Gå til innhold

Linjer i huden

Anbefalte innlegg

Gjest Linjetull
Skrevet

Når oppdaget du de første linjene i ansiktet?

Jeg fant de første da jeg var 20 år rundt øynenene (2-3 linjer), ca 2 svake i pannen og en stipe fra munnen til nesen på hver siden. Unormalt tidlig?

Skrevet

Hmm... Jeg var vel en 11-12 år. Det har ikke blitt flere siden dengang.

Skrevet

Mine kom noe senere enn dine, men det høres ikke ut til å være allverden enda? Ellers så kan man nevne her at linjene i ansiktet er et speil på hvordan kroppens indre har det.....

Selvfølgelig får vi jo også smilerynker, røykerynker osv også da. Røyker eller plystrer du mye? :) (Tenker på strekene fra munnen.) Kanskje du smiler mye eller myser med øyene? :) (strekene v øyene) Pannen er området for tarmene, tynntarm, tykktarm ligger rundt langs hårfestet.

Gjest Linjetull
Skrevet

Mine kom noe senere enn dine, men det høres ikke ut til å være allverden enda? Ellers så kan man nevne her at linjene i ansiktet er et speil på hvordan kroppens indre har det.....

Selvfølgelig får vi jo også smilerynker, røykerynker osv også da. Røyker eller plystrer du mye? :) (Tenker på strekene fra munnen.) Kanskje du smiler mye eller myser med øyene? :) (strekene v øyene) Pannen er området for tarmene, tynntarm, tykktarm ligger rundt langs hårfestet.

Jeg røyker ikke, men smiler mye da. Spiser ganske sunt, men jeg drikker kanskje litt lite vann, og litt for mye pepsi max. Bruker dermalogica hudpleieprodukter som en hudpleier anbefalte meg.

Jeg kommer sikker til å bli det skrukketrollet når jeg blir 30 viss dette fortsetter :(

Skrevet

Jeg merket den første fra nesen til munnen på en side (smiler vel skjevt) da jeg var 26. Men har i alle år slitt med fet hud som må stelles masse for å se ok ut, får det vel igjen nå fremover. Tørrere hudtyper får linjer tidligere.

Skrevet

Jeg røyker ikke, men smiler mye da. Spiser ganske sunt, men jeg drikker kanskje litt lite vann, og litt for mye pepsi max. Bruker dermalogica hudpleieprodukter som en hudpleier anbefalte meg.

Jeg kommer sikker til å bli det skrukketrollet når jeg blir 30 viss dette fortsetter :(

Du må ikke bekymre deg, vet du faktisk kan det å bekymre seg føre til posete øyelokk!! hehe, nei mener ikke skremme deg. Det beste du kan gjøre er nok å fokusere på å ha det greit og trygt og godt. Glemme gamle negative ting (om du har noen), og drikke mere vann. (Det må jeg også!) Jobb med psyke og kosthold. Og fortsett med den fine kremen!

Gjest Linjetull
Skrevet

Jeg merket den første fra nesen til munnen på en side (smiler vel skjevt) da jeg var 26. Men har i alle år slitt med fet hud som må stelles masse for å se ok ut, får det vel igjen nå fremover. Tørrere hudtyper får linjer tidligere.

Har fet hudtype jeg også :/

Gjest Linjetull
Skrevet

Du må ikke bekymre deg, vet du faktisk kan det å bekymre seg føre til posete øyelokk!! hehe, nei mener ikke skremme deg. Det beste du kan gjøre er nok å fokusere på å ha det greit og trygt og godt. Glemme gamle negative ting (om du har noen), og drikke mere vann. (Det må jeg også!) Jobb med psyke og kosthold. Og fortsett med den fine kremen!

Takk for oppmuntringen såfall :)

Skrevet

Sikkert ikke unormalt tidlig! Jeg har først oppdaget det de siste par årene, spesielt en "bekymringsrymke" i pannen, men de har nok helt sikkert vært der i mange år. Og de skal få fortsette å være der, har ikke tenkt å løpe å få botox av den grunn.

Gjest minimeghey
Skrevet

Jeg oppdaget to sånne linjer i panna da jeg var 18. Var forferdet og forsto ikke at jeg kunne få rynker så tidlig.

Jeg har ikke fått flere linjer, er 23. Men jeg oppdaget at nesten alle har to eller fler linjer i panna allerede noen år før de er 20.

Så er helt normalt...

Skrevet

"Pannen er området for tarmene, tynntarm, tykktarm ligger rundt langs hårfestet."

Hva betyr det?

Skrevet

"Pannen er området for tarmene, tynntarm, tykktarm ligger rundt langs hårfestet."

Hva betyr det?

Litt innviklet å forklare, men når du går til naturterapaut så kan du spørre terapauten :)

Skrevet

Litt innviklet å forklare, men når du går til naturterapaut så kan du spørre terapauten :)

Så hvis du har linjer i panna er det noe galt med tarmene dine med andre ord? Litt som fotsoneterapi hvor hvert punkt på foten representerer en kroppsdel?

Gjest MsSmiley
Skrevet

Høres ut som noe skikkelig vrøvl, så prøv gjerne å forklare likevel. Gleder meg til å lese.

Skrevet

Så hvis du har linjer i panna er det noe galt med tarmene dine med andre ord? Litt som fotsoneterapi hvor hvert punkt på foten representerer en kroppsdel?

Ikke nødvendigvis noe galt, men man kan ha belastet tynntarmen. Eks matvarer ell.

Skrevet

Høres ut som noe skikkelig vrøvl, så prøv gjerne å forklare likevel. Gleder meg til å lese.

huff og huff, jeg synes dette er vanskelig å forklare,og det ville kommet masse andre spørsmål. Noen tror ikke at dette kan stemme, og det høres sånn ut med deg, så en dypere forklaring får du hvis du vil ved å spørre en som driver med naturterapi.

Gjest MsSmiley
Skrevet

Ikke nødvendigvis noe galt, men man kan ha belastet tynntarmen. Eks matvarer ell.

Da gjelder det vel bare å ikke "belaste tarmen"? Slutt å spise, unngå linjer! :D Beklager, men dette blir for dumt.

Skrevet

Tja.. har faktisk ingen ennå - og jeg er 32.. men det nærmer seg nok :)

Skrevet

Har noen linjer ved øynene, ser de spesielt godt om jeg er sliten eller har sovet lite. Ellers har jeg ingen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...