å kjøpe en _bedre_ foundation. Samt å jevne den ut med en sminkesvamp.

Synes Max Factor har bra fundation. tror undermerket er "facefinity" men husker ikke helt.

Takk for tipsene :)

Jeg bruker fuktighetskrem før foundationen, men siden jeg har blandingshud kan jeg ikke bruke fetere enn det jeg gjør for da kommer kvisene. Akkurat nå bruker jeg foundation fra chanel som heter Double Perfection Fluide. Har også fra bare mineral, men liker den best om sommeren.

Gjest Vinterhuden
Skrevet

Ser du har fått tips om at Max Factor sin er bra, men jeg har dårlig erfaring med sånne billigmerker. Det lønner seg å spandere litt ekstra og kjøpe en skikkelig.. Selv sverger jeg til Kanebo sine, hvis du har tørr hud bør du kanskje prøve en med olje. Bodyshop sine er faktisk også ganske bra....og billig!

Jeg bruker en fra chanel nå, og synst den fungere veldig bra bortsett fra nå den siste måneden. Kan ha mye å gjøre med at jeg jobber en plass hvor det er utrolig tørr luft. Har prøvd bodyshop sin foundation, men den førte bare til at jeg fikk nupper og ble veldig rød. Jeg har kombinert hud med fete t-soner og tørr i kinnene. Rundt nesen er jeg både tørr og fet samtidig. Det er der det ser værst ut...

Annonse

Gjest Vinterhuden
Skrevet

Hei,

jeg har ikke forsøkt det, men jeg hadde også prøve 100 forskjellige foundations før jeg kom over Sisheidos Creme Foundation ( http://www.shiseido.co.jp/f/themakeup/lineup/found2.htm og http://www.shiseido.co.jp/f/themakeup/lineup/found3.htm ) de er dyre, men helt fantastiske. Jeg har litt snål hud, som ikke tåler alt mulig, men har aldri fått reaksjoner etter bruk av disse. Anbefales!

Takk for tipset!

Har hørt mye bra om shiseido, men jeg har bare aldri komt meg så langt at jeg har prøvd det ennå. Ser de selger det på strawberrynet. Muligens jeg bestiller meg en for å prøve ut :)

villavillekule
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det enda, men skal kjøpe meg Mary Kay sin foundation. Den skal være veldig god, og den skal inneholde fuktighetskrem, så du kan bruke den hver dag. Tror den koster 229kr..

Angela1365380318
Skrevet

rens annsiktet om mroningen før du tar på fuktighetskrem, spis frokost/kle på deg/ lag skolemat til ungene etc. slik at den får trekke inn en stund før du legger på fundation, jeg liker å bruke svamp til det. La den sitte en liten stund (ta feks på mascara og øyenskygge, les avisen ol) også mineralpudder på toppen, da blir det bra, jeg har litt fet hud, med små kviser, ujenheter og slikt jeg ikke vil skal vises.

Det går greit å blande fundation i fuktighetskrem også. Hvilke merker som er best varierer fra person til person og sesong til sesong.

Gjest Mom33 - som ei nyskurt barnerumpe
Skrevet

rens annsiktet om mroningen før du tar på fuktighetskrem, spis frokost/kle på deg/ lag skolemat til ungene etc. slik at den får trekke inn en stund før du legger på fundation, jeg liker å bruke svamp til det. La den sitte en liten stund (ta feks på mascara og øyenskygge, les avisen ol) også mineralpudder på toppen, da blir det bra, jeg har litt fet hud, med små kviser, ujenheter og slikt jeg ikke vil skal vises.

Det går greit å blande fundation i fuktighetskrem også. Hvilke merker som er best varierer fra person til person og sesong til sesong.

Ikke at jeg egentlig aner hva dette dreier seg om (kom inn via 100 nyeste), men jeg har et spørsmål: Når i svarte starter man dagen om man skal gjøre alt det der?

Det må jo ta rimelig lang tid???

Angela1365380318
Skrevet

Ikke at jeg egentlig aner hva dette dreier seg om (kom inn via 100 nyeste), men jeg har et spørsmål: Når i svarte starter man dagen om man skal gjøre alt det der?

Det må jo ta rimelig lang tid???

fuktighetskrem-fundation-mineralpudder tenker du på?

Tja, litt tid tar det jo, selv gjør jeg det ikke hver dag, tror huden har gått av litt fri så den får "puste". Det tar litt tid om du vil det skal tørke immellom, så da gjør jeg noe annet som må gjøres om morningen, så egentlig tar det ikke så mye lengre tid om jeg sminker meg eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...