Gå til innhold

Treningstips?

Anbefalte innlegg

Gjest Wolverina
Skrevet

Har dere noen gode tips angående trening av mage spesiellt?

På forhånd, takk :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Situps!

Og det skal gjøre vondt. Skikkelig vondt. Ta situps helt til det svir noe jævlig, og da tar du 20 til. Gjør det 3-4 ganger. Mulig du må arbeide deg opp til å klare det, men du kommer dit. Det tar ikke lang tid å bli sterkere i magemusklene.

Etter hvert kan du begynne å legge vekter på brystet. Samme prinsipp, men færre repitisjoner.

Det skal gjøre vondt!

3 ganger i uka er bra.

Gjest staedtler
Skrevet

Crunches på skråbrett med tung vektskive bak nakken, eller med nesten strake armer over hodet. Kjøres strikt.

Skrevet

Spørs hva du mener med mage.

Er du interessert i sterke magemuskler så er situps greit, både skrå og rette.Finnes andre øvelser som er bedre men da må du ha hjelp av noen.

Er du interessert i flat mage, må du forbrenne fett! Altså kondisjonstrening. Jogge, sykle osv.

Skrevet

Situps!

Og det skal gjøre vondt. Skikkelig vondt. Ta situps helt til det svir noe jævlig, og da tar du 20 til. Gjør det 3-4 ganger. Mulig du må arbeide deg opp til å klare det, men du kommer dit. Det tar ikke lang tid å bli sterkere i magemusklene.

Etter hvert kan du begynne å legge vekter på brystet. Samme prinsipp, men færre repitisjoner.

Det skal gjøre vondt!

3 ganger i uka er bra.

Nå er det tre uker til sydenturen min, og jeg har blitt kvitt 4 av de seks kiloene jeg skulle ha bort...

Magen og overkroppen generelt er slappere enn jeg helst vil ha den. Hvis jeg tar sit-ups og armhevinger 3-4 ganger i uka, vil det i det hele tatt hjelpe noe på tre uker?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er det tre uker til sydenturen min, og jeg har blitt kvitt 4 av de seks kiloene jeg skulle ha bort...

Magen og overkroppen generelt er slappere enn jeg helst vil ha den. Hvis jeg tar sit-ups og armhevinger 3-4 ganger i uka, vil det i det hele tatt hjelpe noe på tre uker?

Klart det. Alle monner drar.

Hvis du i tillegg klarer å skvise inn noen joggeturer er du på god vei!

Skrevet

Klart det. Alle monner drar.

Hvis du i tillegg klarer å skvise inn noen joggeturer er du på god vei!

Trener litt friskis og svettis, men klarer stort sett bare å rydde unna tid til en gang i uka....

Skal skjerpe meg de siste ukene. Må prøve bikinien og badedrakta nå.....

Å, som jeg gleder meg! Fire venninner til Lanzarote! Uten mann og barn :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Trener litt friskis og svettis, men klarer stort sett bare å rydde unna tid til en gang i uka....

Skal skjerpe meg de siste ukene. Må prøve bikinien og badedrakta nå.....

Å, som jeg gleder meg! Fire venninner til Lanzarote! Uten mann og barn :-)

Huff. Jeg misunner deg! :)

Gjest sofies verden
Skrevet

Et kjempetips er å kjøpe en dvd av pilates. De fleste øvelsene der går på mage og hofte og lår..... det er en kjempebra investering. Gjør øvelsene 3 ganger i uken i begynnelsen, du bør se forskjell etter 3 uker.

Lykke til og kos deg på reisen da ;-)

Skrevet

Et kjempetips er å kjøpe en dvd av pilates. De fleste øvelsene der går på mage og hofte og lår..... det er en kjempebra investering. Gjør øvelsene 3 ganger i uken i begynnelsen, du bør se forskjell etter 3 uker.

Lykke til og kos deg på reisen da ;-)

Kan man begynne med pilates uten å ha vært i noen klasse noen gang?

Gjest sofies verden
Skrevet

Kan man begynne med pilates uten å ha vært i noen klasse noen gang?

Klart du kan, kjøp en grunnleggende dvd/ video el.

Jeg har begynt den treningen selv uten å ha vært i noen klasse. Synes det var godt å slippe svette treningsrom....

Alt du trenger er et teppe/matte, dvd og treningstøy.

Gjest Moliza
Skrevet

Klart du kan, kjøp en grunnleggende dvd/ video el.

Jeg har begynt den treningen selv uten å ha vært i noen klasse. Synes det var godt å slippe svette treningsrom....

Alt du trenger er et teppe/matte, dvd og treningstøy.

takk for tips -- høres litt spennende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...