tenker1365380443 Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Hei, jeg er plaget med stressinkontinens. Lekker når jeg hoster, løper osv. Orker ikke leve slik med bind og lekkasjer lenger uten å gjøre noe med det. Jeg kan få utfør tvt operasjon ved Bærum sykehus, men er redd hvis det blir mislykket. Jeg ville bli veldig glad hvis noen med erfaring med denne type operasjon kunne svare meg. Og om evt. jeg eller partner kjenner noe til det den dagen vi kan ha samleie igjen, for det opereres jo noe inn bak skambenet. Svar fort. Hilsen Nusse..... 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Hvis det skulle bli mislykket, hva skjer da? Kan det gjøre situasjonen verre? Har du hørt med sykehuset om hvor sannsynligheten er for at det skal bli mislykket? Og hva de i tilfelle gjør om det skulle bli mislykket? Klart du ikke skal ha det sånn du skal ha det nå!. Jeg synes du skal satse på å gå igjennom en operasjon. Men hør med sykehuset og få mer informasjonen om hva operasjonen innebærer og risikoer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Jeg kan ikke helt se hva som kan gå galt, bortsett fra faren for infeksjoni sårene kanskje? Det eneste jeg kan se for meg er at bøylen ikke "løfter" blærehalsen nok slik at man fremdeles lekker litt, men det er jo ingen alvorlig komplikasjon akkurat. Inngrepet foregår jo i lokalbedøvelse så det vil ikke bli noen narkoseproblemer i alle fall. 0 Siter
citygirl Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Jeg kan ikke helt se hva som kan gå galt, bortsett fra faren for infeksjoni sårene kanskje? Det eneste jeg kan se for meg er at bøylen ikke "løfter" blærehalsen nok slik at man fremdeles lekker litt, men det er jo ingen alvorlig komplikasjon akkurat. Inngrepet foregår jo i lokalbedøvelse så det vil ikke bli noen narkoseproblemer i alle fall. Farta litt rundt på nettet, og ting tyder på at: 85% blir kvitt sine urinlekkasjer. Noen få (mindre enn 5%) får problemer med å tømme blæren etter operasjonen. Det er ellers lite komplikasjoner forbundet med operasjonen. Operasjonen er enkel og kan utføres på de aller fleste pasienter uansett alder og helsetilstand. Dette er gode tall! Det er ikke mange operasjoner man kan gi så gode tall og lite komplikasjoner på, tror jeg. :-) 0 Siter
Gjest modific Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Er et lite inngrep som gjøres dagkirurgisk de fleste steder. Det eneste komplikasjonen jeg har vært borti er at noen få har hatt problem med å få tømt blæra skikkelig etterpå, slik at de må inn og løsne litt på båndene. Men det er kanskje 5 pasienter i løpet av 3-4 år jeg har vært borti. Dere vil ikke merke noe til disse båndene etterpå. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Her står det en del info, info om TVT er ett temaene det står om: http://www.lommelegen.no/inkontinens/ Her er endel linker med info: http://www.google.no/search?hl=no&q=tvt-operasjon&meta= Har aldri hørt eller lest om at det skal ha noen innvirkning på sexopplevelsen etterpå. Dette er jo blitt en realivt vanlig operasjon. Kan du ikke få en samtale med kirurgen og spørre om alt du lurer på? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.