Gå til innhold

Har du noenang gjort ting mot andre du aldri kan tilgi deg selv for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei jeg har aldri har gjort noe mot andre som jeg angrer på, kommer ihvertfal ikke på hva det isåfall kunne vært.

Skrevet

LOL!!!

Ja gråten tok meg, men kan glise litt av det nå da:)))

En fille ting egentlig men......var godt å be om unskyldning!

Lurer på jeg om det hadde gitt seg med årene hmmm er jo ikke mere å fundere på er ferdig med den strikken nå:))))))

Gjest jernklypa
Skrevet

Jeg har gjort mange ting som jeg ikke er direkte stolt over,men da du kom med spørsmålet kom jeg til å tenke på en spesiell episode for mange år siden....Jeg gremmes virkelig!!!

Jeg hadde sex med min beste venninnes mann. Det ble slutt mellom dem et år etter og for å trøste henne som satt med kjærlighetsorg,kom jeg med hele tilståelsen om hans utroskap.Hun hadde ingen anelse og det vennskapet gikk fort over og hun gikk senere tilbake til sin mann.

Kan vel ikke bli verre??

Gjest dyrehater
Skrevet

Jeg var ikke snill mot dyr da jeg var liten. Det er en kjennsgjerning, men jeg går ikke rundt og har dårlig samvittighet. Jeg sluttet med det så snart jeg skjønte bedre...

Kan fremdeles ikke fordra dyr, men jeg oppfører meg i det minste sivilisert mot dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei. Ingenting. Jeg var et englebarn.

Eller jo... det var en ting. Men det var ikke min feil. I hvert fall ikke 100 %. Men jeg feide over eksen til en kompis engang, like etter at hun hadde dumpa ham. Men til mitt forsvar må det sies at jeg på den tiden bare kjente fyren sporadisk, og jeg visste ikke på på det daværende tidspunkt at den aktuelle jenta var eksen hans. Jeg trodde de bare var venner. Hvis ikke ville jeg aldri gjort det. Det her sleit jeg med hver gang jeg møtte ham i flere år.

Men han lettet mitt hjerte ved å feie over en eks av meg, hehe, bare på faen tror jeg, og det var først da jeg forsto at han faktisk hadde gått og tenkt på det her han også.

Så enkelt kan det i hvert fall gjøres. Ingen bærer nag til noen, og jeg har ikke lenger dårlig samvittighet. :)

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg var i en jobbsituasjon for halvannet år siden der jeg ble trakassert av sjefen min på jobb, og av mor til et av barna i barnehagen jeg jobbet i. Jeg var ny i branjen og følte jeg bare måtte "finne meg i det". Men støttepedagogene til dette barnet og PPT fortalte meg at jeg måtte stå på og at jeg ikke gjorde noe som helst galt. Jeg gjorde jobben min helt rett, men allikevel gikk jeg rundt og følte meg så elendig som sjefen sa at jeg var. Jeg måtte ha noen å skylde dette videre på, kunne ikke gå med all skyld selv, og var derfor kjempe stygg mot samboeren min som prøvde å gjøre det beste han kunne. Jeg kjeftet på ham for ingenting, prøvde hele tiden å finne ting som jeg kunne rette på ham med. Han skrev søte små brev og lapper til meg som jeg kunne lese når jeg stod opp om morgenen når jeg skulle på jobb, fordi han hadde dårlig samvittighet... Jeg rev i stykker alt og kastet dette i bosset...

Nå, ett år senere sliter jeg fortsatt med dette. Jeg gjør ALT for samboeren min, lager maten hans, vasker opp, vasker klærne hans, får ham opp om morgenen og lager niste til ham. Jeg har sagt unnskyld utallige ganger, og han sier at dette er fortid og jeg er selfølgelig tilgitt, han tenker ikke over dette lenger, det syns jeg er bra, men jeg sliter med det... går nå jevnlig til psykiatrisk sykepleier for å få snakke ut om alt.

Min sjef er imidlertid nå under granskning av forbundet som jeg er medlem av. 8-10 andre ansatte har i ettertid stått frem med det samme som jeg opplevde. Sjefen min holdt på å ta knekken på meg og forholdet til min samboer. Nå håper jeg at vi tar knekken på henne, jeg føler jeg vil slite med dette i all evighet hvis ikke sjefen min blir satt bak murene snart!!

Jeg forstår at du sliter nå selv 15 år senere. Det har nemlig dukket opp masse små-ting som jeg selv har gjort da jeg var yngre som jeg angrer FÆLT på i dag, men jeg tror det har mye med at jeg er blitt forfulgt av all slags angst etter å ha vært på denne arbeidsplassen i så lang tid... Jeg er endelig fri! Skal snart ha barn, og skal studere etterpå... skal aldri mer tilbake til denne plassen som gjør slik at jeg dør sakte men sikkert innvendig...

Gjest da er det anonymt
Skrevet

Ja, flere ting. Et sted jeg jobbet var jeg av og til borte fordi jeg hadde festet kvelden i forveien. Jeg hadde sex med en ex av venninnen min, og det vet hun ikke (jeg nektet). Det angrer jeg veldig på selv om de ikke var sammen da. Jeg angrer på alle ONS jeg har hatt og på ting jeg har sagt og gjort i fylla.

Skrevet

Et par ting kunne vel kanskje vært ugjort, men det er ikke noe jeg går og tenker på i dag.

Jeg angrer mer på ting jeg ikke har gjort.

Skrevet

Jeg var ikke snill mot dyr da jeg var liten. Det er en kjennsgjerning, men jeg går ikke rundt og har dårlig samvittighet. Jeg sluttet med det så snart jeg skjønte bedre...

Kan fremdeles ikke fordra dyr, men jeg oppfører meg i det minste sivilisert mot dem.

*ler*

Skrevet

Jeg beit ei jente i fingeren så hun blødde og skalla huet hennes gjentatte ganger i murtrappa - men jeg tror ikke at jeg angrer.....Det var oppdemmet sinne etter lang tid med plaging, kloring etc. fra henne.

Unger kan egentlig være veldig grusomme.

Jeg har arr på kinnet enda etter kloringen hennes - og i fjor så jeg henne igjen - kassadame på Kiwi - jeg kjente jeg skvatt.

Rart.

Ellers er det ting jeg angrer jeg ikke fortalte mamma og pappa den gang - særlig om ei jente som var flere år eldre enn meg - hun tok meg med på ting som ikke var så bra (innbrudd i en forlatt hytte, "doktor-leker" etc. ) - og hun stjal penger av min mor.

Kjente også at jeg skvatt da jeg så igjen henne for noen år siden - enda hun sikkert ikke ser på seg selv som et slemt barn - men det var hun.

Ellers har jeg sikkert gjort dumme ting opp igjennom som jeg skulle ønske jeg ikke hadde gjort - men ikke MOT noen - mest mot meg selv.

Skrevet

Ja gråten tok meg, men kan glise litt av det nå da:)))

En fille ting egentlig men......var godt å be om unskyldning!

Lurer på jeg om det hadde gitt seg med årene hmmm er jo ikke mere å fundere på er ferdig med den strikken nå:))))))

hihi!

Skrevet

hihi!

Her i huset blir fluer slippt ut i det fri *knegg*

Skrevet

Nei. Ingenting. Jeg var et englebarn.

Eller jo... det var en ting. Men det var ikke min feil. I hvert fall ikke 100 %. Men jeg feide over eksen til en kompis engang, like etter at hun hadde dumpa ham. Men til mitt forsvar må det sies at jeg på den tiden bare kjente fyren sporadisk, og jeg visste ikke på på det daværende tidspunkt at den aktuelle jenta var eksen hans. Jeg trodde de bare var venner. Hvis ikke ville jeg aldri gjort det. Det her sleit jeg med hver gang jeg møtte ham i flere år.

Men han lettet mitt hjerte ved å feie over en eks av meg, hehe, bare på faen tror jeg, og det var først da jeg forsto at han faktisk hadde gått og tenkt på det her han også.

Så enkelt kan det i hvert fall gjøres. Ingen bærer nag til noen, og jeg har ikke lenger dårlig samvittighet. :)

Mannfolk, altså! *S*

Skrevet

Jeg har gjort mange ting som jeg ikke er direkte stolt over,men da du kom med spørsmålet kom jeg til å tenke på en spesiell episode for mange år siden....Jeg gremmes virkelig!!!

Jeg hadde sex med min beste venninnes mann. Det ble slutt mellom dem et år etter og for å trøste henne som satt med kjærlighetsorg,kom jeg med hele tilståelsen om hans utroskap.Hun hadde ingen anelse og det vennskapet gikk fort over og hun gikk senere tilbake til sin mann.

Kan vel ikke bli verre??

Hehe trodde du virkelig din tilståelse ville trøste henne?

Skrevet

Jada, jeg gjorde et par ting som barn som jeg får vondt av å tenke på. Jeg har også gjort ting jeg skammer meg over som voksen. Jeg har i alle fall lært av mine feil. Jeg kommer aldri, aldri til å gjøre lignende ting igjen. Men sikkert mye annet dumt...;-)

Skrevet

Åjada. Men jeg går ikke rundt og gnager på det. De det gjelder har sikkert/forhåpentligvis glemt alt sammen for lengst.

Gjest slalomjenta
Skrevet

Hva var det du gjorde du ikke kan tilgi deg selv for?

Jeg har en ting som jeg enda husker på. Jeg var omtrent 15 år og utfordret en gutt til å kjøre utfor med meg. Vi stod på slalom og skulle stå fra toppen av et fjell helt ned til bunn uten å svinge. Han kjørte rett i en stolpe så det sang.... jeg kan også se det humoristiske i det men på tross av det. Gutten måtte på sykehus og lå der i omtrent en måned.

Skrevet

med fare for å fornærme deg. Jeg synes ikke dette var spesielt slemme ting. Bare ubetenksomhet fra din side, som sikkert alle ville ha gjort.

Når gjelder å kysse enn annen en samboeren vel.. Du kan sikkert tilgis, Men om han ikke vet det, så håper jeg ikke at han også doler her :)=

Ja, du har nok rett i det. Det var nok mest ubetenksomhet. Men poenget mitt var at jeg tenker på de, akkurat slik du tenker på det du gjorde. Det er bare samvittigheten som gnager og det er jo egentlig et sunnhetstegn. Jeg er enig i at man skal tilgi seg selv. Man kan jo prøve å tenke at det viktigste er at man lærer?

Samboeren min vet selvfølgelig hva som skjedde, jeg fortalte det samme kveld. Heldigvis ordnet det seg, men jeg vil alltid se på det som et stort svik fra min side. Selv om han ikke gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...