filiokus81 Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Vi gifter oss til sommeren, og en av sambos venner skal være toastmaster.Er litt usikker på hvor mye som ansees som "hans jobb"? Sanger/taler meldes til han før dagen. Greit nok. Kan vi forvente at han da samler eventuelle sanger i et hefte og trykker opp dette i riktig antall eksemplarer (vi betaler selvsagt da :-), eller er dette vår jobb? Skal selvsagt diskutere dette med vedkommende, men lurer på hva jeg i utgangspunktet kan forvente og be om uten å bli kravstor :-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 http://www.brollopsguiden.se/tips/brfest/toastmaster.shtml kanskje du finner noe her? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Å trykke opp sanger i riktig antall er den som sangen er fra sin jobb. Toastmaster får info om talere og evt sanginnslag, sørger for at tidsskjemaet holdes og binder sammen festen. Kontakt med serveringspersonale for å samordne taler med serveringen er viktig. H*n kan også ha ansvaret for å få folk til bords og eventuelle aktiviteter/underholdning etter maten. Mange toastmastere glemmer at det ikke er de som står i sentrum, og holder selv taler eller laange stand-up-innslag mellom hver tale. Det bør begrenses. Men det viktigste er uansett at toastmaster og dere (og evt andre arrangører/involverte) er enige og informerte om ansvarsfordelingen, slik at ingenting blir glemt. ;o) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Ja, det kan dere forvente, hvis dere ikke selv skal lese sangene på forhånd. Men avtal den kunstneriske utformingen på forhånd. Og en dag i forveien synes jeg er altfor sent. Var det meg som skulle hatt denne jobben, ville jeg hatt minst en uke på meg. Tenk om skriveren svikter? (Hvis sangene skal til trykkeri, enda lenger tid.) 0 Siter
Gjest niemand Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Syns dere skal ordne sangene sjøl. Toastmasterens oppgaver skal først og fremst være bryllupsdagen, når dere "har fri". Det er en del forberedelser likevel for selve toastmasterjobben. Jeg har vært toastmaster to ganger i bryllup, og jeg tror ikke jeg hadde syns det hadde vært noe særlig å få masse forberedelsesoppgaver som brudeparet og evt forloverne kan gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.