Gå til innhold

Hva forventes av en toastmaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss til sommeren, og en av sambos venner skal være toastmaster.Er litt usikker på hvor mye som ansees som "hans jobb"?

Sanger/taler meldes til han før dagen. Greit nok. Kan vi forvente at han da samler eventuelle sanger i et hefte og trykker opp dette i riktig antall eksemplarer (vi betaler selvsagt da :-), eller er dette vår jobb?

Skal selvsagt diskutere dette med vedkommende, men lurer på hva jeg i utgangspunktet kan forvente og be om uten å bli kravstor :-)

Skrevet

Å trykke opp sanger i riktig antall er den som sangen er fra sin jobb.

Toastmaster får info om talere og evt sanginnslag, sørger for at tidsskjemaet holdes og binder sammen festen. Kontakt med serveringspersonale for å samordne taler med serveringen er viktig.

H*n kan også ha ansvaret for å få folk til bords og eventuelle aktiviteter/underholdning etter maten.

Mange toastmastere glemmer at det ikke er de som står i sentrum, og holder selv taler eller laange stand-up-innslag mellom hver tale. Det bør begrenses.

Men det viktigste er uansett at toastmaster og dere (og evt andre arrangører/involverte) er enige og informerte om ansvarsfordelingen, slik at ingenting blir glemt. ;o)

Skrevet

Ja, det kan dere forvente, hvis dere ikke selv skal lese sangene på forhånd. Men avtal den kunstneriske utformingen på forhånd. Og en dag i forveien synes jeg er altfor sent. Var det meg som skulle hatt denne jobben, ville jeg hatt minst en uke på meg. Tenk om skriveren svikter? (Hvis sangene skal til trykkeri, enda lenger tid.)

Gjest niemand
Skrevet

Syns dere skal ordne sangene sjøl. Toastmasterens oppgaver skal først og fremst være bryllupsdagen, når dere "har fri". Det er en del forberedelser likevel for selve toastmasterjobben.

Jeg har vært toastmaster to ganger i bryllup, og jeg tror ikke jeg hadde syns det hadde vært noe særlig å få masse forberedelsesoppgaver som brudeparet og evt forloverne kan gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...