Gjest Klepp2 Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Hei, Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre? Hilsen fortvilet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkenicknå Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Hei! Jeg håper det er greit at jeg slenger meg på spørsmålet.... Jeg er 35, trebarnsmor, og har hatt hormonspiral i ett år nå. Jeg har også lange perioder med blødning, selv om den ikke er riktig så rikelig som tidligere. I tillegg syns jeg at jeg har mens-smerter omtrent hele tiden.... Eks: Denne gang startet mensen 1. mars, og varte til 10.mars. igår hadde jeg igjen mens-smerter, og begynte å blø i går kveld, det ga seg i løpet av dagen idag, men jeg har fortsatt mens-smerter. Sånn er det til og fra hele måneden, og det begynner å bli ganske plagsomt! Jeg hadde tenkt å avvente til neste kontroll i juni, men det hadde vært greit å få et svar nå.... Bør jeg bestille time hos lege med en gang, eller vente til ordinær kontroll? På forhånd tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/#findComment-94215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. mars 2001 Del Skrevet 14. mars 2001 Blødninger ved bruk av hormonspiral Hei, Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre? Hilsen fortvilet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/#findComment-94631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rahma Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Blødninger ved bruk av hormonspiral Hei, Jeg er en dame på 30 år og har to barn på hhv. 4 år og 6 mnd. Etter at jeg fikk sistemann fikk jeg satt inn hormonspiralen Levonova siden jeg har hatt den tidligere og vært veldig fornøyd. Men, denne gangen er ikke som forrige gang. Jeg fikk den satt inn i slutten på oktober i fjor og har siden hatt blødninger sammenhengende i 3 og 4 uker. Er dette normalt? Sist gang jeg hadde denne spiralen blødde jeg nesten ingenting og mistet mensen. Dette er veldig frustrerende både for meg og mannen min. Blødningene har et opphold på alt fra 2 dager til 2 uker så er det på igjen. Hva bør jeg gjøre? Hilsen fortvilet Jeg har hatt hormonspiral i ca. 3mnd.Har siden den gang fått mye kviser, vondt i brystene, og blødninger nesten hele tiden. Blødningene varer i ca 10 dager og jeg er fri en uke og så er det pån igjen. Blødningene nå kan kalles for utflod den er mørkebrun og det kommer ikke så veldig mye. Er dette normalt? Det er meget irriterende. jeg begynner nå å bli så lei at jeg vurderer å ta den ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/#findComment-142363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
polar Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Hei! Jeg håper det er greit at jeg slenger meg på spørsmålet.... Jeg er 35, trebarnsmor, og har hatt hormonspiral i ett år nå. Jeg har også lange perioder med blødning, selv om den ikke er riktig så rikelig som tidligere. I tillegg syns jeg at jeg har mens-smerter omtrent hele tiden.... Eks: Denne gang startet mensen 1. mars, og varte til 10.mars. igår hadde jeg igjen mens-smerter, og begynte å blø i går kveld, det ga seg i løpet av dagen idag, men jeg har fortsatt mens-smerter. Sånn er det til og fra hele måneden, og det begynner å bli ganske plagsomt! Jeg hadde tenkt å avvente til neste kontroll i juni, men det hadde vært greit å få et svar nå.... Bør jeg bestille time hos lege med en gang, eller vente til ordinær kontroll? På forhånd tusen takk for svar! Fikk satt inn hormonspiral i mai 2000. Blødde 8 uker i strekk etterpå, deretter vanlig mens som avtok utover høsten. Etter det var jeg så og si fri for blødninger. Nå er spiralen ute, men jeg var fornøyd med den :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21994-bl%C3%B8dninger-ved-bruk-av-hormonspiral/#findComment-142365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.