Gå til innhold

Ang jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest Fast Doler
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju til uken, og lurer på hva jeg skal svare når de spør hvorfor jeg slutter i den gamle jobben.

Jeg kan jo ikke være ærlig og si at jeg vantrives der, kan jeg vel? At jeg er blitt mobbet og frosset ut siden jeg begynte der?

Og når de spør om referanse, så har jeg ikke det. Jeg syns liksom ikke jeg kan spørre sjefen min heller, siden vedkommende bifaller mobbingen. Og jeg regner med at oppgir jeg h*n som referanse, vil nok den nye arbeidsgiveren får høre at jeg er stadig sykmeldt. Hvilket er helt korrekt.

Jeg blir rett og slett syk av miljøet.

Nå har jeg sjansen til å komme meg unna, med litt av verdigheten igjen.

Hvis jeg bare klarer meg gjennom intervjuet.

Har noen et godt tips til meg?

Skrevet

Si bare at du er på utkikk etter nye utfordringer, og synes deres bedrift høres spennende ut.

Ikke noe å problem å si at det er konfidensielt ovenfor nåværende jobb at du søker heller, så da slipper du å oppgi referanse der. Hadde jo vært greit med referanse men. har du kommet på intervju har du jo kommet langt! Lykke til!

Skrevet

Jeg ønsker helst at det er referanse fra forrige sjef, ikke fra nåværende. Da vet jeg at jeg får et oppriktig svar.

Svar fra nåværende leder er ikke alltid til å stole på. Mamge ønsker å bli kvitt dårlige arbeidstagere og gir dem for gode anbefalinger.

Skrevet

Synes du skal være ærlig (innenfor rimelighetens grenser) - og si det som det er ... Da vil jeg tro du øker sjansene dine, i forhold til om de ringer din sjef og får helt feil inntrykk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...