Gå til innhold

Linjer i huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 22 da jeg begynte å få linjer rundt øynene. Nå er jeg 36, og vil vel si at jeg holder meg godt, så jeg har ikke blitt noen "skrukkefille" likevel. Må si at jeg smiler veldig mye, og har ellers mye mimikk, så det har sikkert noe med det å gjøre. Er man alvorlig hele dagen, så blir det vel ikke så mye rynker heller.

Skrevet

Da gjelder det vel bare å ikke "belaste tarmen"? Slutt å spise, unngå linjer! :D Beklager, men dette blir for dumt.

Det er helt i orden, man kan ikke ha kunnskap om alt :)

Gjest MsSmiley
Skrevet

Det er helt i orden, man kan ikke ha kunnskap om alt :)

Jeg jobber som lege, og besitter en del kunnskaper om hvordan kroppen er bygget og fungerer. Men at belastning av tynntarmen kunne føre til linjer i pannen var rimelig nytt. Å komme med bastante uttalelser uten å forklare sammenhengen holder ikke synes jeg, særlig når man oppfordres til det.

Skrevet

Jeg jobber som lege, og besitter en del kunnskaper om hvordan kroppen er bygget og fungerer. Men at belastning av tynntarmen kunne føre til linjer i pannen var rimelig nytt. Å komme med bastante uttalelser uten å forklare sammenhengen holder ikke synes jeg, særlig når man oppfordres til det.

Hvis det gikk an å tegne ansiktet her, så skulle jeg gjerne gjort det. Du forstår sikkert at det er viktig å vite hvor skillene går for de forskjellige organsonene.

Dette med streker i tynntarmsområdet kan være som sagt belastning med feil mat f.eks. fargeforskjeller, nupper, vannrette eller loddrette streker betyr forskjellige ting.

Jeg mener å huske at man må ha noe alternativ behandling nå innunder lege og sykepleie utdanning. Så da kan kanskje nyutdannete leger der du jobber kunne informere deg litt? Men vi naturterapauter vil ikke dere opp i næringa, vi vil være samarbeidende terapauter. Og det ser ut til å fungere mer nå enn tidligere.

Østens tankegang er ikke noe nytt, faktisk er mange terapiformer flere tusen år gamle. Det er veldig interessant å jobbe med. Det gjelder å trives i yrket, deilig ;)

Lykke til videre! Evt legg inn din mail add, så kan jeg sende et ansiktskart?

Gjest MsSmiley
Skrevet

Hvis det gikk an å tegne ansiktet her, så skulle jeg gjerne gjort det. Du forstår sikkert at det er viktig å vite hvor skillene går for de forskjellige organsonene.

Dette med streker i tynntarmsområdet kan være som sagt belastning med feil mat f.eks. fargeforskjeller, nupper, vannrette eller loddrette streker betyr forskjellige ting.

Jeg mener å huske at man må ha noe alternativ behandling nå innunder lege og sykepleie utdanning. Så da kan kanskje nyutdannete leger der du jobber kunne informere deg litt? Men vi naturterapauter vil ikke dere opp i næringa, vi vil være samarbeidende terapauter. Og det ser ut til å fungere mer nå enn tidligere.

Østens tankegang er ikke noe nytt, faktisk er mange terapiformer flere tusen år gamle. Det er veldig interessant å jobbe med. Det gjelder å trives i yrket, deilig ;)

Lykke til videre! Evt legg inn din mail add, så kan jeg sende et ansiktskart?

Jeg er rimelig nyutdannet, og vi har ingenting om alternativ medisin i studiet. Det vil vel neppe bli innlemmet før man får forsket mer på området, og det skulle vise seg å være noe hold i det. Mener å huske det skulle bevilges en del mer til slik forskning? Jeg er spent på resultatet.

Skrevet

Jeg er rimelig nyutdannet, og vi har ingenting om alternativ medisin i studiet. Det vil vel neppe bli innlemmet før man får forsket mer på området, og det skulle vise seg å være noe hold i det. Mener å huske det skulle bevilges en del mer til slik forskning? Jeg er spent på resultatet.

ok. Jeg mener å ha hørt at de driver med studier om div terapiformer et sted i tromsø. Gratulerer med yrket og utdannelsen :) !!

Gjest MsSmiley
Skrevet

ok. Jeg mener å ha hørt at de driver med studier om div terapiformer et sted i tromsø. Gratulerer med yrket og utdannelsen :) !!

Takker. Bra du har funnet noe du trives med du også! :) Men jeg har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet mitt. Bare at det ER en sammenheng mellom tynntarm og linjer. Jeg lurer fremdeles på hvorfor.

Skrevet

Takker. Bra du har funnet noe du trives med du også! :) Men jeg har fremdeles ikke fått svar på spørsmålet mitt. Bare at det ER en sammenheng mellom tynntarm og linjer. Jeg lurer fremdeles på hvorfor.

Fordi ansiktet er et speil på hvordan kroppens indre har det.

Kviser og knopper opptrer som et tegn på fett og slimopphoping i tilsvarende organer. (her skulle du hatt ansiktskartet)

Horisontale linjer i pannen kan bety for mye sukker, fett eller væske. (Pannen er området for tarmer)

Vertikale linjer i pannen kan bety for mye animalsk kost, for mye salt.

Dersom du synes at det virker interessant, så anbefaler jeg deg kurs. Hudfarger kan du sikkert mye om? De forteller også mye. Føflekker på bestemte områder i ansiktet, viser til div. plager klienten kan ha. Når jeg tar diagnose på klienter må dette nøye studeres sammen med å undersøke fotsonene, ryggtappene, øyne (sklera og iris) og ørets punkter. (øret kan ses som et foster som ligger med hodet nedover, hodet er flippen) Jeg må finne samme ubalansen i tre av disse undersøkelsene før jeg kan si det er energiubalanse.

Hjalp det nå? ;) Er bare "redd" det blir flere spørsmål her......? Fordi det er vrient å forklare i korte trekk...

Skrevet

Kviser og knopper opptrer som et tegn på fett og slimopphoping i tilsvarende organer. (her skulle du hatt ansiktskartet)

Horisontale linjer i pannen kan bety for mye sukker, fett eller væske. (Pannen er området for tarmer)

Dersom du synes at det virker interessant, så anbefaler jeg deg kurs. Hudfarger kan du sikkert mye om? De forteller også mye. Føflekker på bestemte områder i ansiktet, viser til div. plager klienten kan ha. Når jeg tar diagnose på klienter må dette nøye studeres sammen med å undersøke fotsonene, ryggtappene, øyne (sklera og iris) og ørets punkter. (øret kan ses som et foster som ligger med hodet nedover, hodet er flippen) Jeg må finne samme ubalansen i tre av disse undersøkelsene før jeg kan si det er energiubalanse.

Hjalp det nå? ;) Er bare "redd" det blir flere spørsmål her......? Fordi det er vrient å forklare i korte trekk...

Hva betyr knopper og kviser på henholdsvis hake, overleppe, neserot og i tinning?

Skrevet

Hva betyr knopper og kviser på henholdsvis hake, overleppe, neserot og i tinning?

Hake er området for genitalier, du er kanskje i tiden rundt mens? Det legges også sammen med nyreenergien.

Overleppe er tynntarm,les mitt forrige svar.

Neserot har med bronkier å gjøre, er du forkjølet?

Tinning er milt på venstre side, og galleblære på høyre side.

Husk, det trenger ikke være ubalanse , man må finne de samme stedene/organene tre ganger v undersøkelsen. :)

Skrevet

Jeg glemte å nevne at jeg også ser på negler og tunge etter riller og forandringer.

Kom til å tenke på en drøm jeg hadde når faget patologi gikk. Jeg var en arbeider i nyren!! Et fantastisk organ, jeg ventet på at alarmen skulle gå så jeg kunne slenge ut stoffer i kroppen. :) Drømte du noe gøy?

Gjest helt utrolig
Skrevet

Jeg glemte å nevne at jeg også ser på negler og tunge etter riller og forandringer.

Kom til å tenke på en drøm jeg hadde når faget patologi gikk. Jeg var en arbeider i nyren!! Et fantastisk organ, jeg ventet på at alarmen skulle gå så jeg kunne slenge ut stoffer i kroppen. :) Drømte du noe gøy?

Du skriver så mye vrøvl at det er

Skrevet

Du skriver så mye vrøvl at det er

hehe :) At du gidder å kaste bort tida på meg da! haha

Gjest MsSmiley
Skrevet

Ingen flere spørsmål. Som jeg i utgangspunktet regnet med er dette er minst like vrøvlete som det meste annet jeg har hørt om innen alternativ medisin. De fleste småplager gir seg heldigvis på egenhånd, så da kan man vel leke seg og loppe uvitende for noen kroner uten å sove dårlig om natten? Men jeg håper alternativerne er menneskelige nok til å videresende pasientene sine om det skulle foreligge noe alvorlig, uansett hvor skeptisk man måtte være til legestanden.

Skrevet

Ingen flere spørsmål. Som jeg i utgangspunktet regnet med er dette er minst like vrøvlete som det meste annet jeg har hørt om innen alternativ medisin. De fleste småplager gir seg heldigvis på egenhånd, så da kan man vel leke seg og loppe uvitende for noen kroner uten å sove dårlig om natten? Men jeg håper alternativerne er menneskelige nok til å videresende pasientene sine om det skulle foreligge noe alvorlig, uansett hvor skeptisk man måtte være til legestanden.

Tror du jeg er skeptisk til leger?? Jeg har respekt for leger selvfølgelig, men må innrømme at jeg ble såret av innlegget ditt.

Jeg kan også opplyse deg om at klienter vi mistenker å ha en alvorlig sykdom, blir henvist til sin lege. Det er faktisk forbudt for naturterapauter å behandle alvorlige sykdommer. Vi kan behandle klienten for smerte lindring, men selve sykdommen er det lege som skal ta, eller legen skal samarbede med meg om behandling.

Jeg forstår at du har et spesielt syn på alternativ terapauter, men som masse annet så skjer det ting innenfor dette området også. Heldigvis kan ikke gudoghvermann kalle seg terapaut lengre.

Man må ha kunnskap om kroppen og jeg er stolt av å ha studert i 2,5år. Jeg har studert anatomi og fysiologi på høyskolenivå, samme med patologi mm. *Så jeg vil IKKE like å bli omtalt som en som bare er ute etter å lure penger fra klienter!* Jeg tar dette seriøst!!

Skrevet

Å kalle noe vrøvl, uten å ha nok kunnskap til å faktisk vite om det er noe hold i det eller ikke - blir for meg litt "snevert".

Som lege, blir ofte "sannheten" forskning. Men selv forskning, kan ikke alltid speile "ETT" riktig svar. Det er mye variabler innen legevitenskap, og det å kunne være åpen for andre måter å komme frem til et svar på, bør sees på som en utfordring, og ikke som et angrep på det "eneste rette".

Heldigvis har jeg en lege som er åpen for alternative tenkemåter, som gjør at piller ikke blir det eneste riktige svaret:)

Gjest MsSmiley
Skrevet

Å kalle noe vrøvl, uten å ha nok kunnskap til å faktisk vite om det er noe hold i det eller ikke - blir for meg litt "snevert".

Som lege, blir ofte "sannheten" forskning. Men selv forskning, kan ikke alltid speile "ETT" riktig svar. Det er mye variabler innen legevitenskap, og det å kunne være åpen for andre måter å komme frem til et svar på, bør sees på som en utfordring, og ikke som et angrep på det "eneste rette".

Heldigvis har jeg en lege som er åpen for alternative tenkemåter, som gjør at piller ikke blir det eneste riktige svaret:)

Det er da litt pussig at forskning på alternative metoder ikke viser noen effekt, med unntak av placeboeffekten? Beklager så meget, men behandlingsmetoder som feiler når det etterprøves dobbeltblindt avskriver jeg. Forskning er metoden å komme frem til nye og bedre behanlingsmetoder. Tro kan man gjøre på søndager.

Gjest MsSmiley
Skrevet

Det er da litt pussig at forskning på alternative metoder ikke viser noen effekt, med unntak av placeboeffekten? Beklager så meget, men behandlingsmetoder som feiler når det etterprøves dobbeltblindt avskriver jeg. Forskning er metoden å komme frem til nye og bedre behanlingsmetoder. Tro kan man gjøre på søndager.

Og la meg presisere (beklager slurv i forrige innlegg), jeg er fullt klar over det finnes alternative metoder som har effekt, f.eks akupunktur mot smerter. Men det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue. Om noen kan argumentere mot hvorfor forskning er den beste metoden til å komme til bunns i ting vil jeg gjerne høre det.

Skrevet

Hvilke forskningstall kan du vise til som viser at alternative metoder ikke har effekt, annet en placebo? Gjelder dette alle alternative behandligsmetoder? - og hvor omfattende er de forskningstallene du viser til?

Ser du stiller deg positiv til akupunktur, som er en alternativ behandlingsmetode. Dette er vel fordi det har blitt akseptert innen legevitenskapen, og forsket en del på. En ser jo en klart tendens til mer åpenhet rundt alternative metoder innen legevitenskapen i dag. Mye av dette fordi en begynner å få øyene opp for at det psykiske, og det fysiske henger i sammen. Også fordi mange blir friske med alternative behandlingsformer.

"Forskning er metoden å komme frem til nye og bedre behanlingsmetoder" Helt enig i at dette er målet med forskning, men ikke fortell meg at det ikke har vært "trodd" mye der også, og som helt klart har vært veldig GALT. Mange mennesker har vært forskings"kaniner" med alvorlige konsekvenser.

Alternative metoder hjelper mange, og hva kan da være bedre?? Om det så er troen på bedring som gjør noen bedre, hva så?

Du som er så inne i forskningstall. Stemmer det ikke at det er blitt forsket på at positivitet og håp fremmer bedre helse?

Jeg sier ikke at alle kan bli bedre med alternativ behandling. Selv ikke forskning har løst den gåten:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...