Gjest ærlig student Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 leser i avisene om at det skjer omfattende juks av studenter til eksamen. De skriver av oppgaver til eksamen og jukser på mere kreative måter enn før. Nå er jeg en veldig naiv person og tror at alle er veldig ærlig og greie, og at de karakterene mine medstudenter har fått, har de fått på ærlig måte. Har dere noengang hørt om medstudenter som har jukset? Eller er det noe som aldri prates om? 0 Siter
lonelyP Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 I min klasse på høgskolen var det to jenter som etter avsluttende eksamen skrøt av at de ikke hadde strøket på en eneste eksamen. Den ene satt foran hver eksamens periode og fortalte andre hvordan de kunne jukse. På en eksamen vet jeg at hun jukset. Enkelte glemmer egne feil veldig fort. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Nei, i løpet av mine mange år som student fikk jeg ikke rede på en eneste juksemaker. Det var sikkert noen, men ingen som fortalte meg at de gjorde det. Kanskje fordi jeg ikke er særlig tolerant når det gjelder sånt? Selv har jeg jukset en gang - på en prøve på ungdomsskolen. Det var så nervepirrende og ubehagelig at jeg raskt avgjorde at det ikke var verdt pinen. 0 Siter
tiliti Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Har ikke jukset og har ikke hørt om noen som har jukset blant mine medstudenter i løpet av snart 3 år. 0 Siter
org Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Nei, jeg tør ikke! Har ikke nerver til sånt. Men for de som vil, er det ganske så enkelt å jukse. 0 Siter
favn Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg hadde aldri tenkt tanken på at det gikk an å jukse (noe så dumt...) før en 'insider' med god peiling fortalte hvor vanlig det var. Sjokkerende. 0 Siter
org Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg hadde aldri tenkt tanken på at det gikk an å jukse (noe så dumt...) før en 'insider' med god peiling fortalte hvor vanlig det var. Sjokkerende. Det er dumt bare hvis du blir tatt, synes mange å mene... 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vet om flere som jukset på ex.phil eksamen, skrev jukselapper eller skrev på lårene sine også gikk de på toalettet og leste navn, årstall osv. Har aldri jukset på eksamen selv nei. Juks blir stadig vanslikgere, det blir mer og mer vanlig med hjemme eksamen også kjører de innleveringene gjennom en test på internett for å se om den ligner for mye på andre oppgaver som allerede ligger på nettet eller i bøker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.