Gå til innhold

Blødninger ved bruk av hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest Klepp2

Hei,

Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre?

Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkenicknå

Hei! Jeg håper det er greit at jeg slenger meg på spørsmålet....

Jeg er 35, trebarnsmor, og har hatt hormonspiral i ett år nå. Jeg har også lange perioder med blødning, selv om den ikke er riktig så rikelig som tidligere. I tillegg syns jeg at jeg har mens-smerter omtrent hele tiden....

Eks: Denne gang startet mensen 1. mars, og varte til 10.mars. igår hadde jeg igjen mens-smerter, og begynte å blø i går kveld, det ga seg i løpet av dagen idag, men jeg har fortsatt mens-smerter. Sånn er det til og fra hele måneden, og det begynner å bli ganske plagsomt!

Jeg hadde tenkt å avvente til neste kontroll i juni, men det hadde vært greit å få et svar nå....

Bør jeg bestille time hos lege med en gang, eller vente til ordinær kontroll?

På forhånd tusen takk for svar!

Mette Moen, Gynekolog

Hei, Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk

sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og

vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i

slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er

dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet

mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et

opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre?

Hilsen fortvilet

• 7 måneder senere...

Hei, Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk

sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og

vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i

slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er

dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet

mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et

opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre?

Hilsen fortvilet

Jeg har hatt hormonspiral i ca. 3mnd.Har siden den gang fått mye kviser, vondt i brystene, og blødninger nesten hele tiden.

Blødningene varer i ca 10 dager og jeg er fri en uke og så er det pån igjen. Blødningene nå kan kalles for utflod den er mørkebrun og det kommer ikke så veldig mye. Er dette normalt? Det er meget irriterende. jeg begynner nå å bli så lei at jeg vurderer å ta den ut.

Hei! Jeg håper det er greit at jeg slenger meg på spørsmålet....

Jeg er 35, trebarnsmor, og har hatt hormonspiral i ett år nå. Jeg har også lange perioder med blødning, selv om den ikke er riktig så rikelig som tidligere. I tillegg syns jeg at jeg har mens-smerter omtrent hele tiden....

Eks: Denne gang startet mensen 1. mars, og varte til 10.mars. igår hadde jeg igjen mens-smerter, og begynte å blø i går kveld, det ga seg i løpet av dagen idag, men jeg har fortsatt mens-smerter. Sånn er det til og fra hele måneden, og det begynner å bli ganske plagsomt!

Jeg hadde tenkt å avvente til neste kontroll i juni, men det hadde vært greit å få et svar nå....

Bør jeg bestille time hos lege med en gang, eller vente til ordinær kontroll?

På forhånd tusen takk for svar!

Fikk satt inn hormonspiral i mai 2000. Blødde 8 uker i strekk etterpå, deretter vanlig mens som avtok utover høsten. Etter det var jeg så og si fri for blødninger. Nå er spiralen ute, men jeg var fornøyd med den :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...